Leren of Rubberen laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Re: Leren of Rubberen laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:40

Leren!!!
Ik heb altijd met rubberen gereden omdat mijn voet moest uitgroeien. En nu heb ik leren. Ze zitten verschrikkelijk lekker en ik heb ze niet eens hoeven inlopen. Ik heb gewoon dressuurlaarzen van het merk DERBY met rits en veter dus lekker makkelijk aan en uit te doen. Met rubberen moest mijn moeder altijd aan mijn laarzen trekken want ik kreeg ze nooit uit. En je hoort ook altijd van die verhalen van mensen die blaren krijgen van leren laarzen als ze de laarzen inlopen. Heb ik helemaal niet gehad! Maar ik wil nooit meer rubberen!

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:15

Ik heb nu nog rubberen, maar ik wil heel graag leren, dat mag ik als mijn voeten uitgegroeid zijn Lachen

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:42

Leren schijnen betere aansluiting te hebben, geen idee van. Ik heb rubberen laarzen, en zolang die goed rijden, zie ik geen reden om veel geld uit te geven aan leren laarzen. Maarja, mijn rubberen zijn qua kuitmaat ook te groot, daardoor zitten ze veel lekkerder Clown

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:45

Leren!
Vroeger reed ik met rubberen, maar ze hadden mijn maat niet meer (lange benen, smalle kuiten).
Maar ik merk wel dat leren laarzen véél meer aansluiting hebben. Ik heb die van Cavallo en ik hiefde ze niet eens in te lopen! Ze zaten meteen al goed en ik kon er zo mee gaan rijden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:47

_Moonwalker_ schreef:
Ik zou me leren laarzen willen aankopen.Lijkt me idd fijner zitten dan rubberen.
Ik heb een adresje gevonden waar ze ze op maat maken en komen aanmeten.Voor 178€ krijg je ze na 6-8 weken thuisgeleverd.
Is dit een reeële prijs?Of niet?Ik ken het merk niet zo, het zijn dressuurlaarzen met rits én veters..
Waar is dat?

Ik ben helemaal blij met de tussenvorm namelijk leer met een coating. Heb lang getwijfeld of ik dat moest doen maar het bevalt me voor op stal beter dan leer. Je kunt er net wat makkelijker even mee door de bagger lopen en de stallen doen en vooral het afspuiten na het werk is geen aanslag op het leer.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:13

ik kreeg las van mijn enkels in rubure laarzen dus heb ik leren gekocht en nou gaat het stukken beter. en ze zijn netter voor proefjes maar ik heb me rubere nog staan om te verkopen

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:13

Leren! Vork
Ze zitten lekker, en ze zijn mooier en chiqeur! Haha!
Mijn mening he! Clown

; Eliinee.

Sequoia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:34

Mijn mening: rubber. Je kan ermee door modder of plassen, het is niet gemaakt uit een stukje dierenlijk Clown , je hebt er eigenlijk geen onderhoud aan, ik vond ze altijd duurzaam, en ik vind sommige rubberen rijlaarzen zelfs mooier dan leren. Pling

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 06:41

Leren absoluut Vork Ze passen perfect ( is dan ook maatwerk Vork en het oogt gewoon duizend maal mooier dan die lelijke rubber laarzen Bloos

NZuidII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:54

Ik heb nu Ruberen Laarzen maar die zitten eerlijk gezegd echt beroerd....
Als mijn voeten uitgegroeid zijn (zijn ze bijna Haha!)ga ik kijken voor leren....

Aniek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:49

Ik heb rubberen laarzen,
vooral omdat ik niet zo vaak rij: op het moment helemaal niet.
Ben nog op zoek naar een plekje waar ik me thuis voel.
Pas wanneer blijkt dat ik heel veel ga rijden, neem ik leren.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:42

Toen mijn voeten zo goed als uitgegroeid waren heb ik leren laarzen gekocht. Ze zitten beter en blijven langer heel.
Toen ik nog rubberen laarzen had kon ik ieder jaar 4 paar nieuwe kopen omdat de voering helemaal kapot was. Ik vond het een ramp die rubberen laarzen.

Maar als je niet vaak rijd vodoen rubberen laarzen prima.

Strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:15

Leren laarzen.
Dan is de beenligging sowieso veel beter, en het zit fijner.

una_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:36

Leren laarzen!!! Ik heb de mountainhorse sportive highrider en ben er super tevreden over. Voorheen rubberen laarzen gehad en dit schuurde dan weer hier dan weer daar dus dat is niks voor mij!!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:44

Katja schreef:
_Moonwalker_ schreef:
Ik zou me leren laarzen willen aankopen.Lijkt me idd fijner zitten dan rubberen.
Ik heb een adresje gevonden waar ze ze op maat maken en komen aanmeten.Voor 178€ krijg je ze na 6-8 weken thuisgeleverd.
Is dit een reeële prijs?Of niet?Ik ken het merk niet zo, het zijn dressuurlaarzen met rits én veters..
Waar is dat?

Ik ben helemaal blij met de tussenvorm namelijk leer met een coating. Heb lang getwijfeld of ik dat moest doen maar het bevalt me voor op stal beter dan leer. Je kunt er net wat makkelijker even mee door de bagger lopen en de stallen doen en vooral het afspuiten na het werk is geen aanslag op het leer.

Ondertussen heb ik al leren rijlaarzen.Of tog bijna Haha! Ze waren wel duurder (350€) maar aangezien de eigenaar van de paardenwinkel zei dat dit voor nieuwe laarzen wel héél weinig was zeker ze handgemaakt zouden zijn, ze wss niet echt van degelijke kwaliteit waren.
Gelukkig heb ik ze gekregen van m'n vriend Haha!

Giinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:30

Ik vind leren veel fijner Lachen enige nadeel is dat als je eenmaal leren hebt rubberen helemaal niet meer fijn rijden

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:50

ik zou leren nemen want rubberen vind ik zelf niet fijn en de binnen kant daarvan vind ik ook niet fijn want dan krijg ik meestal me laarzen niet meer uit.
als je leren hebt wil je niet meer anders haha Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:56

als je begint met rijden en als je voeten enzo nog groeien zeg ik mooi rubberen laarzen! ik heb wel 10 paar laarzen versleten denk ik... en als je dan leren hebt is dat erg leuk voor je rekening (of die van je ouders Knipoog )
daarna zou ik zeggen leren... maar goed wie ben ik Haha!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:03

Waarom staat hier de optie jodphurs+chaps niet bij?

Ik had vroeger altijd dure rubberen rijlaarzen. Na 1,5 jaar waren die echt af en moesten er weer nieuwe komen. Dat werd ook een dure hobby en toen ben ik overgestapt op (leren) jodphurs+chaps. Veel meer gevoel!
Daarnaast heb ik op een gegeven moment leren rijlaarzen op maat laten maken (mijn kuitmaat is niet 'standaard' leverbaar Bloos ) van het merk Rectiligne. Die waren op zich niet al te duur maar vond het toen een rib uit mijn lijf. Het gevoel is net zo fijn als bij chaps.
Ik heb ze nu een jaar of 6; als ik rubber was blijven dragen was ik net zo duur uitgeweest.

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:29

ik heb jodphurs en leren chaps (heb ook stoffen) en ook rubberen rijlaarzen, ik vind de chaps erg fijn!

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:54

ik ben nog maar 13 jammer genoeg geen leren..Boos! maar ik rijd meestal met jophers.. maar rubberen heb ik ook en winter laarzen en chaps (ik wil eigenlijk heel erg graag leren chaps)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:56

Rubberen. Waarom? Omdat ze stukken goedkoper zijn, en ik het belachelijk vind om nu lederen te gaan kopen, terwijl ik over een half jaar tóch weer nieuwe ga moeten kopen, omdat m'n voeten weer zijn gegroeid. De voordelen? Goedkoper. Knipoog Maar dat is ook het enige denk ik. Huilen van het lachen

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:58

leren, zitten een stukkie lekkerder en gaan wat langer mee. moet ze alleen bijhouden Boos! da's een minpuntje Tong uitsteken

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:04

lekker goedkope rubberen, bagger toch altijd door de modder

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:06

Eerst had ik rubberen, die van Aigle, die een beetje de neiging heeft tot een dressuurboog erin. Maar de voering binnenin ging loszitten en ze zaten gewoon niet lekker meer, dus ben ik overgestapt op lederen. Natuurlijk omdat ik het mooier vind, het fijner vind zitten en sie andere niet langer meer mee konden Knipoog