Trainen te saai?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZwYzWyLoVeRr

Re: Trainen te saai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:31

Over dat dressuur
Dat vind ik niet dat je dat te veel doet
Ik rij het alleen maar Clown
Ik vind het echt vet dat je met je paard het bos ingaat stappen
Voor mij is het 20 min heen en trug dus:P
En 1keer in de week erg leuk zo'n bosrit
Dat grazen aan de hand vind k een hele goeie:P
en wat adere ook al zegge
Is er egt geen ander paard waar hij het mee kan vinden??
Kan ze wat vaker in de wei:)
Ooh laat dr eens los in de bak
En longeer dr f en toe
(Goed voor de spieren:P)

Kuss Tong uitsteken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:13

mag ik zeggen dat ik het meer dan super vind dat je je best doet het voor je paard zo goed mogelijk te doen?!!

Kunnen veel mensen van leren!

Mijn paard oet vrijwel niks. af en toe rijden of longeren, verder dag en nacht in de wei Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:21

effe vergeten, ik sluit me ook bij bovenstaande aan!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:25

nou mijn paard doet ook elke dag dressuur hoor. Wel heeft ie een hersteldag per week en vaak longeer ik ook een keer. Ik heb hem nog niet zo lang maar de vorige eigenaar zei dat hij absoluut niet kan springen en het ook niet leuk vind. Ga wel binnenkort met mensen van stal mee naar buiten.

Wat betreft jou paardje...idd een dagje vrij zou geen kwaad kunnen. Verder vind ik het wel heel leuk om te lezen dat je probeert zoveel mogelijk voor hem te doen. Hopelijk vind je een weidemaatje voor hem dan is het nog beter.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:34

ik zou hem ook eens een keer longeren, dit mis ik in je trainingsschema.
En je zou hem ook 1 dag in de week een dagje vrij kunnen geven.
dus bijv 5 x rijden, 1x longeren, en 1 dag rust.
P.s in het bos kun je een paard heel goed dressuurmatig rijden.
Succes ermee! Haha!

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:07

hallo

ik vind het een goed programma. je paard krijgt genoeg beweging ik de week.

misschien kan je hem ook een keer een rustdagje geven. je laat hem dan lekker even los in de bak om te kunnen rollen.
longeren vind ik ook geen slecht idee. hierdoor leert het paard goed naar je stem te luisteren. misschien kan je ook een keer alleen het bos in gaan en dan geen dresuur meer.

ik vind het wel goed dat je eerst steeds dressuur doet en dan het bos in gaat. dan heeft het paard eerst een beetje moeten werken en daarna lekker ontspannen het bos in

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:33

zo je paard niet eens een dag vrij mogen? die van mij is echt neit te genieten als ik haar elke dag train. 5 keer hooguit 6 keer. en dan lekker de hele dag het land in! maar bij jou kan dat dus niet, maar zou hem zeker een dag een uurtje in de bak gooien! of een rustige stap buitenrit maken. maar niet altijd dressuur. maximaal 4/5 keer vind ik. en ik mis ook longeren, pak dat er ook eens bij Knipoog

Sorenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 16:23

Bedankt voor de tips iedereen! Ik ben ermee bezig, het ging laatst alleen fout, ik had hem in het kleine stukje wei gezet en toen heeft ie geprobeerd uit te breken (gevolg: hek aan stukken) dus nu moet ik er altijd bij zijn om hem in de gaten te houden...Nou vind ik dat natuurlijk geen probleem maar zo blijkt wel weer dat hij dus niet voor niets de wei niet zomaar in kan...Maargoed, hij is vandaag weer flink aan de bak gegaan wat betreft dressuur, gister heeft ie eigelijk alleen wat sprongetjes gedaan plus wat gestapt in het bos. Ik ben van plan zondag ofzo naar een zandvlakte te gaan in de buurt...en dan lekker ontspannen (maar natuurlijk ook een sprintje trekken:D) En ja morge beetje longeren en grazen...niet echt een vast programma... Het gaat al veel beter dankzij jullie tips, had eerst eigelijk geen idee dat ik best wel veel dressuur deed...maargoed van fouten leer je...

Christel11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:10

Wij hebben hier thuis zo'n boek dat heet : 101 leuke oefeningen voor paard en ruiter.
Erg leuk!
Er staan speciale oefeningen in om bepaalde problemen te oefenen zoals:
Pony wijgert te buigen op de rechterhand.
Bij dit probleem kan je de pagina zoeken die daaraan verbonden is. (Legende)
Heel fijn. Er staan veel Leerzame en leuke oefeningen in.
En bij elke oefening staat zo'n balkje :
B
M
Z (licht)
Z (zwaar)

en dan daarachter sterretjes, zo zie je wat de best geschikte oefening is in jou niveau.

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:23

misschien iets vaker in de week ermee springen.
of een keer alleen het bos in, en dan geen dressuur.
probeer dan een beetje dressuurmatig in het bos te rijden.

verder vind ik het wel een goede verdeling, en denk dat het niet te saai is Knipoog

Sorenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:03

Christel11 schreef:
Wij hebben hier thuis zo'n boek dat heet : 101 leuke oefeningen voor paard en ruiter.
Erg leuk!
B
M
Z (licht)
Z (zwaar)

en dan daarachter sterretjes, zo zie je wat de best geschikte oefening is in jou niveau.

Dat is pas toevallig! Dat boek heb ik vorige week zelf gekocht Haha! Vork Heel handig boek! Haal er veel tips uit!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:05

Ikzelf rij dressuur en doormiddel van privelessen probeer ik hoger te komen kwa niveau. Paard staat als het weer het toelaat elke dag van 12 tot 6 op het weiland. Soms krijgt ze een vrije dag, andere dagen longeer ik haar of rij ik haar.
Ik wil over een tijdje ook een springzadel of een vzhzadel kopen om met haar te kunnen springen. Vind ze erg leuk namelijk!

laurasilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:16

ik vind dat je je week goed hebt ingepland. de dingen die je op een dag doet hoef je alleen niet altijd op dezelfde dag te doen. je kan ook kijken wanneer je er zin in hebt. ook kun je mixen met de dingen die je doet per dag. als je eerst hebt ma: dressuur en vrijheidsdressuur, kun je ook zegggen ma: longeren en dan dressuur.
ik ben het niet eens dat iedereen zegt ooh ze mag wel een dagje rust hebben. jij hebt namelijk niet goed de mogelijkheid om je paard buiten te zetten met andere paarden, dus de dag die jij inlast om te longeren is zoals jij al zei de rustdag voor het paard. want anders is het een dag dat die alleen op stal staat en dat is ook niet goed. ik vind het juist goed dat je de moeite neemt er iedere dag naar toe gaat en hem aandacht te geven!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:09

Christel11 schreef:
Erg leuk!
B
M
Z (licht)
Z (zwaar)

waar kun je dat boekje kopen?

Sorenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 12:28

Zeg maar gerust boek hoor;) Ik heb het gekocht bij een ruitersportzaak...meestal hebben ze daar wel zo'n boekenafdeling...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:33

Ik heb een vz paard waarmee ik niet langs de weg of naar het bos kan, omdat ze heel erg schrikkerig is, ook gewoon in de bak, overal. Langs de weg enzo is dus gewoon te gevaarlijk. Ik laat haar meestal na het rijden aan de hand lekker grazen, longeer haar wel eens in de wei en verder ook alleen in de bak, is dan wel een buitenbak, dat lijkt me minder saai als een binnenbak.
ik longeer haar 1 keer in de week, 1 dagje heeft ze vrij en de andere 5 dagen rijd ik, meestal dressuur, maar ik wil ook vaker met haar gaan springen, alleen tja, de hindernissen vind ze ook heel eng natuurlijk. Ik heb er 1 of 2 keer mee gesprongen, ze kan het wel, maar weigerd 7 van de 10 keer, gewoon omdat ze de hindernissen eng vind. Maar dat bouwen we gewoon rustig op. Ze staat wel elke dag een paar uur buiten!

Jammer dat jouw paardje niet zoveel buiten in de wei kan staan, Misschien kun je idd in plaats van eerst dressuur en dan een buitenritje gewoon een grote langere buitenrit doen! Of rijd eens in de wei, voor de afwisseling. En met dressuur kun je wel veel verschillende dingen doen, bijvoorbeeld dat je denk van, vandaag gaan we het wijken goed oefenen, of vandaag de overgang van draf naar galop. Zo doe ik het dan, en we gaan nog altijd vooruit! Ja

kakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:26

Ik vind het belangrijk om zoveel mogelijk afwisselend werk te geven aan m'n pony. Daarom wissel ik af tussen dressuur, vrij springen, mennen, bosritten, wandelen aan de hand, freestyle, vrijheidsdressuur, longeren (op diverse manieren), los laten in de bak zodat ie even uit kan kuren, op de wei en natuurlijk ook nog vrij tussen door of zomaar even aantutten.

Van afwisseling blijven ze fris tussen de oren!

Maar ik las dat je al aan wat andere dingen begonnen was, veel succes ermee!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:34

Ik vind dat je wel veel hetzelfde doet, je rijdt wel elke dag. Ik vind het beter als je ook een beetje grondwerk doet en dan op de wei ofzo en 1 dag alleen maar door de bossen bijvoorbeeld.

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:58

Ik mis longeren in jou rooster....
Ikzelf werk niet met een rooster. Ik doe gewoon waar ik op dat moment zin in heb en hoe het weer is. een rooster is voor personeel en mijn paard is dat niet.
longeren is heel goed voor een paard en er zijn niet veel mensen die dit met hun paard doen.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:13

sammy07 schreef:
Ik mis longeren in jou rooster....
Ikzelf werk niet met een rooster. Ik doe gewoon waar ik op dat moment zin in heb en hoe het weer is. een rooster is voor personeel en mijn paard is dat niet.
longeren is heel goed voor een paard en er zijn niet veel mensen die dit met hun paard doen.

Ben het hier mee eens, Ik mis ook longeren. Ik heb ook niet echt een schema, we doen gewoon waar we zin in hebben, is dat springen okee dan doen we dat, is dat dressuur doen we dat, is dat gewoon alleen naar buiten doen we dat. Ik mis ook dagjes rust in jou schema! Verder vind ik het wel goed! Maar gewoon freestylen, en vrijspringen, zonder zadel lol hebben is ook keileuk!