Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Wendel schreef:ik he je filmpje bekeken en krijg het idee dat het aan de voorste stang ligt. Die is zo instabiel dat de paarden daar ook geen houvast aan hebben. Ik denk maar zo als ik in een trailer vervoer zou worden zou ik voor me ook iets willen hebben wat houvast kan bieden. Dit is wiebelig dat je er zelf van gaat wiebelen. Ik hoop dat je een beetje begrijot wat ik bedoel. En misschien is het niet onverstandig om een vaste balk te plaatsen, al was het maar voor te kijken of dat wel werkt
Sies schreef:Mijn paard valt ook in de trailer (zelfs tot haar benen in de lucht zijn) ze ligt dan op haar rug tussen het schot en de zijkant.
DIt doet ze ook als je stilstaan (zelfs voordat de auto gestart is)
Onze oplossing, het schot eruit en alleen vervoeren in een 2 paards trailer.
nils schreef:daarom moet je het ook eerst op het erf proberen en als je niet hard rijdt ken ze ook niet hard omvallen...
ik snap je angst wel en had het in het begin ook bij mijn eigen paard, toch geprobeerd en het resultaat mag er wezen (sinds ik het schot scheef heb niet meer omgevallen en ze staat een stuk rustiger)
Cheveyo schreef:Hey Petroes, zeker aannemen dit aanbod
Kit is daar ook geweest, super!

jenneke1029 schreef:je hebt pm gekregen ik had precies het zelfde en ik rij nu zonder problemen weer rond
Pellie schreef:lastig zeg!
wat je ziet is dat ze erg met d'r hoofd lijkt te gaan hangen, met de keel/onderkaak op de stang en maar blijft hangen en trekken. het leek mij dat ze los wil komen, en idd absoluut niet in de trailer wil blijven staan, vluchtgedrag vertoont. wat de reden daarvan is... en waarom ze het eerder niet heeft gedaan zijn interessante vragen idd.
ik kan van het filmpje af niet zo goed zien dat ze omvalt vanwege evenwichtsproblemen, maar daar zullen jullie ongetwijfeld goed izcht op hebben gehad.
misschien kun je van de maand maart alles nog in kaart brengen wat is er gebeurd, welke veranderingen er zijn geweest, hoe miniem die nu ook lijken. het lijkt me eerder een psychisch dan een fysiek probleem, en zou iemand als laarakker uitkomst bieden.
ik vind het idee over vervoeren in een vrachtwagen wel wat.
en hebben jullie ook nagedacht over een dierentolk om zo meer te weten te komen??

tinkert_tje schreef:Wendel schreef:ik he je filmpje bekeken en krijg het idee dat het aan de voorste stang ligt. Die is zo instabiel dat de paarden daar ook geen houvast aan hebben. Ik denk maar zo als ik in een trailer vervoer zou worden zou ik voor me ook iets willen hebben wat houvast kan bieden. Dit is wiebelig dat je er zelf van gaat wiebelen. Ik hoop dat je een beetje begrijot wat ik bedoel. En misschien is het niet onverstandig om een vaste balk te plaatsen, al was het maar voor te kijken of dat wel werkt
zoals ik al 100x heb gezegt dat schot is geen beweging in te krijgen je moet alles los halen om hem te verzetten
maar als ze haar achterbeen eronder zet (wat ze dus doet) en hem optilt en ondertussen eraan gaat hangen dan trekt ze hem dus met 500 kilo naar achteren
ik ben echt niet gek dat schot zit op 2 plaatsen verankerd en is dus NIET instabiel
tinkert_tje schreef:Sies schreef:Mijn paard valt ook in de trailer (zelfs tot haar benen in de lucht zijn) ze ligt dan op haar rug tussen het schot en de zijkant.
ja daar ben ik dus ook bang voor dat dat ooit gebeurd
dank je voor je advies maar daar hebben we veder niet veel aan als je altijd met 2 paarden op weg gaat
en het probleem was er nooit dus ik wil weten waardoor het ineens komt

Pellie schreef:Pellie schreef:lastig zeg!
wat je ziet is dat ze erg met d'r hoofd lijkt te gaan hangen, met de keel/onderkaak op de stang en maar blijft hangen en trekken. het leek mij dat ze los wil komen, en idd absoluut niet in de trailer wil blijven staan, vluchtgedrag vertoont. wat de reden daarvan is... en waarom ze het eerder niet heeft gedaan zijn interessante vragen idd.
ik kan van het filmpje af niet zo goed zien dat ze omvalt vanwege evenwichtsproblemen, maar daar zullen jullie ongetwijfeld goed izcht op hebben gehad.
misschien kun je van de maand maart alles nog in kaart brengen wat is er gebeurd, welke veranderingen er zijn geweest, hoe miniem die nu ook lijken. het lijkt me eerder een psychisch dan een fysiek probleem, en zou iemand als laarakker uitkomst bieden.
ik vind het idee over vervoeren in een vrachtwagen wel wat.
en hebben jullie ook nagedacht over een dierentolk om zo meer te weten te komen??
petruska, je hebt hier niet op gereageerd. ik vond dat er wel wat nuttigs tussen stond
texelse, je noemt het dwarsiigheid maar dat kent een paard niet, doe doet altijd iets met reden
Wendel schreef:Je hebt er misschien overheen gelezen maar ik heb het niet over het schot. Ik heb het over de balk, dus om het nogmaals duidelijk te zeggen de balk waar ze tegen aan staan met haar schouders, nek, waar ze haar hoofd overheen doet als je haar vast zet
Sies schreef:Mijn paard valt ook in de trailer (zelfs tot haar benen in de lucht zijn) ze ligt dan op haar rug tussen het schot en de zijkant.
Met een tussenschot met rubber flap was mijn paard wel altijd te vervoeren bij de vorige eigenar, dus vriendlief gaat weer een zaterdag lassen/slijpen en klussen om een ander schot te maken.
We hebben onze trailer al 2x verbouwt voor dit paard, zie de goedkope uitvoering van de trailercamera
van denk je nu echt dat iedereen die met dit paard rijd niet kan rijden 
tinkert_tje schreef:haha nou sorry hoor maar ik kan echt wel rijden en ze doet het echt niet alleen bij mij hoor
moet ik me hierdoor aangesproken voelen of zo NOT
en het andere paard staat echt wel stil hoor
of mag die ook niet meer ademen of zo
sorry hoor maar zulke opmerkingen word ik echtvan denk je nu echt dat iedereen die met dit paard rijd niet kan rijden