gevallen met een cap?gelijk een nieuwe kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: gevallen met een cap?gelijk een nieuwe kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:02

_Karlijn schreef:
Mijn cap is al een aantal keer gevallen, ook met mij erbij Haha!
Hij kraakt nu een beetje, ik weet niet of hij dat voor de 1e val ook al had, maar ik krijg geen nieuwe. En zelf heb ik niet genoeg geld Huilen van het lachen

Als er nu echt een probleem mee komt, een scheurtje of echt rammelen ofzo, dat er iets los zit, komt er wel een nieuwe Ja

Lekker dan, als je 'mijn kind' zou zijn had ik óf een nieuwe cap voor je gekocht of je had niet meer mogen rijden tot je wel het geld zou hebben om een nieuwe te kopen! Onverantwoord, als er iets kraakt is het goed mis, dan kun je er net zo goed géén op je kop zetten!

_Joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:55

ik vind dat je niet gelijk een nieuwe moet kopen als hij valt etc.
hij is gemaakt om je hoofd te beschermen, maar als je voelt dat er iets mis mee is of je ziet er een scheur in zitten ofzo dan vind ik dat je wel een nieuwe moet kopen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:57

beautylover schreef:
ik vind dat je niet gelijk een nieuwe moet kopen als hij valt etc.
hij is gemaakt om je hoofd te beschermen, maar als je voelt dat er iets mis mee is of je ziet er een scheur in zitten ofzo dan vind ik dat je wel een nieuwe moet kopen

Een cap is gemaakt om te vallen en kapot te gaan, dat is de veiligheid dus dat verhaaltje gaat niet op.
Trouwens kun je vaak zelfs niet eens zien, maar is de cap wel helemaal onveilig. En daarom vertellen ze dit ook niet om meer geld te maken, ik had het met een motorhelm, helemaal mooi vanbuiten, geen krakje te voelen tot ie getest werd

Scheve mond daar zou ik nooit mee willen vakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:04

Als ik van mn paard val & mijn hoofd komt ergens tegenaan komt er een nieuwe Ja
Waarom; Doordat er een klap op komt gaat de spanning van de cap af, die spanning beschermd je hoofd juist. Liever 65 euro uitgeven dan je hoofd onbeschermd risico laten lopen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:15

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:16

ik val eigenlijk nooit... zit wel altijd op de meest eigenwijze paarden!
heb m al 7 jaar ofzo. ben nooit op mijn hoofd gevallen of ubehaupt hard gevallen... dus waarom zou ik een nieuwe kopen ben toch maar een manege ruiter! Clown

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:36

Tsja, als je er hard op valt of hard ergens tegenaan stoot, dan moet je een nieuwe kopen.
Laatste keer dat ik in juli op mijn hoofd viel was het duidelijk, toen heb ik een flinke hersenschudding opgelopen, heb nog even in het ziekenhuis gelegen. Die cap is helemaal ingedeukt. Kun je nagaan wat er gebeurd was als ie niet meer goed was geweest... Heb direct daarna (nadat ik geen last meer had van de hersenschudding, een andere op gedaan. En als ik weer op mijn hoofd val komt er een nieuwe. Als je een keer een hersenschudding hebt gehad, dan wil je zeker geen risico lopen.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:41

Ik heb een nieuwe cap gekocht toen ik heel hard op mijn hoofd was gevallen. De nieuwe laat ik nog wel eens uit mijn handen vallen een klein eindje maar dan koop ik geen nieuwe. Dat wordt wel een heel duur grapje.

xxxfhxxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:18

Cap is van binnen gevult met soort schuim, zodra je valt komen daar scheuren in en beschermt het minder goed. Nu moet ik zeggen dat ik als ik mn cap laat vallen ook geen nieuwe koop:P

MeligeKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:42

Als ie kapot is zou ik het wel doen. maar als ie zacht valt niet.

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:28

Ik ben ook al een aantal keren gevallen met me cap Tong uitsteken
k heb hem ook bijna 8 jaar Gaaaap Tong uitsteken
En het wordt dus wel een x tijd voor een nieuwe Tong uitsteken

x_BlueEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:19

Ik heb heel lang met 1 cap gedaan. Heb der nu 2 een netjese en een ouwe.. Die ik voor thuis gebruik.. Knipoog

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:36

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een nieuwe cap gekocht nadat ik gevallen was...
heb er wel van gehoord inderdaad, dat je dan eigenlijk een nieuwe cap moet kopen.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:36

Ik zou persoonlijk niet elke x een nieuwe kopen want anders had ik er in 2 jaar tijd nu al wel minstens 5 gehad Nagelbijten / Gniffelen

Als ik echt op de stenen op hoofd zou vallen denk het wel Ja

tirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:03

hoi,

nou dat is heel simpel. het ligt er natuurlijk aan hoe de cap na de val is, zodra er wat aan mankeert is het wel verstandig om een nieuwe aan te schaffen. bv. een scheur of er is wat afgebroken.
maar ik ben laats ook gevallen en met de cap mankeerde niks dus voor mij nog geen nieuwe.

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:07

ben al zo vaak met me cap gevallen maar 2 x echt hard op mijn hoofd had ook een hersenschudding als ik hem nu op zet kraakt die wel een beetje.
ik moet eigenlijk wel een nieuwe kopen.
maar ligt er aan hoe je valt val je zacht en er is verder niks met je cap dan zou ik echt geen nieuwe kopen.

Marielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:24

Als je niet op je hoofd gevallen bent, hoef je in mijn ogen geen nieuwe te kopen. En ook niet na elke keer dat je hem op de grond laat vallen. Als je er goed hard op valt of als ie echt kapot is dan merk je dat volgens mij echt wel.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:29

Ik heb deze cap al bijna zolang ik rijd, en jaa ik ben al vaker gevallen. Bloos
Ook gooi ik hem wel eens op de grond op laat ik hem vallen. Maar zolang ik geen zichtbare scheuren zie hoef ik geen nieuwe.
Daarbij ben ik nog nooit echt op mijn hoofd gevallen. Meestal was mijn kont de dupe Clown
Maar als ik echt een keer val en er zit een scheur ik zou ik wel een nieuwe kopen ja.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:52

stef schreef:
probleem is dat je de beschadiging waardoor de cap niet meer veilig is 9 van de 10 keer niet ziet.
Door een val ontstaan haarscheurtjes in het materiaal, waardoor het zijn dempende werking (en dus veiligheid) verliest

duidelijk, en je hebt helemaal gelijk
als je valt en je land met cap op de grond, hard materiaal , wat dan ook...cap vervangen want hij is vanaf dat moment gewoon niet meer veilig .

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:23

Als je hem uit je handen laat vallen koop ik echt niet meteen een nieuwe..
Maar als je echt van een paard af valt en keihard op je hoofd terecht komt (zoals ik, zware hersenschudding) dan zou ik toch maar een nieuwe kopen Tong uitsteken
Maar als je dan weer op je kont valt als je van je paard valt dan koop ik echt nie gelijk een nieuwe Tong uitsteken

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:46

als ie uit je handen is gevallen vind ik van niet

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:50

Mijn cap uit handen laten vallen heb ik wel vaker gedaan, dan vervang ik hem niet. Of hij moet ineens ergens ingedeukt zijn of anders zijn als dat die was.
Zodra ik een keer goed val en ik land op mijn hoofd dan zou ik zowiezo heel erg goed mijn cap nakijken. Zodra ik er dan wat anders aan zou merken dan zou ik gelijk een nieuwe kopen. Als je cap kapot is kan je net zo goed zonder cap rijden want als je dan valt kost het ook je hoofd.

Veronique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:29

ik koopecht geen nieuwe cap als ik 1x ben gevallen
ja natuurlijk als hij kapot is
dus dat je weet dat hij niet meer stevig is
maar anders niet.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:51

draumpje schreef:
stef schreef:
probleem is dat je de beschadiging waardoor de cap niet meer veilig is 9 van de 10 keer niet ziet.
Door een val ontstaan haarscheurtjes in het materiaal, waardoor het zijn dempende werking (en dus veiligheid) verliest

duidelijk, en je hebt helemaal gelijk
als je valt en je land met cap op de grond, hard materiaal , wat dan ook...cap vervangen want hij is vanaf dat moment gewoon niet meer veilig .

Is dat serieus zo?
Hmm, dan moet ik vanavond eerst m'n cap maar even na kijken.... 4 maanden geleden met m'n hoofd tegen de kant aangedonderd en gister geloof ik ook met m'n hoofd in't gras... Vanavond dus eerst even chekken... Bloos!

freek_nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:09

ik ben laatst ook gevallen heel hard en toen hebben wij mijn cap na laten kijken en ernaar gevraagd en ik hoef geen nieuwe