Negatieve denkspiraal omzetten naar positieve..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Negatieve denkspiraal omzetten naar positieve..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:04

Born2BCrazy schreef:
bromfiets schreef:
Wat bij mij vroeger werkte was dat ik mijn paard warm liet rijden door een ander en ikzelf dan in de proef "los ging rijden". Dat was voor mij een erg goede oplossing.
Ook een muziekje luisteren terwijl je losrijdt wil nog wel eens helpen.

Maar dat is eigenlijk wel illegaal he? Knipoog

Ik heb nooit nationale wedstrijden gereden, alleen onderlinge.

Is dat echt illegaal? Weer wat geleerd.... Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 09:06

voor zover ik weet, mag je je paard/pony niet door iemand anders laten inrijden (tenzij diegene bv eerst start)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:09

Nee dat mag niet, zou voor mij ook geen oplossing zijn want dan krijg ik nog steeds dezelfde spanning in de les!

Inmiddels ben ik tijdelijk van stal veranderd en heb gister gereden. Ondanks dat ie vier dagen weinig gedaan had, kon ik m gister toch zalig aan het werk zetten en lukken oefeningen als travers toch heel goed.....krijg je meteen weer de kriebels want waarom geen wedstrijd? Maar ik weet waarom niet en ga me proberen te richten op oktober....vroeg zat!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:31

Hoi Daf, ben je tijdelijk of wil je daar blijven staan? Het scheelt wel ontzettend als je jezelf op je gemakt voelt, jezelf niet bekeken enzo als je aan het rijden bent. Maar blijven volhouden oktober is helemaal niet zo ver weg als het lijkt en als het te regelen is, lekker wedstrijden nabootsen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:09

Tijdelijk, trainingsmaand! Kan daar ook makkelijker een paar uur op de wei dan "thuis"...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:14

Oooh lekker, even de puntjes op de I zetten en de paarden tussendoor heerlijk genieten in het land, doet ze ook goed denk ik.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:51

Ik rij M2 en heb 15 punten. Zou dus in principe over kunnen gaan en heb dat ook altijd meteen gedaan. Dit is de eerste klasse die ik langer doorrijd.

Voor mij helpt het dus wel als ik alleen ga (denk ik). Ik wordt dan namelijk niet uit mijn routine gehaald, heb alle aandacht voor mijn paard (hij is een echte aandacht junkie). Druk zijn/ doen is gelukkig voor mijn paard geen probleem. Hij is het van mij gewend en lijkt het alleen maar leuk te vinden. Dat is dus ook niet de reden dat hij zich af zou sluiten.

snuffelhues: Dat verwachtingsplan heb ik wel een klein beetje. Ik kan er bijvoorbeeld erg veel voldoening uit halen dat mijn paard zich zo keurig gedraagt. Kan hem alleen laden en blijft netjes staan als ik hem aan de trailer vastzet om te zadelen. Daar kan ik dan wel erg trots op zijn.
Je moet denk ik alleen uitkijken dat je je verwachtingsplan wel heel realistisch houdt. Ik had de vorige wedstrijd 193 punten en heb dan toch iets te veel het gevoel dat ik dat weer wil evenaren. Ontzettend stom want daarna is 180 en 182 weer een kleine teleurstelling. Belachelijk want dat zijn in deze contrijen in de M2 best nette punten.

In mijn dagelijks leven ben ik niet zo'n streber en kan ik dingen makkelijker van me afzetten. Aks ik op mijn werk een evulautiegesprek heb bijvoorbeeld. Daar kan ik me dan wel druk over maken maar ik kan dan ook wel tegen mezelf zeggen: het heeft geen nut om je druk te maken, als er dingen zijn kun je daar nu toch niets meer aan doen. Daar wordt ik dan wel iets rustiger van.

De pest met paarden is natuurlijk gewoon dat ze vele malen gevoeliger zijn voor dit soort dingen dan mensen. Ik kan een mens nog wel om de tuin leiden. Mijn paard amper......

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 11:09

Jep bij een paard val je gewoon door de mand..

Ik herken je verhaal wel polo..
ik ben ook altijd 'per ongeluk' van de ene in de andere klasse gerold..

Denk dat ik nu ook wat langer in de Z moet blijven, heb nu ook nog maar 2 wp, maar moet voor mijn gevoel even een stapje op de plaats doen, even de boel verwerken.. (1e x Z)
Maar merk soms ook wel dat je jezelf een bepaalde druk op legt, je bent immers Z..dan moet je wel dit en dat ..
Slapen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:15

De laatste maanden ging ik ook steeds met minder zin op wedstrijd. Toch ging ik steeds weer en ook steeds vaker omdat ik niet kon uitstaan dat het niet goed ging.
In de lessen ging het super en concours werd steeds een teleurstelling. Dit was vooral met springen.

Ik had besloten een pauze in te lassen maar wou nog 1 keer dressuur starten want had ik al opgegeven.
Resultaat was heel goed! Helaas op weg naar de trailer een ongelukje gehad waardoor ik al 4 weken niet heb kunnen rijden.

Ik heb me voorgenomen om echt te gaan genieten vanaf nu! Springen laat ik voorlopig voor wat het is en ik ga enkele SGW rijden, op deze manier hoop ik dat ik en mn paard er weer plezier in krijgen!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 16:51

Ik had me vandaag voor genomen om lekker ontspannen te rijden...
gewoon lekker doorgaan als ie bv een keer niet vierkant stond..

Resultaat 204 en 203, blij paard, tevreden ik en nog bijna in de prijzen ook Lachen

Mijn geheim: mp3 in met losrijden Knipoog

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:54

Mijn instructrice zei altijd: focussen op een aantal onderdelen die je goed wilt rijden, je kunt echt niet alle onderdelen goed rijden, dus probeer dan een aantal echt goed te doen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 16:59

Ik had me vooral geconcentreerd op de eenv wissels en appuyementen (allemaal 7ens en één 8)..
in de eenvoudige wissels viel ie soms wat stil, maar hij kwam igg terug Clown

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:07

Ik heb zo'n boek en daar staat dat allemaal in. Succesvol paardrijden heet het ofzo.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 11:57

en wat staat daar zoal allemaal in dan?
Ik kan ook wel zeggen dat 'het er allemaal in staat'..
Misschien iets uitgebreider antwoord? Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:58

Born2BCrazy schreef:
Ik had me vandaag voor genomen om lekker ontspannen te rijden...
gewoon lekker doorgaan als ie bv een keer niet vierkant stond..

Resultaat 204 en 203, blij paard, tevreden ik en nog bijna in de prijzen ook Lachen

Mijn geheim: mp3 in met losrijden Knipoog

dat kan ik absoluut niet, met MP3 op en dan rijden. heb het een paar keer geprobeerd gewoon achter in de bak thuis,maar ga teveel op het ritme letten waardoor ik niet bepaald een ben met het paard Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb ook vaak een doel waar ik aan werk en als dat goed gaat, ben ik tevreden. op dit moment is dat van mij het zijwaarts. ongeach hoe de rest gaat, het zijwaarts concentreer ik mij op en daar probeer ik tevreden mee te zijn. haalt altijd flink wat druk weg Ja

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 23:48

ik kan ook minder goed nadenken met mp3, en dát was juist de opzet Knipoog