Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karoliena schreef:Jij gaf als reden aan om aan iets te wennen op hun rug voor het zadel dat vind ik dus grote onzin om daarom een dek op te legen dat kan je ook oefenen met een zweetdekentje af en toe opleggen
Mexxuna schreef:Ze zijn in iedergeval gewend aan constant iets op de rug! Bij ons is gebleken dat het echt een makkelijke simpele stap is, om (bangere) jonge paarden te leren dat het heel normaal is om iets op de rug te hebben/houden.
En dit is onze werkwijze.... en zoals ik al zei: het bevalt uitstekenend..
En kwpn-ers dik in het haar vind ik zoiezo al helemaal niets.
genoemd kan worden heeft wel een enorme hekel aan dekens, daar went hij niet meer aan hoor. Citaat:Onderschat trouwens de conditie en motorische ontwikkeling (=balans) niet die ze opdoen door in de (voldoende grote) wei te kunnen spelen met vriendjes.
femmefatale1 schreef:Citaat:Onderschat trouwens de conditie en motorische ontwikkeling (=balans) niet die ze opdoen door in de (voldoende grote) wei te kunnen spelen met vriendjes.
Ik sta in de wei naar mijn paard te kijken, en kan van een afstandje zien dat ie geen conditie heeft..
Denk je nou echt dat ik zo mijn paard beoordeel??![]()
Natuurlijk weet ie dat ie geen conditie heeft (door het laten lopen).. en hierin kan ik ook gelijk zien dat ie nog niet helemaal in balans loopt.. nu nog niet zo erg.., maar wil wel dat ie straks wat beter is... voordat ik er op ga zitten.. en daarom wil ik em af en toe laten lopen.. en zal hij dus gaan zweten.. zeker als zijn vacht langer wordt..
femmefatale1 schreef:Mijn 2-jarige loopt nog elke dag lekker buiten en 's avonds gaat ie lekker in een warme stal.
Eigenlijk was ik niet van plan een deken te kopen voor em, en em lekker in zijn wintervacht laten schieten. Maar ik begin te twijfelen..
Aan de andere kant is het voor hem ook wel lekker, als het een hele dag regent (en dat gaat geheid gebeuren..), dat ie onder een waterdichte deken staat, al dan niet gevoerd..
Bovendien wil ik as winter langzaam aan beginnen met wat te doen met em.. en dan zou het makkelijker zijn als ie wat korter in zijn vacht blijft (hij hoeft niet superkort te blijven..) met het oog op verkoudheden door zweten na arbeid..
Wat zouden jullie doen???
Ik zat te denken aan een 200 grams gevoerd..
karoliena schreef:femmefatale1: Ben ik helemaal met je eens, ze kunnen op zo'n leeftijd prima al spelenderwijs met dingen kennis maken is alleen maar goed, maar ik heb nog nooit een paard van spelenderwijs leren dik in het zweet gehad, terwijl ik toch met shetten werk en de vacht van jou KWPN-er dus een dun vachtje is in vergelijking.
karoliena schreef:Sorry haal je inderdaad door de war met iemand anders.
Maar dan nog gaat een paard echt niet zweten als je hem spelenderwijs aan het werk zet dus waarom zou je dan een deken op doen
karoliena schreef:Mijn paarden staan altijd buiten krijgen ze niks van hoor als het veel regent.
femmefatale1 schreef:dat ie nog niet helemaal in balans loopt.. nu nog niet zo erg.., maar wil wel dat ie straks wat beter is... voordat ik er op ga zitten..

postbodesiem schreef:karoliena schreef:Mijn paarden staan altijd buiten krijgen ze niks van hoor als het veel regent.
weet je wat ze ervan krijgen ? ............... weerstand !
@ TS : als een 2 jarige niet echt lekker in z'n vel zit is een ontwormingskuurtje en een vitaminespuit ook nog niet zo verkeerd
stef schreef:femmefatale1 schreef:dat ie nog niet helemaal in balans loopt.. nu nog niet zo erg.., maar wil wel dat ie straks wat beter is... voordat ik er op ga zitten..
Voor je erop gaat zitten zet je hem aan de longe, 3 jaar is daarbij vroeg zat. Dan leert ie zijn balans, krijgt ie zn conditie, en is er niks aan de hand
runningkawa schreef:Wie heeft het erover dat je hem dan vol aan het werk gaat zetten?
ls hij 3 is, 2x per week 10 min aan het werken...krijgt ie zeker niks...nu is nog maar de vraag als hij er al zo van zweet...