Ik denk dat ik daar 'blijer' zou zijn, als hij even rechtdoor rent en op een gegeven moment stopt, zonder de weg op te rennen met alle gevolgen van dien.
Dat vind ik ook een van de vele onzinnige dingen in die theorieboekjes. Het slaat niet op de praktijk, dus hoe kan ik zo'n examen dan serieus nemen?
Daarbij rij ik al zo'n 30 jaar
. Dan voegt zo'n ruiterbewijs niet echt meer veel toe. Ze mogen mijn boekenkast komen bekijken, want ik heb heel wat meer gelezen en geleerd over paarden dan zij in hun theorieboekje hebben staan.
En dan hebben we nog de bitloos discussie. Zolang ik mijn paard bitloos (in)rij, hij daar prima op reageert en daardoor misschien juist wel relaxter is op de weg
, ga ik echt geen bit in zijn mond hangen om dat onzinnige, dure papiertje te mogen halen op mijn eigen paard. Zonder bit mag ik 'm niet halen op mijn eigen paard, maar ik mag wel examen doen op een manegepaard met bit. Mag iemand mij uitleggen wat dan de logica is van 'veilig buitenrijden' (daarover preken ze op hun website), wat ik tegenwoordig in principe alleen maar doe op mijn eigen paard.
Ik snap best dat er regeltjes zijn, maar is het niet eens hoog tijd dat de SRR het e.e.a. gaat aanpassen aan deze tijd waarin de groep bitloze ruiters die buiten rijden steeds groter wordt?
vraag voor jou! Wat deed het ruiterbewijs wat je eigen WA niet deed?
Ik vond het nogal een verschil!