Ze komt de wei niet uit.. wat doen?..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lino_

Re: Ze komt de wei niet uit.. wat doen?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:45

als je naar de wei gat en ze komt beloon er dan eens met wat lekkers, en leer haar dat ze niet alleen de wei uit hoeft om te werken maar ook om gewoon even leker te poetsen o.i.d

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 13:15

tja maar om haar te belonen en dat te doen(heb ik ook al geprobeert een lange tijd) moet ze eerst in mijn buurt komen en dat gaat niet dat is nou juist het probleem ik zou wel willen maja

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:18

Wat vervelend zeg, dat is altijd zo'n groot probleem hea.
Laat het halster om in de wei en lokken met een broodje.
Dat wil vaak lukken, succes!

marieke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:14

Weet je al wat meer van natuurmonumenten? Pling

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 17:11

jaja.. ik mag de wei kleiner maken maar alleen 1 stukje alleen nu krijgen we haar niet in dat stukje.. haar water staat daar wel maar het gras is nu zo nat dat ze daar eigenlijk niet komt..:S nog even geduld hebben dus.. ik hoop in elk geval dat ik morgen wel naar de les kan..

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:20

RubenLover schreef:
Citaat:
lees een keer Natuurlijk Paardrijden van Klaus hempfling. Veel tips voor het leiden en welke dominanter zijn. Heb vooral veel geduld. Je kan het zo zien: langer bezig zijn met resultaat of
zo doorblijven gaan zonder resultaat Knipoog
ga eens met je borst naar naar je paard staan van paar meter afstand met touw natuurlijk. En een lange zweep (niet om te straffen) Dit is geeft al een veel dominantere houding.

tja ik wil wel maar dan moet ik haar eerst te pakken krijgen niet?.. en dat lukt nou juist niet..:S
en zon boek heb ik ook van elma middel & marike coverdale het heet het paard als partner is voornamenlijk met natural horsemanship.. ook die dingen heb ik al geprobeert en het lukt nu nog niet..

Het boek van klaus leert je veel meer dan je paard leiden. Zo leer j evia dat boek ook je pony te pakken of dat hij/zij naar JOU toe komt Knipoog probeer ffe eens wat uit want bijna op elke reactie zeg je dat het niet kan...

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:08

Silfanoo schreef:
Ik heb ongeveer precies hetzelfde mee gemaakt..
De 1ste dag dat we mijn pony kochten mocht hij ook dag & nacht het land op.. dus ik de volgende dag vrolijk naar hem toe.. Wil zijn halster om doen.. & dan rent hij weg.. Dat 2 weken lang..
Dus wij hebben allemaal informatie gevraagt & op internet gezocht daar kwam dit uit;
Ga eens een keer gewoon in het gras zitten... Niet kijken.. kijk gewoon naar de grond...
& blijf dan gewoon heel lang zitten.. Dat paard word dan nieuwschierig & komt naar je toe..
Als hij je aanraakt.. nog gewoon naar de grond blijven kijken..
En doe dat een paar dagen lang..
& dan begin je steeds rustiger op de bouwen.. Dan aai je hem ff, dan sta je op.. & dan uiteindelijk probeer je hem te pakken.. dit heeft bij mij geholpen Lachen
Hoop dat je hier wat mee hebt..

xxx Nathalie

Al geprobeert?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 08:38

Loowis-->

ik zeg dat dat niet kan omdat de dingen die hier worden genoemt ik allemaal al geprobeert heb.. ik zal eens kijken of ik dat boek ergens kan vinden..

Silfanoo -->
jep heb ik ook al geprobeert ik heb daar de hele dag gezete en de keer daarop ook..

kleine update..
ik heb gisteren mijn pleegbroertje meegenomen die eigenlijk niks van paarden moet hebben.. maar hij moest maar even.. ik ben in de auto blijven zitten en toen kon hij haar zo pakken.. ik helemaal blij natuurlijk maarja ik kan hem niet elke keer meenemen want dat werkt op een gegeven moment ook niet meer.. maar nu mocht ik eindelijk een stuk van de wei afzetten en dat is dus gedaan een vrijdag.. het is nog redelijk groot maar ga eerst kijken hoe het zo gaat gaat het niet maak ik het gewoon nog een stukje kleiner.. wie niet horen wil moet voelen helaas..:S

marieke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:34

Ik weet dat er mensen zijn die soms een halstertouw of een stuk longeerlijn aan het halster laten zitten in het weiland. Ben er zelf persoonlijk niet zo'n fan van, maar tis nog een ideetje.

Hoe gaat het nu in het kleinere stukje? Pling