Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

merrieveulen schreef:Ok, maar mijn paard loopt gewoon lekker te grazen tussen zijn ranglageren, en die denken dan echt niet dat hij zich onderdanig opstelt ofzo hoor, haha! een paard laat onderdanigheid zien met heel zijn lichaam, kauwen (of kaken klapperen bij veulens) is daar slechts een onderdeel van.
het zou toch wat zijn als ieder paard een ander (etend, bijv) kauwend paard als onderdanig gaat zien, krijg je nooit rust in je kudde.
.
Cassidy schreef:Ik eet zelden kauwgom, maar als kauwgom eet en bij mijn paard ben gaat hij alleen uit als ik er op stap.
Een paard ziet aan mijn houding beter hoe ik dingen bedoel dan alleen maar aan het feit dat ik loop te kauwen. En het kauwen wat je doet lijkt in de verste verte niet op het klapperen met de kaken wat een onderdanig veulen doet. Eerder op het likken van de lippen van een paard als hij zich ergens op zijn gemak voelt. En dan is dat nog zo erg niet, als het paard het gevoel heeft dat ik me bij hem op mijn gemak voel. Je leiderschappositie ben je daardoor echt niet in een keer kwijt, daar is meer voor nodig.
? Malou_Fenja schreef:ach wat maakt het uit.... als je hem prongelijk doorslikt dan poep je hem vanzelf wel weer uittijdens het rijden zou ik hem alleen niet in doen, omdat als je je daar verslikt of hem gewoon doorslikt misschien zelf schrikt of gaat hoesten en dan schrikt je paard ook...
Kauwgom kan niet verteerd worden..... 
bizzybijtje schreef:Cassidy schreef:Ik eet zelden kauwgom, maar als kauwgom eet en bij mijn paard ben gaat hij alleen uit als ik er op stap.
Een paard ziet aan mijn houding beter hoe ik dingen bedoel dan alleen maar aan het feit dat ik loop te kauwen. En het kauwen wat je doet lijkt in de verste verte niet op het klapperen met de kaken wat een onderdanig veulen doet. Eerder op het likken van de lippen van een paard als hij zich ergens op zijn gemak voelt. En dan is dat nog zo erg niet, als het paard het gevoel heeft dat ik me bij hem op mijn gemak voel. Je leiderschappositie ben je daardoor echt niet in een keer kwijt, daar is meer voor nodig.
Ik heb weleens in een boek over NH gelezen dat het juist wel zo is dat wanneer je kauwgom in hebt, dat het paard je als onderdanig ziet?

bizzybijtje schreef:Ik heb weleens in een boek over NH gelezen dat het juist wel zo is dat wanneer je kauwgom in hebt, dat het paard je als onderdanig ziet?
Cassidy schreef:bizzybijtje schreef:Ik heb weleens in een boek over NH gelezen dat het juist wel zo is dat wanneer je kauwgom in hebt, dat het paard je als onderdanig ziet?
Mag ik dan de auteur en de titel van dat boek?
Een paard liegt niet
(nou hij wordt dan wel boos maarja terecht vindt ik het ook wel,
want het is gewoon gevaarlijk omdat je je kan verslikken als je paard ergens van schrikt..)
Helma_Edda schreef:'Liever niet, straks verslik je je als je paard een keer schrikt'