Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lizzle schreef:Ik twijfel of ik dus Petries heb. Ik heb mijn laarzen in een goede ruitersportwinkel gekocht (een winkel met een naam hoog te houden, waar praktisch alleen dure merken verkocht worden).
De laarzen zaten in een Petrie doos en waren afgeprijsd. Ik heb ze voor €160,- meegenomen, ze waren oorspronkelijk iets van €380,- Er staat echter géén Petrie merk in de laars. De verkoper zei nog: 'Het zijn échte Petries Elite' en er staat geen gouden P'tje op omdat dit een ouder model is.
Prima, de laars bevalt me goed. Ik blijf alleen twijfelen of dit wel echte Petries zijn. Er staan alleen de maten aan de binnenkant, voor de rest niets. Heeft iemand anders dit ook?

Focussed schreef:M, naja als je maar het aankoopbewijs hebt, lijkt het mij voldoende.
Foto plaatsen is ok, misschien nog attende bokkers die 'm herkennen idd.
Verzorgingsproducten zijn inderdaad normaal, ik mocht kiezen tussen laarzentrekkers (van die 'hoevenkrabbers' voor het aantrekken, en dus niet om 'm uit te doen:= ) of ledervet en een doekje.
Focussed schreef:Ok.
Op dit plaatje kun je de tekst PETRIE zien voor tussen de maten
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/hampshire.htm
(Niet al te duidelijk maar goed).
Misschien kan ik nog wat vinden wat bij alle Petrie's standaard is!
Pff ja kan begrijpen je dat je je behoorlijk k*t voelt als je zo bedrogen bent.

Helma_Amber schreef:Ik heb sinds 2 week de Petrie standard. De Petrie Perfect en Petrie Hampshire (die met rits) werden mij afgeraden omdat er een coating opzit, die na een tijdje kan gaan loslaten en dat zou zonde zijn van het geld. Ook werd de rits afgeraden, omdat deze erg snel kapot zou gaan. Ze hebben de Standard aangeraden omdat deze van rundleder is zonder coating en dat blijft langer mooi. Deze waren wel 90 euro duurder, maar ik voelde er ook niks voor om na een jaar met gebladerde laarzen rond te lopen.
Ik heb er nu 1x mee gereden, maar vroeg me af hoe je ze schoon moet maken. Bij Divoza zeiden ze dat ik eerst met leder/zadelzeep schoon moest maken en daarna de wax er op moest smeren. Het was belangrijk om ze eerst schoon te maken anders zou het leer de laarzenwax niet opnemen.
Hoe houden jullie ze schoon?
)