Petrie-laarzen en hun problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

henriekeee

Re: Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:53

ik heb 2e hands petrie's, en ik vind ze geweldig! ik heb ze ongeveer een jaar, en ze zijn nog helemaal goed, wel ingezakt, maar verder geen problemen met het leer of zoiets

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:10

Ik twijfel of ik dus Petries heb. Ik heb mijn laarzen in een goede ruitersportwinkel gekocht (een winkel met een naam hoog te houden, waar praktisch alleen dure merken verkocht worden).
De laarzen zaten in een Petrie doos en waren afgeprijsd. Ik heb ze voor €160,- meegenomen, ze waren oorspronkelijk iets van €380,- Er staat echter géén Petrie merk in de laars. De verkoper zei nog: 'Het zijn échte Petries Elite' en er staat geen gouden P'tje op omdat dit een ouder model is.

Prima, de laars bevalt me goed. Ik blijf alleen twijfelen of dit wel echte Petries zijn. Er staan alleen de maten aan de binnenkant, voor de rest niets. Heeft iemand anders dit ook?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 16:00

Mm, ik ga even spieken wat er in mijn Petries staat.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 16:05

Lizzle schreef:
Ik twijfel of ik dus Petries heb. Ik heb mijn laarzen in een goede ruitersportwinkel gekocht (een winkel met een naam hoog te houden, waar praktisch alleen dure merken verkocht worden).
De laarzen zaten in een Petrie doos en waren afgeprijsd. Ik heb ze voor €160,- meegenomen, ze waren oorspronkelijk iets van €380,- Er staat echter géén Petrie merk in de laars. De verkoper zei nog: 'Het zijn échte Petries Elite' en er staat geen gouden P'tje op omdat dit een ouder model is.

Prima, de laars bevalt me goed. Ik blijf alleen twijfelen of dit wel echte Petries zijn. Er staan alleen de maten aan de binnenkant, voor de rest niets. Heeft iemand anders dit ook?

Ik denk dat de verkoper je 'opgelicht' heeft. Het lijkt me sowieso sterk dat er (omdat het een oud model is) geen P-tje op staat (Ik ken mensen met Petries van 10 jaar en ouder en ook daar staat een P-tje op) en bij mij staat voor in mijn laars (ter hoogte van mijn knie) de maten en daaronder echt in koeienletters
PETRIE
Since 1857

Je kunt volgens mij de winkel aansprakelijk stellen aangezien je recht hebt op een degelijk product van het merk dat wordt gezegd dat het is. Misschien een ideetje om een keer terug te gaan naar de winkel, heb je het aankoop bewijs nog? Als ze niet willen ruilen zou ik gewoon naar Kassa! of Radar ofzo gaan. Je betaalt voor Petrie, en je krijgt merkloos. Oftewel in de Albert Heijn, je betaalt voor Lays Chips, en je krijgt Euroshopper...

Groetjes

Angela111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:09

Bij mijn petrie-laarzen laat de koting helemaal los, maar is nu al te laat om ze nog terug te sturen.

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:12

@Lizzle,volgens mij is het wel mogelijk hoor dat er geen P in staat. ik heb geloof ik ooit vaker gehoord dat dat bij een ouder model voorkomt(maar ik weet het niet helemaal zeker...)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:12

Inderdaad dat gebeurde ook bij Oliviaatje hier op bokt zij heeft ze hooguit 8 weken en met uittrekken vloog de hak eraf.
Ik heb ze voor haar naar de schoenmaker gebracht en die zei dat ze voor het goedzijn aan de verkeerde kant zijn gespijkerd, hij heeft ze nog extra gelijmd en goed gespijkerd. Probleem opgelost. Vind echter wel dat petrie wat aan het probleem kan doen want 300 euro is toch nog altijd een oude ( ruim ) 600 gulden, geen katte pies dus.
Is toch netter als het probleem in de fabriek aangepakt word.

Zelf heb ik Cavallo's en sinds kort bruine anky eleganze en heb nergens last van.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:25

Ik heb nu 2 jaar de Petrie Perfect, alleen t zooltje aan de binnenkant zit wat los, maar hier heb ik verder geen last van.
Verder zien ze er nog super mooi uit.

Ik maak ze schoon met water en daarna smeer ik er zwarte Rapide ledercreme op.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:30

Een vriendin van mij heeft ook oudere petries en die heeft dus ook geen gouden P aan de zijkanten. Daarintegen staat er wel Petrie aan de binnenkant.

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:36

bij mij was 1 hak er af gegaan, maar ik had ze al een jaar en ze begonnen ook flink te slijten. ik ben naar de schoenmaker gegaan, en die heeft er nieuwe ondergezet voor nog geen 10 euro.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:57

@ Focussed: Daar zit ik best van te balen. Ik vind de laarzen heel prettig hoor, maar inderdaad ik ging er vanuit dat ik Petrie kocht. Als het goed is heb ik de bon ergens nog, alleen de doos dus niet meer. Stom.
Ook kreeg ik er geen verzorgingsproducten bij, dat is toch wel gebruikelijk of niet?
Ik zal zo eens foto's maken, misschien kunnen jullie ze herkennen, of zou dat niet zoveel zeggen?
Die verkoper zei wel dat ik die goudkleurige p'tjes erbij kon kopen, omdat ze ze ook los verkochten.
Maar binnenin staat werkelijk niks anders dan de maten. Ik heb ze euh in juni gekocht, zou ik hier alsnog mee terug kunnen gaan?

Ik zal zo de foto's hier eens plaatsen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 16:59

M, naja als je maar het aankoopbewijs hebt, lijkt het mij voldoende.
Foto plaatsen is ok, misschien nog attende bokkers die 'm herkennen idd.

Verzorgingsproducten zijn inderdaad normaal, ik mocht kiezen tussen laarzentrekkers (van die 'hoevenkrabbers' voor het aantrekken, en dus niet om 'm uit te doen:= ) of ledervet en een doekje.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:09

Buitenkant, dus zonder goudkleurig P'tje:
Afbeelding

Binnenkant:
Afbeelding

Binnenin, kon helaas niet duidelijker:
Afbeelding

Herkent iemand van jullie deze als Petrie Elite? Lijkt het er überhaupt wel op? De zool was van bruin leer, met een zwart leren rand. Heb er direct rubberen ondergezet om slijtage te voorkomen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:15

Focussed schreef:
M, naja als je maar het aankoopbewijs hebt, lijkt het mij voldoende.
Foto plaatsen is ok, misschien nog attende bokkers die 'm herkennen idd.

Verzorgingsproducten zijn inderdaad normaal, ik mocht kiezen tussen laarzentrekkers (van die 'hoevenkrabbers' voor het aantrekken, en dus niet om 'm uit te doen:= ) of ledervet en een doekje.

Dat zou eigenlijk wel moeten, ja. Alleen kan ik ook niet bewijzen dat het geen Petrie's zijn, of zijn echte alle Petries uitgerust met het merk binnenin de laars?
Achteraf baal ik er nu best wel van, ook al zijn het fijne laarzen voor 'maar' €160,-
De verkoper gaf toen direct aan, het was mij nog niet eens opgevallen, dat het wél de echte Petries waren, ook al stonden er geen merkjes in. Ook zei hij dat het van rundleer was en dat dit een ouder model Elite was waardoor er de merken ontbraken. Verbaasd me van zo'n 'goede' ruitersportzaak. Sigaar
Mochten het dus geen Petries zijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:22

Foto van de Elite
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/Elite.htm
Wat mij meteen opvalt is dat bij de Petrie de schagt veel langer is dan bij jouw laars Lizzle.

Wat info erbij
Overleer:
volnerf rundleder

Voering:
kalfsleder

Loopzool:
leder

Binnenzool:
leder

Maakwijze:
goodyear

Leestwijdte:
2-71/2: E1/2 8-12:F

Boog:
4 cm

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:25

Dat viel mij inderdaad ook op, ik zal dadelijk eens kijken of dat echt zo is en vanavond maak ik nog een aantal foto's in goed licht. Die leestwijdte, waar zit dat? Dat zou ik toch na kunnen meten, even als de boog?
Bedankt in ieder geval voor de info!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:30

De boog is ieder geval wel vier centimeter hoog en het plaatje van de zool komt overeen met die van mij. Maar ik hoop nog meer reacties te krijgen, want ik word toch wel een beetje pissig, mocht ik genept zijn. Clown

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:33

Ok.
Op dit plaatje kun je de tekst PETRIE zien voor tussen de maten
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/hampshire.htm
(Niet al te duidelijk maar goed).
Misschien kan ik nog wat vinden wat bij alle Petrie's standaard is!

Pff ja kan begrijpen je dat je je behoorlijk k*t voelt als je zo bedrogen bent.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:34

Focussed schreef:
Ok.
Op dit plaatje kun je de tekst PETRIE zien voor tussen de maten
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/hampshire.htm
(Niet al te duidelijk maar goed).
Misschien kan ik nog wat vinden wat bij alle Petrie's standaard is!

Pff ja kan begrijpen je dat je je behoorlijk k*t voelt als je zo bedrogen bent.

Hier een nog beter plaatje (zijn wel chaps, maar het is hetzelfde als bij de gewone laars)
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/Chaps.htm

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:37

Misschien moet je Petrie zelf even mailen en de foto's bijsluiten met je verhaal!
info@petrie.nl
Misschien kunnen zij jou helpen!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:39

Bedankt voor al je info, ik zal er vanavond uitgebreid naar kijken! Haha!
Even boodschappies doen. Clown

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:12

Ik heb (nog) geen last van loslatende zolen, wel zijn de veters van mijn Petrie Glasgow laarzen na 1 maand geknapt en na 1,5 maanden ging de ritst kapot. Mijn laarzen liggen nu dus bij Petrie om gemaakt te worden...
Ik ben benieuwd wat er hierna kapot zal gaan...

Painters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:28

Helma_Amber schreef:
Ik heb sinds 2 week de Petrie standard. De Petrie Perfect en Petrie Hampshire (die met rits) werden mij afgeraden omdat er een coating opzit, die na een tijdje kan gaan loslaten en dat zou zonde zijn van het geld. Ook werd de rits afgeraden, omdat deze erg snel kapot zou gaan. Ze hebben de Standard aangeraden omdat deze van rundleder is zonder coating en dat blijft langer mooi. Deze waren wel 90 euro duurder, maar ik voelde er ook niks voor om na een jaar met gebladerde laarzen rond te lopen.
Ik heb er nu 1x mee gereden, maar vroeg me af hoe je ze schoon moet maken. Bij Divoza zeiden ze dat ik eerst met leder/zadelzeep schoon moest maken en daarna de wax er op moest smeren. Het was belangrijk om ze eerst schoon te maken anders zou het leer de laarzenwax niet opnemen.
Hoe houden jullie ze schoon?

Idd. eerst met een vochtige doek, dan een droge doek en daarna insmeren met schoenpoets. Nooit met zadelzeep, lederolie, ...
(heb ik toevallig net gelezen op www.rijlaarzen.nl Clown )

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:52

Ik heb gisteravond betere foto's van de laarzen gemaakt en ik heb zojuist gemaild naar Petrie. Ben erg benieuwd wat zij er van denken. Als iemand denkt te kunnen zien of dit inderdaad Petrie's betreffen, meld dit dan even, dan pb ik duidelijkere foto's.

Pff, wat een gedoe allemaal. Haha!

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:02

Ik heb 2 paar petries, 1x Anky, 1x Dressage met harde buitenkant en goodyear genaaid.
Heb een van de twee (anky) zo'n 3 jaar en daar is laatst mn zool van losgelaten.
Verder nog nooit geen problemen mee gehad.