Dressuurruiters: waarom beenbescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Re: Dressuurruiters: waarom beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:01

Ik rij altijd met mijn Ariat Terrain schoenen en lange sokken, mijn leren laarzen zitten niet lekker meer en met chaps blijf ik altijd in de beugel vastzitten Bloos .

Ik heb totaal geen last van de stijgbeugelriemen en heb een beter gevoel met mijn kuit op de lijf van het paard.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 03:31

Ik rijd met chaps, omdat anders mijn huid dan minder makkelijk bekneld raakt onder het zweetblad. Ook schuren de beugelriemen dan niet zo tegen mijn been en het staat veel mooier. Op wedstrijd rijd ik in leren laarzen, omdat dat moet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 05:05

Op het moment rijd ik gewoon met mijn schoenen Bloos Ik vind het heerlijk zonder chaps. Maar heb een hele lange tijd bijna alleen maar met laarzen gereden.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:01

Ik rij altijd met mij Petrie's ik kan m'n benen beter stil houden, ik heb veel meer grip en het ziet er ook netjes uit. Ik vind met gympjes en andere schoenen rijden er altijd eng uit zien omdat je met dat soort schoenen veel makkelijker kan blijven vastzitten in de beugels (als je paard schrikt en je valt eraf dan hang je er nog een beetje achteraan) Knipoog

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:32

ik rij altijd met rijschoenen van MH en daar chaps over heen. Ik rij altijd met chaps omdat ik dan beter mijn been kan stil houden Lachen

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:45

ik rijd altijd met leren laarzen.. het is veiliger mooier en beter voor je beenhouding.. misschien voor de recreanten onder ons.. ook al is het dressuurruiters.. dat is meer voor jophers en chaps..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:25

Ik rij alleen met leren laarzen.
En ja zonder Cap als ik op mijn eigenpaard rij.
Maar als ik op iemand anders paard stap die ik niet vertrouw wel met Cap.

Ik weet het geen 1 paard is te vertrouwen en het is ook hartstikke stom maar dit is mijn eigen keus.

Piaffage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:29

Elisa2 schreef:
Maak je een grapje met dit topic? Ga maar eens met leren laarzen rijden,dan weet je het antwoord :-}

Haha!