punten eerste B proefjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: punten eerste B proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:03

Als de proef voor je gevoel heel goed ging, dan zou ik idd zeggen dat je er nog niet klaar voor was.
Als je weet dat je beter kan, dan moet je gewoon weer snel gaan starten!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:07

_Kiki_ schreef:
Om te beginnen, een mega duur paard betekent niet dat je altijd goede punten al rijden. Een goede ruiter doet ook wat hoor Knipoog

Mijn eerste wedstrijd met Tivara ben ik maar 1 proefje gestart. Ik had toen 172 punten. (Oud puntentelling, dus 156 was toen 1 wp)

Tja geef toe een M/Z paard wat het al kent stuurt 10 x simpeler de baan door, dan een paard zonder ervaring.
En dan maakt het als ruiter echt niet uit hoeveel ervaring je hebt of niet.

Ik heb veel meer respect voor iemand die zonder wedstrijdervaring met een groen paard 180 haalt, dan voor iemand met een braaf M/Z paard die je alleen hoeft te sturen bij wijze van spreke.

Maar 165/169 voor een 1e x is echt niet slecht hoor, en je moet naar jezelf kijken en niet naar een ander. Gewoon doortrainen en dan kom je vanzelf wel rond de 180 Lachen Dat hoeft niet direct in 1 x.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:18

ik ga zondag mijn eeerste wedstrijd rijden Haha! met mijn friesje maar ja doe t gewoon voor de lol en voor haar ervaring op te bouwen ze is namelijk nog maar 3 dus ja dan maakt het mij niet zoveel uit

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:25

heey Lachen

gewoon goed oefenen als je hem thuis goed voor elkaar hebt zou ik zeggen gewoon veel van huis gaan zodat die er aan gewent raakt Lachen

mijn punten waren in de 1e B wedstrijd 205! erg hoor gepunt vond ik zelf want zo geod ging het niet Tong uitsteken

succes ermee Lachen

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 05:00

Maak je tijdens een eerste wedstrijd niet te druk om de punten.
En gevoel zegt ook lang niet altijd alles.
Zelf heb ik de ervaring dat wanneer ik 2 proeven kon rijden de tweede veel slechter ging maar ik vaak hogere punten had, tot mijn eigen verbazing...
Ligt er toch vooral aan wat de jury graag wil zien..
Succes verder Knipoog

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:05

Ik had op mijn eerste wedstrijd in de B paarden 181 en 176 dus was erg tevreden.
Heb binnenkort mijn tweede wedstrijd, maar dan indoor zal wel even wat anders zijn denk ik...

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:10

Ik had 185 en 190 punten in mijn eerste B-wedstrijd Lachen
Ik zou niet schrikken van je punten, gewoon naar het commentaar kijken en daaraan werken! De volgende keer zal je paard/pony het misschien minder eng vinden en heb je meer controle.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:26

Gister voor het eerst gestart en had 179 en 183.
Super tevreden want ze zette haar nek erop en werd bloedheet en het was vliegen rennen en bokken maar toch nog een puntje. Haha!

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:32

Ik had bij mijn 1e officiele wedstrijd 190 punten en 2e proef 168 punten.
Paard heeft totaal geen ervaring (5 jaar) was zijn 1e wedstrijd. Paard was 2e proef ook een beetje op van alle indrukken die hij op had gedaan Knipoog

Lopkelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:36

Hey,
Je moet toch ergens beginnen, als de jury maar wel kommentaar opschrijft, zodat je er wat van opsteekt. En vergeet niet dat de ene jury de andere niet is. Dus gewoon goed oefenen en doorzetten.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:52

ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijd en ben best wel zenuwachtig, maar ik ga gewoon mijn best doen en ik hoop dat ik voor de eerste keer kan zeggen dat ik tevreden ben ,want mijn paard gaat ook voor het eerst op wedstrijd daarom reken ik nergens op en zie ik het gewoon als weer een ervaring rijker en ik ga ook gewoon door zodat mijn paard er aan gaat wennen en ik zelf natuurlijk ook. maar ik vind jou puntentotaal helemaal niet verkeerd ik hoop dat ik voor een eerste keer ook zoveel punten haal dan ben ik al dik tevreden Tong uitsteken

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:54

daar ben ik weer ik had gisteren mijn eerste wedstrijd en mijn paard zag natuurlijk allerlei dingen die hij nog nooit had gezien er waren namelijk reclameborden en bloenbakken en ik moest ook nog tussen witte hekjes rijden maar ik ben er gewoon voor gegaan en ik had 170 pt. ik was tevreden. en ik ga gewoon door en hoop op elke wedstrijd iets te leren dan moet het op een gegeven moment toch een keer goed komen... toch? Knipoog

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:56

Ik heb een 4 jarige, mijn eerste wedstrijd had ik 166 en 174 punten Clown

We gaan het vandaag weer proberen Lachen

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:04

Ik had ooit een x met een zelfbeleerde groene pony een wedstrijdje waar we 2 proeven reden. (156=wp)
1e proef: 143 punten.
2e proef: 1e met 170 punten Pling

Op een wedstrijd dus. Maar er zat wel veel verschil tussen de proeven. De eerste proef was vol spanning en de tweede juist lekker ontspannen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:43

Gister ons B debuut gereden...
2e met 183 punten Pling

Ben echt SUPERRR trots op mn ventje Lovers

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:26

op mijn eerste wedstrijd ooit
was in 2004 volgens mij
had ik 178 en 173
4 winstpunten en beide keren eerste

ik had een merrie van 13 die nooit door gereden was en meer springpaard was mar we waren een team.

ik ben dr nog trots op Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:40

Ik ben een aantal weken geleden met een 4 jarige gestart.
we hadden met de 1e wedstrijd 173 en 178 punten. Was er erg tevreden mee!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:09

Ik denk dat je ook een beetje in het wedstrijdritme moet komen. Ik had voor mijn eerste wedstrijd 1 winstpunt en geen mega hoge punten, bij het andere proefje had ik niet eens een wp.

Het viel me een beetje tegen omdat ze thuis wel zo lekker liep, maar dat was gewoon een kwestie van gewenning. De wedstrijd erna hadden we 2 wp die daarna 3 en die daarna 4 wp en zo vlogen we door de B.

Dus laat je niet afschrikken, en lees goed je protocollen door en leer van het commentaar van de jury. Als je goed oefent op die punten die zij wat minder vinden gaat het de volgende keer vast wel veel beter Lachen

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:05

Mijn nieuwe pony (veel arabisch bloed dus echt eenheethoofd) werd superdruk op de 1e wedstrijd

ik kon er eigenlijk weinig meer, desondanks had ik toch 167 & 169 gereden

ik was er tevreden mee, er waren tenminste geen ongelukken gebeurd Knipoog

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:43

208 Bloos

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:25

Ik wil de tweede helft van de winter met mijn jonge beestje starten en ik ben al blij als ik er niet vanaf lazer en haar in de baan kan houden Haha! . Is namelijk nogal een kijkerig typje Clown . Dus voor jou punten zou ik zo tekenen hoor...
Met Jumper had ik de eerste wedstrijd 156 punten (oude telling) maar daar was ik niet bijster voorbereid aan de start (had lang geen wedstrijden gereden en moest onder de proef de bordjes nog zoeken... Duivel )

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:14

Ik ga aankomende zondag mijn eerste wedstrijd rijden in de b. Het is mijn eerste officiele wedstrijd.
De laatste week gaat alleen het rijden niet zo. Ze wil niet echt nageeflijk lopen. Maar ik ga me daar zondag niet druk over maken. Ik vind als we samen plezier hebben en de oefeningen gaan goed dan ben ik al zeer tevreden. Ik ga op zijn minste proberen om overal een 6 voor te krijgen Knipoog Of minimaal 170.

Het paardje wat ik ga rijden heeft al z dressuur en z springen gelopen ( zie mijn eerdere reactie )
Maar ze blijft voor mij nog steeds moeilijk om te rijden. Ze heeft ook de neiging om snel "stijf"te worden. Dus ik probeer er zondag er gewoon het beste van te maken en we zien wel verder.

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:30

net een debuut gehad met een 3 jarige ik had 181 pt,
vondik zelf redelijk hoog er zit namelijk nog lang niet denodige stelling en buiging op.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:38

Dat zijn toch hartstikke goede punten ! Haha!
Mijn paard had in haar eerste proefje (onderling, oude telling) 143 en dat was nog hoog gejureerd Vork Het gaat er toch om dat je lol met je paard hebt, wedstrijdervaring krijgt je paard vanzelf wel hoor ! Ach gut

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:55

jawel was er ook wel tevreden over, reed hiervoor een pony die /
echt OVERAL na keek en ook ALLES eng vond en dat rijd ECHT poedersuiker. ben al blij dat deze niet zo erg kijkt hij keek alleen naar de plantjes niet eens naar t jury hokje