wie rijdt er met een bodyprotector ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirs_G

Re: wie rijdt er met een bodyprotector ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:30

Ik nooit, maar het is inderdaad wel verstandig om te doen op een onbekend paard of met springen en crossen. Als ik ooit nog eens ga springen dan zal ik er zeker een aanschaffen!

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:20

vallie hoe heet jouw bp? heeft misschien nog een bodyprotector wat op een bodywarmer lijkt. hoe heet die pb en wat was de prijs ongeveer?

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:30

Ik rijd egt nooit met bp
En het is ook zo dat door die bp´s juist je stuitje kan breken omdat die daar stopt
dus als je een rare val maakt en verkeerd terecht komt heb je alleen maar een groter probleem door die bp

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:34

marjolein87 schreef:
vallie hoe heet jouw bp? heeft misschien nog een bodyprotector wat op een bodywarmer lijkt. hoe heet die pb en wat was de prijs ongeveer?

Hier ben ik ook wel benieuwt naar, ben eigenlijk al een tijdje aan het sparen... ik wil graag gaan springen, dus dat heb je dit geloof ik wel nodig. Ik ben nu de enige in de les die zonder rijd....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:41

Ik rij de jonge paarden met body protector.....
Ik heb m voor mn verjaardag gekregen is een Fouganza (Decathlon) en hij was rond de €80,- geloof ik.......

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:32

Eh nooit ?!? Ik heb een jong paard, maar ik heb niet het gevoel dat ik hem nodig heb, of dat de BP zoveel letsel zou kunnen voorkomen. Misschien ben ik eigenwijs hoor. Bovendien ben ik bang dat het mijn bewegingsvrijheid belemmert.
Waarschijnlijk zou ik hem bij crossen, of springen misschien gaan dragen.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:17

Hallo Allemaal,

Nou ik ben dus op zoek naar een BP die vooral je stuitje beschermd (deze heb ik namelijk gebroken) Nu heb ik er pas een aantal gepast maar deze kwamen niet eens in de buurt van mijn onderrug. Ben namelijk 1.80m. Dus als er iemand tips heeft welke BP's lang vallen hoor ik het graag.
P.S. Ben wel op zoek naar eentje die naar je lichaam gaat staan.

Alvast bedankt!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:05

Ik vroeger wel, maar nu nooit meer. Ik vond het verschrikkelijk rijden, maar moest hem om van mijn moeder. Ik ben meerdere keren gevallen (best vaak eigenlijk Bloos ) en met of zonder dat ding maakte werkelijk geen verschil.

snellejelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:44

tinkerXXlufX schreef:
ik hoorde dat het met springen verplicht gaat worden, dus ik schaf er ook maar 1 aan. heeft iemand misschien tips van welk merk enzo? bedankt

Kijk eens op www.bodyprotector.eu
Daar staan ze in alle kleuren en maten op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:45

ik Lachen Lachen en eigenlijk altijd Lachen

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:52

Ikzelf gebruik er geen, maar mijn dochter van negen moet er altijd eentje aan van me. Dit gewoon ten bescherming van de belangrijke lichaamsdelen zoals rug, ribben en longen. Je kunt zo verkeerd vallen en alles wat je daar maar enigzins tegen kan beschermen moet je gewoon gebruiken. Ze zouden het gewoon voor alle kinderen die net op een manege rijden ook moeten verplichten en niet alleen in de springles. Maar ja, zal mijn beschermende moedergevoel wel zijn. Overigens heeft mijn dochter er helemaal geen hekel aan om er een te dragen.

Hippo: Volgens mij zul je er geen kunnen vinden die je stuitje kan beschermen, want ze moeten boven het zadel zitten, anders doen ze zeer met het rijden en worden ze elke keer als ze het zadel raken omhoog geduwd. Tenminste dit vertelde ze in de winkel bij de aanschaf.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:54

Ik heb er 1tje maar gebruik hem nooit.
had hem gekocht omdat ik wedstrijd wou gaan crossen ma helaas is dat nooit doorgegaan.
hij licht nu in de kast en is dus nooit gebruikt.
hij is te koop voor de liefhebber.
het is maar M merk is premierre.

leo_nore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:53

Ik heb erg geen, maar ik rijd ook maar 1 (of 2) x in de week.
Ik denk dat als ik vaak (en intensiever Bloos ) zou rijden en meer zou springen ik er wel 1 zou aanschaffen, is wel zo veilig!
Ik vind ze wel absoluut niet zitten, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:01

ik heb er sinds maart 1. omdat ik toen ook een nieuw paard heb gekocht en dit vooral in het begin soms nog wat angstig was, met de BP aan voel ik me veiliger en rijd daardoor ook zekerder.
Ik rijd nu op haar nog vrijwel altijd met een BP aan, alleen als het écht heel warm is(en ik dus 99,9% zeker ben dat ze het fut geen eens heeft om gek te doen) laat ik hem uit. maar voor de rest tot nu toe lekker aan.
Op mijn fjord heb ik hem overigens alleen maar aan met springen(voorheen helemaal nooit, maar nu ik hem toch heb kan ik hem net zo goed aan doen he?)

susan_1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:35

Voor springen, of crossen idd. maar niet b.v. tijdens dressuur

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:30

ik wil er eigelijk wel mee gaanrijden maar ik an het niet betalen dat vind ik erg jammer ik denkdat het best wel fijn zit vooral met het springen enzo Pling

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:34

Ik heb geen BP, ik heb er nog nooit een gedragen en ben het voorlopig niet van plan ook Lachen Lachen Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:37

hippo schreef:
Hallo Allemaal,

Nou ik ben dus op zoek naar een BP die vooral je stuitje beschermd (deze heb ik namelijk gebroken) Nu heb ik er pas een aantal gepast maar deze kwamen niet eens in de buurt van mijn onderrug. Ben namelijk 1.80m. Dus als er iemand tips heeft welke BP's lang vallen hoor ik het graag.
P.S. Ben wel op zoek naar eentje die naar je lichaam gaat staan.

Alvast bedankt!

ik ben 1.82m, en heb er één besteld bij Canter, hier op bokt. Zij heeft er echt verstand van, en da's wel belangrijk bij het aan laten meten van zo'n ding. In de meeste ruitersportzaken verkopen ze je gewoon wat ze hebben hangen, of het nou past of niet...

Ik heb er een van How's Racesafe, met allemaal kleine blokjes, die meevormen met je lichaam (als vrouw zijnde wel zo prettig Clown ).
PB Canter eens, zij kan je verder helpen! Enne, je krijgt als bokker nog korting ook! Lachen
Doe 'r vooral de groetjes van mij.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:38

Ik niet, mijn zusje had er toendertijd 1 aangeschaft voor SGW. Dan vind ik het normaal, maar in de bak draag ik hem niet, vind het verschrikkelijk zitten Ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:41

er zijn wel modellen die prima zitten, maar dat zijn helaas wel de duurdere merken. Bloos
mijn BP kost geloof ik 280e of iets in die buurt. Bloos!
maar aangezien ik niet meer groet (of het moet in de breedte zijn Haha! ) en je er dus je hele leven mee kunt doen...
ik heb liever iets goeds, wat lekker zit (en dan maar wat meer kost), dan een goedkoop ding, wat k*t zit, en ik dus toch niet aandoe. Bloos

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:50

Dagmar_k schreef:
Eh nooit ?!? Ik heb een jong paard, maar ik heb niet het gevoel dat ik hem nodig heb, of dat de BP zoveel letsel zou kunnen voorkomen. Misschien ben ik eigenwijs hoor. Bovendien ben ik bang dat het mijn bewegingsvrijheid belemmert.
Waarschijnlijk zou ik hem bij crossen, of springen misschien gaan dragen.

Een bodyprotector breekt zeker je val, en ik spreek uit ervaring. ben na een serie bokken flink hard tegen de bakrand aangeslagen dat ik geen lucht meer kreeg, weet niet hoe eht was afgelopen als ik dat ding niet om had

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:57

Bij mij op de manege is het verplicht om een BP te dragen als je in de springles rijdt, en aangezien ik in de springles rijd draag ik dus een BP Lachen
Verder draag ik hem eigenlijk niet.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:33

Ik heb er sinds kort 1 voor als ik ga springen en tijdens de jonge paarden beleren. Na de laatste keer dat ik flink gelanceerd ben tijdens springles vonden mn ouders het een veiliger idee dat ik zo'n ding kocht. Naja, voor hun gemoedsrust, ik wordt er niet minder van! Ik heb er 1 op de kop getikt van USG, zit niet eens vreselijk moet ik zeggen...

Brownwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:23

Alleen in de cross.

alettevth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:27

Ik draag tijdens de cross altijd een BP, maar kan me voorstellen dat het ook erg handig is bij jonge paarden.