Wat voor kleding dragen de kou-kleunen in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Re: Wat voor kleding dragen de kou-kleunen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:40

Ik draag een t-shirt, dikke winddichte fleecetrui, winterjas..
Verder een rijbroek met thermolaarzen, met daaroverheen een dikke afritsbroek. Ik doe thermosokken aan en thermolaarzen.

Handschoenen doe ik ook aan en ik zet een muts op mijn hoofd (ik heb ooit gelezen dat je via je hoofd de meeste warmte verliest, en inderdaad: een muts werkt bij mij nog beter tegen koude vingers dan handschoenen).
Ik krijg hem alleen niet onder of over m'n cap gefabriceerd, dus voor de mensen die vastgeroest zitten aan hun cap is het wat minder.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:22

ik ben eigleijk ook wel kaukleunerig maar als ik aan het rijden ben krig ik het vanzelf warm...ikrij atijd zonder jas omdat ik me ander niet goed an bewegen..als ik klaar ben met rijden doe ik mijn warme jasje gew0on weeer aan:D

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:23

Ik wacht zolang mogelijk met mijn warme spullen aan. Dus nu nog zo dun mogelijke kleren aan, want want moet je anders aan in de winter...

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:41

ik heb ooit een keer een maillot en daaroverheen nog 4 paar sokken gehad (veel te grote laarzen maat 41 Bloos en gewoonlijk heb ik 39 Ja ) was wel lekker warm Vingers aflikken
maar jah als je het koud hebt, gewoon zo veel mogenlijk laagjes aantrekken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:59

Ik heb gemerkt dat het bij mij niet uitmaakt of ik lang wacht met warme kleding, dus dat doe ik vrij snel: ik heb geen zin meer om kou te lijden zonder nut Lachen
Ik heb een heerlijk thermoshirt met lange mouwen, daar overheen als het koud is een t-shirt en een trui met kol (geen fleece, gewoon katoen). Over mijn rijbroek als het echt koud begint te worden een joggingbroek (maar dat is afgelopen jaar maar 1 keer nodig geweest.) Ook heb ik skisokken maar die heb ik het hele jaar al aan, ook de zomer, behalve die ene keer dat het 30 graden was - dat zit ook gewoon lekker in mijn schoenen Lachen en doe ik thermozooltjes in mijn schoenen. Voor binnen / eventueel buitenbak is dit warm genoeg tot ongeveer 0 graden. Om echt naar buiten te gaan zou ik nog een winddichte en enigzins waterafstotende bovenlaag zoeken (bv de lange neopreen chaps, een winddicht jack), handschoenen en een muts in mijn cap ipv liner. (Ik kan het binnenwerk vervangen Lachen )

Thermobroek onder mijn rijbroek zit niet fijn, dan zit het raar om mijn knieen (het is niet echt te strak, maar het trekt en dat zit vervelend).

Andere tip: zorg dat je warme dingen aantrekt voor je afgekoeld bent, want eenmaal koud warm je veel minder makkelijk weer op.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:50

Ania schreef:
Wendel schreef:
zit met verbazing te lezen wat een koukleumen jullie zijn. Ik heb het vaak te warm in de winter. Doe wel een maillot onder mijn rijbroek vor mijn bovenbenen. daarover heen een gewone rijbroek. Een paar kniekouzen erbij aan en het onderste gedeelte is klaar. Bovenkant is alleen maar verpakt in een shirt, skipully en een trui. Als ik buiten ben wel een ski-jas maar deze gaat met rijden wel eigenlijk weer uit. Voordeel van die ski-jas is dat hij water en wind dicht is. Heb hem voor 3 jaar terug bij de henk ten hoor gekocht voor volgens mij 30 euro.

Zou nog wel een thermobroek willen hebben. Zo'n dikke net een skibroek maar dan met een stroef gedeelte op de kont maar die kan ik nergens vinden. Wie weet waar je die kan halen?

welke maat heb je? ik heb er nog een liggen. zwart maat s. merk kentaur. Clown

Maat s word hem niet. Heb zo wie zo een M nodig en als het om de lengte gaat zelfs nog een L,
Maar bedankt voor het aanbod

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:55

katiavl schreef:
aan te raden merken zijn polartec enzo maar jack wolfskin heeft ook wel goede dingen, maar daar zit je makkelijk aan 300 euro eigelijk al die dingen wel Lachen

Het grappige is dat mijn absoluut geweldig-fantastische thermotruitje maar 5,95 was bij het Kruidvat. Helaas wist ik toen nog niet hoe heerlijk die dingen waren, anders had ik er 5 gekocht. Ik heb daarna nog vele andere merken geporbeerd, maar geen enkele is zo fijn als deze. (En dus naai ik ook elke keer braaf alle losse naden weer vast en ik stop de gaten, want ik wil 'm gewoon niet kwijt!)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:58

Shadow0 schreef:
katiavl schreef:
aan te raden merken zijn polartec enzo maar jack wolfskin heeft ook wel goede dingen, maar daar zit je makkelijk aan 300 euro eigelijk al die dingen wel Lachen

Het grappige is dat mijn absoluut geweldig-fantastische thermotruitje maar 5,95 was bij het Kruidvat. Helaas wist ik toen nog niet hoe heerlijk die dingen waren, anders had ik er 5 gekocht. Ik heb daarna nog vele andere merken geporbeerd, maar geen enkele is zo fijn als deze. (En dus naai ik ook elke keer braaf alle losse naden weer vast en ik stop de gaten, want ik wil 'm gewoon niet kwijt!)

Das dan helemaal perfect hahaha Haha! volgende keer uitkijken bij de kruidvat dus. Mischien kun je het merk opzoeken en ergens bestellen?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:02

Ik draag in de winter thermolaarzen met dikke sokken erin. Verder heb ik een soort lange (thermo)onderbroeken (die zijn tegen de winter meestal bij de aldi te koop. Die draag ik onder mijn rijbroek. En ik doe ook nog weleens van die doktershandschoentjes onder mijn gewone handschoenen. En een muts op mijn kop, een dikke sjaal, een tshirt met fleecetrui eroverheen en een winddichte jas. Dat was het wel zo ongeveer. En ik neem ook nog vaak een thermoskan chocomel ofzo mee naar de wei om lekker op te warmen na een koude rit. Bah ik zie nu al op tegen de winter. Ik ben echt altijd lang bezig in de winter met mijn jas aantrekken enzo.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:30

rijbroek: softgel (verkrijgbaar van kentucky en cavallo)
deze rijbroek is waterafstonden en laat geen wind door en is van binnen gevoerd met een fleece, heerlijk warm!

thermoshirt: anky/cavallo/pk koltruitje
trui: fleece trui mogelijk met windstopper.
goed jas: een lekkere donsjack of een goede waterdichte/ademende jas van oa, anky, cavallo, mountainhorse, kyra k.

voor de voeten een petrie zooltje dit werkt echt super ik heb nu nooit meer koude voeten en ik draag altijd mijn dunne kingslandsokken.

handschoen roeckl fleece.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:11

Ik heb het ook áltijd koud op stal in de winter. Ik draag meestal een t-shirt, fleecevest/ trui en een winterjas en vaak ook een sjaal. En gevoerde jodhpurlaarsjes of thermolaarzen.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:50

Nou, ik doe geen dubbele sokken meer aan, want dat vind ik wel zo brak. Gewoon lekker lange kniekousen, over mijn rijbroek, en dan daaroverheen een sportbroek van de Scapino, zo'n lekkere elastieken, en dan gewoon mijn jodphurs, maar als het erg koud is lekker mijn gevoerde rijschoenen!! alleen zijn die dan een beetje groot, maar goed, wel warmer! Ja
en aan de bovenkant vaak een hempje, t-shirt met lange mouwen, fleece vest met zo'n lekker opstaant kraagje en dan mijn fleece jas er overheen (zo'n veel te grote, ook niet geschikt voor les want je ziet totaal niet meer wat ik doe Knipoog) en eventueel nog een sjaal voor buitenrijden ofzo. Ik heb vooral vaak koude voeten, maar dubbele sokken daar kan ik echt niet meer rijden Knipoog iemand een idee voor goedkope thermo sokken? en ik ben ook wel van de dunne thermo shirtjes Haha! lijkt me heerlijk, niet te dikkig om je heen, maar wel warm. daarom houd ik ook zielsveel van mijn korte fleecevestje!! echt ideaal, strak om je heen, maar wel megawarm!

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:43

ik draag meestal zo van die warme "onderhemdjes" met lange mouwen van Damart!
echt super warm! ik ga er zelf mee skiën Haha! ja natuurlijk ook een dikke pull en warme vest erboven op

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:47

Ik doe in de winter een dikke panty onder m'n rijbroek.
En vooral veel laagjes Knipoog Dus denk aan iets van:
-hemdje (op de ondergoedafedling van de Hema : *LOL*)
-shirt met lange mouwen
-trui/vest met kol, lange kraag of whatever Tong uitsteken
-en daarover mijn geliefde Gaastra trui die dood is.

Knipoog

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:54

Ben een verschikkelijke koukleum maar met rijden krijg ik het meestal toch wel altijd warm.
Als het echt koud is dan doe ik een t-shirt, trui met lange mouwen, een dikke warme trui en daarover mijn fleece vest aan.
Misschien daaroverheen ook nog een dun regenjasje als ik het warm heb of gewoon een jas.
Natuurlijk alles wel helemaal tot boven dichtgeritst, anders word me nek koud. Haha!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:13

Uhhh.... ffies denken!

Een t-shirt, een Fleeche bodywarmer, een dikke trui en met een sjaal er nog bij.
En soms heb ik er dan nog een dikkere bodywarmer die fleech is hartstikke dun dus niet zoo warm..
En dan met laarzen had ik 3 paar sokken aan met lederen paardrijlaarzen.
Nu heb ik voor de winter nog Thermo-laarzen gekocht.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:31

ik heb in de winter naar mijn verzorgpony's aan: een legging van het zwarte piet spelen (heerlijk warm) rijbroek, thermo sokken over een paar gewone paardrijsokken, thermolaarzen.. aan de bovenkant een koltrui die te klein is waardoor de kol goed aansluit alleen mijn mouwen 3-kwarts worden.. een dikke trui of fleecevest (niet allebei) winterjas en 2 zweetbandjes om mijn polsen (per pols 1) dit moet ik omdat als mijn polsen te koud worden ik mijn handen amper nog kan gebruiken..

naar de manege heb ik aan:
rijbroek, als het heel koud is mijn thermolaarzen anders mijn gewone laarzen, shirt met dikke trui (omdat de bak daar niet winddicht is, deze is nu verbouwd dus wel helemaal winddicht eindelijk Haha! )