Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DendroFleur schreef:De ringmeester had inderdaad groot gelijk omdat hij verantwoordelijk is voor de wedstrijd. Ik vind het ook geen gekke regel, kwestie van logisch nadenken. De opmerking die iemand maakte van "dat maak ik als ouder zelf wel uit" vind ik echt een opmerking van deze tijd. Ikke, ikke, ikke. Maar we leven met zijn alle samen en om dat een beetje ordenlijk te laten verlopen zijn regels opgesteld. Natuurlijk staat er niet letterlijk dat je niet met twee, of achterstevoren op het paard mag zitten maar een cap op is al het minste wat ze kunnen eisen. En als je niet tegen je kind kunt kunt zeggen dat ze 5 minuten ergens moet blijven zitten, laat haar dan thuis of zet haar in de auto of de trailer. Gaan ze echt niet dood van. Zij heeft de keuze, luisteren of weg. Want hoe doe je het dan als je zelf moet rijden en je man leest voor??? En nu was je zelf al klaar dus kon je ook een oogje in het zeil houden. Ik neem aan dat ze thuis ook niet in de stallen en de bak rondbanjert als er paarden in staan?
Eigenlijk zouden ze bij menwedstrijden ook meer moeten opletten want wat je daar ziet gebeuren...paarden voor de wagen maar zonder hoofdstel, 4-span zonder koetsier. Ze zijn allemaal super braaf maar als er wel een schrikt is het levensgevaarlijk voor mens en dier. Een stalterreinmeester zou ik niet overbodig vinden. Maar dit even ter zijde.
shan schreef:Ik vind die Casco dingen helemaal niets, slecht pasvorm, dingen wiebelen erg op kinderhoofdjes.
Kafue schreef:shan schreef:Ik kan het me eigenlijk goed voorstellen dat het niet mag.
Je bent, ook voor je paard, in een vreemde omgeving met veel andere paarden erbij.
Had ze trouwens een cap op???
Nee maar ze was geen deelnemer dus dat scheelt alleen deelnemers moeten een cap op.Ga overigens wel een cap voor haar aanschaffen.
Natuurlijk is het een vreemde omgeving maar ik ben echt heel gek met de kleine meid dus doe ik geen ondoordachte dingen.
En bedenk zo tussen de paarden lopen is ook gevaarlijk om daar nog maar te zwijgen van de ringen en de losrijterreinen die afgezet worden met dranghekken en wapperend tentje, ijzeren oprijdplaten en dergelijke.
Kafue schreef:shan schreef:Ik vind die Casco dingen helemaal niets, slecht pasvorm, dingen wiebelen erg op kinderhoofdjes.
Welke zal ik dan nemen. Moet wel het kleinste maatje zijn en verstelbaar het liefst
shan schreef:Mijn ervaring is dat de niet verstelbare veel beter zitten, van Harries Horse zijn ze best wel goed, en niet heel duur.
Kafue schreef:shan schreef:Mijn ervaring is dat de niet verstelbare veel beter zitten, van Harries Horse zijn ze best wel goed, en niet heel duur.
Waar kun je die kopen? Bij de welkoop ofzo?

Kafue schreef:Nee maar ze was geen deelnemer dus dat scheelt alleen deelnemers moeten een cap op.Ga overigens wel een cap voor haar aanschaffen.
_10_ schreef:*knip*
in mijn ogen staat dit wel degelijk in het wedstrijdreglement.
Niet zozeer over kinderen voorin het zadel, maar wel over dat íedereen die óp een paard zit tijdens de wedstrijd een goedgekeurde cap moet dragen.
Denk niet dat je dochter op dat moment een cap droeg...
Dus of ze nu wel of niet ervoor mocht zitten, alleen al om dit feit is het niet toegestaan en hadden ze je zelfs mogen uitsluiten/diskwalificeren.
Kafue schreef:Natuurlijk zou het kunnen dat men iets niet goedkeurt. Laat ik heel wel voorop stellen dat er GEEN regel voor is. Het is dus niet verboden maar stelt de mevrouw van de KNHS liever niet.
De beste man had mij vriendelijk kunnen aanspreken in plaats van als een volidioot op me af komen rennen.
Mijn dochtertje heeft de hele week aan iedereen verteld dat ze door een stomme man van het paard werd gestuurd die alleen maar kon schreeuwen terwijl normale mensen met elkaar praten.
Dat normaal praten met elkaar en niet schreeuwen is inderdaad een van mijn eigen uitspraken, schreeuwen is een teken van onmacht. Maar stommen man heeft ze zelf bedacht. Het heeft dus wel heel degelijk veel indruk op haar gemaakt.
iAnne_GTI schreef:http://cgi.ebay.com/UNIQUE-NEW-TANDEM-W ... otohosting
Toch maar western gaan rijden.![]()
Toch heb ik dit zadel ook weleens de engelse variant van gezien met een miniatuur zitje voorop.