Huertecilla schreef:Wie heeft het hier over tussen fietser in rengalop door galopperen?
euh ... ik
fojoe schreef:je gaat dus bijvoorbeeld NIET tussen fietsende kinderen door slalommen in volle galop

(en ja, dat heb ik zelf meegemaakt met mijn kleuters).
met dergelijk gedrag van sommige incompetente ruiters, kan ik wel begrijpen dat sommigen zonder meer uit voorzorg de deur dicht doen.
Huertecilla schreef:Op de andere weghelft in galop passeren is hooguit hinderlijk en blokkeren actief hinderen, dát is een wereld van verschil en bovendien het verschil tussen onbeleefd en strafbaar.
in galop kan wel als onaangepaste snelheid bekeken worden (ligt aan de situatie), en dan is het weer wel strafbaar! 
Huertecilla schreef:Ervaring opdoen prima, ´L´-bord prima, maar dan ook graag ná een gedegen traject op afgesloten gebied en met een begeleider per leerling én een registratienummer zodat dwarsliggers gemeld kunnen worden.
Daarbíj blijven de verkeersregels van toepassing en mag een ander gerust volgens de regels der kunst passeren. Dat moet de leerling namelijk ook leren en als dat niet kan hoort die nog niet buiten, zo simpel is het. We hebben het hier namelijk wel gewoon over de openbare weg. Een ´L´bord ontslaat NIEMAND van de PLICHT zich veilig en correct volgens de verkeersregels te gedragen. Ook een lesauto moet van rechts voorrang verlenen, mag niet te hard, moet zich op de snelweg aan de minimumsnelheid houden, mag ingehaald worden en mag het verkeer niet hinderen.
en dit ben ik helemaal met je eens
al is het in de praktijk vaak nét even anders