.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 16:08

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Iranda

Re: Thermolaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:25

Ik heb ook die van Harry's horse (zoals op foto van Magda). Ze zitten best fijn en zijn superwarm, maar na een incidentje vorig jaar draag ik ze niet meer als rijlaarzen. Na een onverwachte sprong opzij schoof mn ene voet iets verder de beugel in en raakte daar vast. Die harde 'flap' aan de voorkant van de laars (waar t rubber overgaat in t schachtmateriaal) was achter het metaal van de beugel vastgekomen en ik kreeg t haast niet los. Niet echt veilig, op een moment dat je paard in paniek is...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 20:28

.

Soraydaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:29

k heb ook thermo laarzen! ze zijn best relax maar om te rijden vind k ze tog iets minder! voor al als je met sporen rijd

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:48

gollempje schreef:
dat is ook zo met regenlaarzen, die heb ik ook altijd op stal aan, omdat ik in de winter soms heel diep de modder in moet... deze heb ik dan ook aan als ik de wei of paddock in moet. maar ik merk dat mijn voeten niet warm genoeg blijven met hele dikke sokken, dan werken op dit moment mijn thermolaarzen beter, maar die wil ik wel inruilen voor de mh thermo's!

Daarom wil ik er iets van schapenvacht in maken. Reken maar dat dat warm is Clown

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 05:28

ja dat zal wel warm zijn! ga je dat zelf maken? gaaf zeg!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:37

Zou zelf eerder kiezen voor een paar fijne stevige waterdichte rijschoenen zoals die van mountain horse en combinatie met minichaps. Zelf heb ik deze ook, ben van plan de rijschoenen van MH rimfost model aan te gaan schaffen als het echt koud gaat worden. Thermolaarzen vind ik geen pan om mee te rijden, veel ste dik en blijft onder je zweetbladen steken als je lange benen hebt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 15:00

.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:03

ik heb net voor het eerst met mn BR thermolaarzen gereden, vond het heel fijn rijden hoor!

gwnashleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:06

ik heb br thermolaarzen,
zelf rij ik er niet mee,daar vind ik ze te groot voor,
maar ieder zijn voorkeur,anderen vinden het heel fijn om mee te rijden.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:13

BopjeBo schreef:
Zou zelf eerder kiezen voor een paar fijne stevige waterdichte rijschoenen zoals die van mountain horse en combinatie met minichaps. Zelf heb ik deze ook, ben van plan de rijschoenen van MH rimfost model aan te gaan schaffen als het echt koud gaat worden. Thermolaarzen vind ik geen pan om mee te rijden, veel ste dik en blijft onder je zweetbladen steken als je lange benen hebt.

Ik denk dat het er heel erg aan ligt welke laarzen je hebt of je er wel of niet mee kan rijden.
Ik heb van die dikke van Daphna en nee, daar zal ik niet zo snel mee gaan rijden, maar die van MH lijken mij wel geschikt om mee te rijden...

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:54

Ik heb ook de thermolaarzen van BR, en rijd er ook gewoon mee. Heb niet zo'n grote voeten dus de laarzen zijn ook niet heel veel dikker, en passen nog makkelijk in mijn stijgbeugels. Lachen

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:27

de laarzen zijn lekker warm ensow maar om te rijden toch wel iets minder maar als je een buitenrit maakt swinters blijven je voete wel heerlijk warm Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 17:59

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:41

Mijn thermolaarzen zijn ook die rimfrosts van Mountain Horse en ik ben er zo gelukkig mee!! Na jaren steeds halverwege je buitenrit moeten afstappen en met je pony meelopen om die ijsklompjes in je schoenen weer te ontdooien heb ik nou nooit meer koude voeten! De laarzen die ik heb zijn ook niet zo dik, niet dikker dan rubberen laarzen. Maar nog wel een beetje stugger, ik heb ze net! Ze zijn ook lekker ruim bij de tenen - zelfs met skisokken aan - als er wat lucht in zit isoleert dat ook de warmte:D Maar ze zijn niet zo groot dat ze afglijden en ook niet zo dik dat je onder je zweetblad blijft steken. Echt heel fijne laarzen:) Ook om mee te rijden.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:55

ik heb zowel de sportive highrider als de rimfost thermo laars van mountain horse, ik vind die thermo laars van mh zo fijn dat ik vorig jaar tot bijna in de zomer met die dingen heb rondgewandeld, totdat mn voeten er bijna van ellende afvielen haha (vd hitte dan he!)

x_Eefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:25

Ze rijden minder fijn, maar meestal zitten ze voor het lopen enzo wel heel erg lekker.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:49

Bij ons op de manege mocht er in de lessen niet meer mee gereden worden omdat ze breder zijn als een gewone laars omdat er iemand was gevallen en met haar voet in de beugel is blijven hangen.
In het bos heb ik ze toch gewoon gebruikt, lekker warm maar mijn leren laarzen zijn een stuk fijner

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 08:15

hestejente schreef:
Mijn thermolaarzen zijn ook die rimfrosts van Mountain Horse en ik ben er zo gelukkig mee!! Na jaren steeds halverwege je buitenrit moeten afstappen en met je pony meelopen om die ijsklompjes in je schoenen weer te ontdooien heb ik nou nooit meer koude voeten! De laarzen die ik heb zijn ook niet zo dik, niet dikker dan rubberen laarzen. Maar nog wel een beetje stugger, ik heb ze net! Ze zijn ook lekker ruim bij de tenen - zelfs met skisokken aan - als er wat lucht in zit isoleert dat ook de warmte:D Maar ze zijn niet zo groot dat ze afglijden en ook niet zo dik dat je onder je zweetblad blijft steken. Echt heel fijne laarzen:) Ook om mee te rijden.

dat vind ik nu ook! ik heb ze sinds kort en al 1 keer aangehad Clown
maar ik vind ze nu al 10x fijner dan die dikke thermo's die ik heel lang heb gehad!

Tess_Liss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:30

Ik heb ook thermolaarzen, zijn lekker warm. Ik rijd er wel gewoon mee, maar t is niet echt ideaal... ze zijn voor mij ook net iets te groot dus ze zakken af, daardoor gaat de bovenkant onder de rand van m'n zadel zitten, dat is niet echt fijn. ik heb ze trouwens bij de boerenbond gekocht. ze passen wel gewoon door m'n beugel

Madje_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:16

Ik heb er geen ervaring mee:p Maar, ik denk wel dat ze handig zullen zijn! Brr, het kan best wel koud zijn op de manege in de winter! Haha!

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:56

Ik heb thermolaarzen van BR, modelletje 2005-2006. Heerlijke laarzen, houden m'n voetjes lekker warm en lopen ook redelijk goed. Enige nadeel; Ze zijn zó dik gevoerd dat je niet echt veel beenhulpen kan geven. Naja, wel géven natuurlijk, alleen ik ervaar het alsof ik niet echt "contact" heb, zeg maar. Als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:49

Ik heb Thermolaarzen van het merk Mondoni. Heb ze nu iets
van twee jaar en ze zijn nu ook echt aan vervanging toe.
Maar ik vind ze echt heerlijk! Alleen gebruikte ik ze alleen in
de stal en op buitenrit. Met dressuur vond ik ze niet zo lekker
rijden, omdat ze inderdaad in de beugel kunnen blijven zitten,
omdat ze zo breed zijn.