casco youngster onveilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: casco youngster onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 06:58

@ Guinevere: Dat is goed om te weten! Op de casco site kon ik zoiets niet vinden, maar dit geeft wel veel duidelijkheid zo, dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:45

Trouwens, ik heb de website van casco (http://www.casco-helme.de nog een keer doorgespit en in de handleiding van de casco caps kwam ik tegen dat ze "sowieso ook als er niet met de helm is gevallen na een aantal jaar gebruik vervanging aanraden". Er staat niet bij hoeveel jaar, maar het lijkt me duidelijk: ik ben aan een nieuwe cap toe Knipoog

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:06

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:15

Ik heb de casco youngster vroeger bij mij op de manege eens doormidden zien breken bij een val. Een meisje viel op de grond, net met haar hoofd tegen de bakrand. En dat was gelijk het einde van de cap.

Ik zou het sowieso geen fijn idee vinden dat piepschuim mijn hoofd beschermd... ik heb de HH pro plus, geweldig ding.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:42

ik heb er wel een van piepschuim.. heb m al jaren maar wel in een ruitersportzaak gekocht zit goed stevig op mijn hoofd. maarja ik rijd ook maar 1x in de week.. Vork
ben alleen nooit echt "op" mijn hoofd gevallen wel s een vage koprol van een pony maar niet direct...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 01:39

Ik sta al heel lang op de manege en geef kindjes les. De casco's zijn wel veilig maar ze vallen na een jaar uit elkaar. Alles kan los aan die caps en wat niet goed vast zit gaat kapot. Niet vreemd dat ze alle losse onderdelen van een casco ook verkopen.

Nee geef mij maar een 'gewone' cap. In het begin vond ik het een heel mooi systeem dat verstelbare. maar ik weet nu door ervaring dat die verstelling dus heel snel kapot gaat.

De HH heb ik nu. En daar kan je best een aantal jaren mee doen. Die dingen verslijten niet zomaar hoor.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 07:39

Ik heb ook.. 3 jaar een Casco Youngster cap gehad. Ik heb nu sinds een tijdje een HH cap en die bevalt mij veel beter. Ten eerste zit de HH cap stukken beter en staat het veel netter op je hoofd.
Ik was nu 2 keer gevallen met de Casco, waarvan 1 keer op mijn hoofd en had een paar dagen knallende hoofdpijn. Ik zat al langer te twijfelen over de cap en ben toch maar voor een nieuwe gegaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:24

Ik heb al jaren casco Youngster caps en ben er inderdaad ook wel een paar keer flink mee gevallen. Bij mij is er nog nooit één kapot gegaan. Van die andere caps krijg ik altijd hoofdpijn en ze zweten verschrikkelijk. Ondingen wat mij betreft, leve de casco Y. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:28

ik heb de ervaring met casco's dat ze na een beperkte tijd van vorm veranderen en niet meer goed passen,
bij ons op de manege vervloeken we die dingen, ze zitten meestal al na een tijdje te los en kunnen met aandraaien niet goed passend gemaakt worden.

de hkms en horka's blijven veel beter van pasvorm,
maar ik blijf zelf zweren bij de normale caps, dus degenen die niet verstelbaar zijn.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:43

Ik vind mijn casco youngster ook maar een onding. Die knop werkt niet goed meer hij zit niet lekker
op mijn hoofd en mn paard heeft hem te pakken gehad en hij ligt half uit elkaar dus veel kan ie ook niet
hebben.. nee ik ga echt op zoek naar een andere cap ben hier niet zo over te spreken.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:03

pfff ik krijg er ontzettende hoofdpijn van Boos!
Ben ook van plan om binnen nu en een paar weken een nieuwe aan te schaffen!
Fijn dat je ze kunt verstellen, maar ik krijg er toch echt zo'n hoofdpijn van.. Stoom uit je oren

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:38

Ik vind die van Casco wel een goede cap, heb hem 2 jaar nu, nooit problemen mee gehad en toch al best vaak gevallen (niet echt op mijn hoofd) hij zit ook goed