Dit kan toch niet!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Re: Dit kan toch niet!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:22

scooby_doo schreef:
Allereerst geen stijl om zo weg te gaan! Zonder iets te zeggen gewoon vertrekken, ongelooflijk wat associaal. Het is een klein wereldje het paardenwereldje en je komt elkaar altijd weer tegen en om dan zo weg te gaan en dan ook nog eens met een schuld!

Ik vraag me serieus af waar jij je informatie vandaan haalt!Ik heb de stalhuur voldaan bij het opzeggen van mijn boxen.Ik heb de stalhuur voldaan nog voor jij dat heb gedaan!Zoals altijd ws.
Citaat:
Deze boerin waar ze over spreekt is erg begaan met de paarden, maar zomers wil ze het liefst iedereen naar buiten hebben, logisch. Het is hard werken en als je dan s'zomers wat rustiger aan kan doen, dan heb je dat verdient.
Zij heeft jullie de mogelijkheid geboden om in een stal te staan, welliswaar een containerbox, maar nee dit was niet goed genoeg.

Het probleem ligt hier niet bij de container maar bij de ondergrond voor paarden met een peesblessure.Als zij zo diep wegzakken op verschillende plaatsen (en jij weet ws maar al te goed waar die 'kuilen' zitten) is dat niet bevoordelijk.Plus dat de vaste d.a. van stal (dan weet je wel wie ik bedoel) heeft afgeraden de paarden hierin te laten staan.Je kunt het hem natuurlijk altijd vragen als je twijfeld voordat je je oordeel hier opschrijft.

Citaat:
Het spijt mij zeer, maar ik sta de hele winter in diezelfde box en daar is helemaal niets mis mee.

jouw eisen liggen waarschijnlijk niet bij een goede ondergrond.En dat bedoel ik niet negatief.Die ondergrond lijkt me zowiezo niet goed voor een paard maar de jouwe zal er na al die jaren al wel aan gewend zijn.En gelukkig maar!Ik hoop serieus dat jouw paard nooit een peesblessure krijgt.

Citaat:
Aangezien er in de zomer geen paarden staan en je paard mag bij wijze van uitzondering toch naar binnen dan lijkt het mij logisch als je hiervoor zelf wat meer moeite voor de verzorging moet doen.

ja en nee, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening en ik zal je in de jouwe niet tegenspreken.

Citaat:
Als je vind dat je het ergens anders beter kunt krijgen dan moet je gewoon opzeggen met in acht neming van je opzegtermijn. De mogelijkheid om op stal te staan is wel degelijk geboden.

Nogmaal, ik heb mijn stalgeld voldaan ver voor de uiterste betaaldatum.Ik heb mijn stal op gezegd voor het einde van de maand dus ook hier is niks mis mee lijkt me. Dat ik mijn paarden eerder weg haal daar ben ik vrij in aangezien ik alles netjes heb betaald en opgezegd zoals mondeling overeengekomen is.

Even voor de duidelijkheid...er is overleg geweest!
Wij mochten geen gebruik maken van een andere stal dan de container.
We mochten wel gebruik maken van de potstal Lachen (voor de mensen die niet op die stal staan...daar is de mesthoop) en we mochten een nieuwe paddock inrichten.(Wat...we mochten zelfs de hele bak gebruiken als we dat wilde!!Ik maak het nog mooier, we mochten overal waar we wilde ons paard neer zetten maar niet in de stal.)
Het feit blijft dat er in de potstal weinig af te zetten viel en er in de paddocks te veel modder lag.
Midden op het terrein valt ook niets af te zetten.
Ik mocht een stukje op het land afzetten maar mijn paard gaat onder de draden door.
Nee...we praten hier niet alleen slecht over de stalhouder!!

Odje schreef:
Maar ik werd enigsinds in verwarring gebracht door de stalhouder doordat zij in de winter voor alles wel een oplossing heeft.

(ik geef toe...nu ik het terug lees,die zin had ik beter kunnen formuleren.
Maar volgens mij moet de boodschap toch aardig overkomen.
(Als je de boodschap in die zin tenminste wilt zien))

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:04

chrico schreef:
Dat is onzin, als je in de toekomst had kunnen kijken was het anders maar dat kon je niet in dit geval. Wel had je misschien verder moeten denken en van te voren de zomer moeten overzien maar dat is een koe in de kont kijken nu.

Heb ik gedaan Lachen zelfs samen met jou Haha!
Ik dacht aan dat stukje naast het stallencomplex.
Ik zou dan het onkruid weg halen en de houtenpalen ergens anders neer leggen.
Maar eerst wilde ik de eerste echo afwachten.
Toen die eenmaal gemaakt was was ook dat stukje niet meer te doen.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:24

Jannepauli schreef:
Eén ding snap ik niet: je schrijft dat je paarden iedere dag in de stront staan.. en dat terwijl je zelf iedere dag uitmest? Voor een paar euro had je ook zelf een paar extra pakken mot kunnen kopen - het argument dat je stalhouder dat moet verzorgen en dat jij daar recht op zou hebben slaat nergens op: dit zijn extra's die nou eenmaal bij de verzorging van een geblesseerd paard horen.
Je kunt moeilijk van de stalhouder verwachten dat hij/zij ook alle extras op zich neemt als een paard eens ziek wordt.

Eigelijk vind ik het niks extra's (maar dats weer en persoonlijke mening)

Citaat:
En verderop ergens: je paard heeft al meer dan een jaar een peesblessure .. nou dan heeft opstallen op het 'harde' ook geen zin meer. Je had net zo goed een klein stukje land kunnen (laten) afzetten, het been evt. bandageren, en het paard rustige beweging laten nemen en lekker buiten laten staan. Dat zou waarschijnlijk nog beter voor het paard geweest zijn ook - tenslotte is hier al lang geen sprake meer van een acuut geval.

Ik denk dat je dat oordeel maar aan een dierenarts moet overlaten!Ik stond er bij toen hij zei dat het paard NIET in de wei mag maar op een afgezet stukje ter groote van een box

Citaat:
En je SH heeft bereidwilligheid getoond door je eerst een paddock te geven of in te richten en omdat dat je kennelijk niet beviel een alternatieve stalling aan te bieden.

Het niet 'bevallen', of 'beviel' is hier helemaal niet aan de orde!
Het eerste wat de topicstarter niet bevalt is de peesblessure van haar paard.
De rest is bijzaak!

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:26

aleida schreef:
het helpt wel als je goed leest. We zijn niet zomaar weg gaan. en ook zeker zonder schuld we hebben gewoon op gezegd en hebben onze laaste maand betaald als wij dat eerder weg en geen gebruik meer willen maken van onze laaste maand is dat onze keuze. Voor de stal eigenaar alleen maar beter, geen kosten en toch geld kriijgen.

Je stalgenootje heeft netjes opgezegd en betaald, jij heb opgezegd en n........................
Misschien vanmiddag of vanavond maar toch echt niet voor je vertrok Slapen
Dan je laatste zin, wat denk je dat gevoel doet, daar wegen geen centen tegenop.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:26

Even off-topic: Odje, waarom je teksten in 'vet' schrijven? Dat komt wat schreeuwerig over en eerlijk gezegd heb ik niks met schreeuwerige mensen Clown

Voor het overige: jullie zijn kennelijk overtuigd van eigen gelijk. Ik vraag me wel af waarom een stal, waar jullie volgens TS jarenlang tot volle tevredenheid hebben gestaan, dan opeens in jullie ogen zo slecht is. En ik blijf me afvragen of dit niet in goed overleg voorkomen had kunnen worden.
Maar goed - so be it - jullie zijn er kennelijk al weg dus wat heeft zo'n verhaal achteraf dan nog voor zin. Hopelijk is je nieuwe stalling 'beter'. Pling

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:20

Jannepauli schreef:
Even off-topic: Odje, waarom je teksten in 'vet' schrijven? Dat komt wat schreeuwerig over en eerlijk gezegd heb ik niks met schreeuwerige mensen Clown

Bedankt...daar wilde ik je hebben Haha!

kimmetje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:59

Hallo, ik vind dat als jou paard vanwege gezondheidsproblemen op stal moet en de eigenaar doet daar zo moeilijk over, hij of zij inderdaad alleen maar op winstbejag uit is.
Wel jammer natuurlijk omdat je het zo naar je zin hebt, maar ik zou toch ook voor het bestwil van je paard ergens anders heen gaan.
Deze stalhouder moet zich wel schamen hoor om een ziek paard een fijne , schone stal te weigeren. Boos! Boos!
Beterschap en ik hoop dat je een oplossing vindt.

scooby_doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:25

Kimmetje... ze stond in een containerbox waar niks mis mee is en als die vies is zal ze hem zelf beter schoon moeten maken.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 18:03

Deze container is inderdaat als je paard niks mankeerd en heel rustig staat ( en je zelf niet te horen eisen steld) een goede stal.
Maar als je paard een pees blesuren hebt niet. De bodem is verrot hier zijn rubere matten opgelegd ( een goede oplossing) alleen zakken de matten op bebaalde plaatsen tot wel 10 cm door. Dit is dus zeker niet geschikt voor paarden met een pees blesure. verder zitten er gaten in de zij wanden waar de splinters uitsteken ( moet wel eerlijk bekennen dat het gat tussen 2 boxen wel door onze pony's is gekomen).

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:11

Zelf heb ik ook pension paarden staan en als er iets met die paarden is geef ik ze alle mogelijkheid om in de stal te staan. Klant is koning. Dan had je geen pension stal moeten beginnen als het je teveel moeite kost.

Zelf heb ik een jaar zonder waterbak gestaan en zo'n 220 euro moeten betalen per maand. Ik was het goed zat. en dan als je weg gaat ook nog je zadel uit je kast jatten omdat ze volgens hun nog geld kregen. Maar hun zijn zelf in gebreke gebleven.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:08

Ach gut
Laatst bijgewerkt door Ode op 13-07-07 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:14

ik vind het rara bij ons mogen paarden en pony's op stal of op het land staan.
beetje rare afspraken hebben ze daar dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:27

leandros dat vindt ik ook ik ga mijn paard nergens stallen tot ik met de eigennaar een heel goed gesprek heb gehad waar alle punten worden opgeschreven en dan dat beide partijen het zelfde briefje hebben.
ik ging gisteren naar mijn paard stonden blijkbaar alle waterbakken zonder water heb dat gelijk gemeld en de eigennaar uit zijn bed gekome om 11 uur savonds om het te maken.
ik zo sorry hij zo maakt niet uit maar heeft wel de volgende dag alles late nakijke.
ben wel blij met zon stalhouder.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:41

ik vind 220 euro voor alleen wei belachelijk veel geld.
ik betaal 70 euro! en ja dan woon ik idd in het zuiden, maar dan nog is het verschil wel heel erg groot.

als je daar verder zelf mee akkoord gaat is dat helemaal geen probleem. maar ik vind het wel erg raar dat je paard in een container moet staan en er geen mogelijkheid is om hem tijdelijk gewoon in stal te laten staan. wat is dan precies het verschil in kosten/tijd tussen die container en een gewone stal?

een aantal mensen kan wel roepen dat het veel tijd kost voor de staleigenaar, maar dan had je geen pensionstalling moeten beginnen vind ik. je weet dat er dan altijd dingen kunnen zijn die wat extra tijd kosten. en zolang dit tijdelijk is zou dat niet uit moeten maken.

als het echt zo slecht is voor je paard als jij over doet komen, zou ik persoonlijk meteen verhuizen naar een andere stal en niet wachten tot 1 aug.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:22

Dit is inderdaad wel een vervelend probleem. Op de een of andere manier heb ik het idee dat je niet zoveel opschiet met het naar de eigenaar gaan. Natuurlijk moet je dit wel doen, maar misschien is het een idee om te gaan dreigen met het naar de rechter toestappen. Ik weet niet hooor, maar misschien wordt ze dan wat banger omdat zij fout zit. Dit kan natuurlijk alleen als je zeker weet dat er niets in de overeenkomst staat over dat de pony's zomers alleen weidegang krijgen en niet op stal mogen!! Je zou ook eens zo'n maatschappij op kunnen bellen die daar wat mee te maken krijgen en die advies krijgen.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:22

krijgen moet vragen worden:)

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:24

Yvet_90 schreef:
Dit is inderdaad wel een vervelend probleem. Op de een of andere manier heb ik het idee dat je niet zoveel opschiet met het naar de eigenaar gaan. Natuurlijk moet je dit wel doen, maar misschien is het een idee om te gaan dreigen met het naar de rechter toestappen. Ik weet niet hooor, maar misschien wordt ze dan wat banger omdat zij fout zit. Dit kan natuurlijk alleen als je zeker weet dat er niets in de overeenkomst staat over dat de pony's zomers alleen weidegang krijgen en niet op stal mogen!! Je zou ook eens zo'n maatschappij op kunnen bellen die daar wat mee te maken krijgen en die advies krijgen.

De stal eigenaresse heeft niks fout gedaan de toppicstartster wist alles hoe het gaat op stal, ze was zelf al een paar jaar stalhulp een paar dagen in de week daar.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 20:37

Daardoor is het hele gebeuren des te vervelender. Had toch zeker na 4 jaar lang zo vaak en veel geholpen te hebben wel wat anders verwacht. ( moet eerlijk zeggen dat we ons behoorlijk gebruikt voelen)
Maar nogmaals voor de duidelijkheid, het Verhaal staat er niet om de stal af te kraken.
We hebben het neer gezet om dat we ons af vroegen of dit wel of niet kon. En aangezien bokt er is om je verhaal kwijt te kunnen staat het er dus.
Verder zijn wij verhuisd naar een andere stal waar de paarden het prima naar hun zin hebben en goed kunnen genezen van de pees blesure.
Voor de genen die op de zelfde stal staan, wensen wij jullie nog veel plezier en geluk. Hopen allen dat jullie paarden zomers geen blesuren krijgen en gebonden aan stal worden.
Verder is het een prima stal en heb we en onze paarden er met veel plezier gestaan.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 04:35

[quote="meisje" ]
De stal eigenaresse heeft niks fout gedaan [/quote]

Nors opkijken

Je eigen mening betrekken op een probleem die je alleen 'van horen zeggen' heb is niet alleen dom maar ook nog eens brutaal.
Als je je nou eens verdiept in wat er is gebeurt (want ws ligt die intresse er wel).
Niemand heeft iets van de situatie mee gemaakt en toch schijnen mensen er een mening over te kunnen vormen.
Het is hier geen kwestie van 'dader-slachtoffer'.
Het gaat hier om actie-reactie en daar heb je twee partijen voor nodig.

Wat jij en ik vinden is misschien niet zoals het moet zijn.
Maar om iets 'te vinden' en je daar ook over uit te laten moet je toch wel een beetje op de hoogte zijn van het hele probleem, is het niet??
En als je dan toch vind dat je op deze manier mag oordelen geef ons dan op z'n minst de kans iets uit te leggen zonder dat je met oogkleppen op deze pagina's af paradeerd zonder het eigelijke probleem onder ogen te zien.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:10

Bij ons betaal je het hele jaar 150 euro per maand.
En je mag /kan ook in de zomer gebruik maken van je stal.
Er staan een aantal het hele jaar 's nachts op stal, sommige in de zomer wel eens met slecht weer of net als jij met een blessure.
Maar ook ik ken stallen waar je het hele jaar hetzelfde betaald maar zomers niet binnen mag.