Help! Mijn pony is depressief.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Help! Mijn pony is depressief.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:20

kaatje77 schreef:
Heel erg anders dan dat ze vroeger was.

Wat is wijsheid?

Dat ze anders is dan vroeger lees ik in veel van je berichtjes terug! Ik begrijp dat ze 9 jaar niet van jou is geweest, bedenk je eens hoe jíj bent veranderd in 9 jaar. Wat je hebt meegemaakt, hoe je bent ontwikkeld.. En bedenk dan eens hoe dat voor jouw paardje moet zijn die zelfs meerdere keren verhuisd is, wat voor haar besloten werd en dan had ze dus níets bekends om op te steunen..

Geef deze pony eerst eens tijd om weer aan jou, de nieuwe omgeving en vriendjes te wennen! Ik zou haar een beetje met rust laten de komende maanden. Misschien een keer een ritje in gezelschap van een ander paardje met veel zelfvertrouwen. Regelmatig een knuffel geven en een uitgebreide poetsbeurt, dus even één op één aandacht..

Zeker niet nog een verzorgster erbij, dat maakt de indrukken alleen maar ingewikkelder.. De emoties alleen maar verwarrender..

Ik kan je per pb een goede reader aanraden, zij werkt ook met Nederlandse Bloesem Therapie wat jou en je paard kan ondersteunen. Laat maar weten als je daar interesse in hebt.