Penny droom als eigen paard, wel of niet verstandig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Penny droom als eigen paard, wel of niet verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:37

spannend!!!
ga je alleen?
misschien handig om een ouder iemand mee te nemen die wat kan handelen, die het aandurft om lager te gaan, die risico's durft te nemen.
wat ga je doen als vr pr veel hoger ligt als hoeveel je hebt?
ik denk dat ze voor dat geld niet of net een gelijkwaardige pony terug kunnen kopen..
nouja, ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan!!
en ik hoop dat de uren wat om willen voor je Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:46

Ik hoop voor je dat de koop kan doorgaan!

Edit: 1500 euro vind ik een redelijk bedrag, maar laat je niet voor de gek houden. Ik had zelf interesse in een nogal vaak kreupele manege pony die ik al vanaf 11 jaar ken, maar ze vroegen voor haar 2000 euro en dat gaat me iets te ver. Laat je dus niet gekmaken, spreek een bedrag met je vader af waar je niet boven wilt gaan zitten. Je zou kunnen afdingen. Stel je maximale bedrag is 1500 euro, bied jij 1300 euro en waarschijnlijk zegt zij dan 1700 euro, maak jij er 1500 van.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:59

ik duim voor je en Elliot. Succes morgen

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:11

Succes morgen!!

Ik blijf even volgen Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:22

Ik heb sinds vorig jaar weer een eigen paardje na een ellenlange zoektocht! Ik ben drie maand op zoek geweest en heb praktisch het ganse land afgereisd.
Op een gegeven moment ben ik naar een manege geweest waar ik vroeger als klein meisje op kamp ging, hier heb ik met verschillende paarden gereden maar eentje sprong er echt uit...
Een pracht van een beestje en het klikte echt, helaas was hij al verkocht maar moest hij er nog geweest zijn zou ik hem zeker en vast gekocht hebben!
Er stond nog een ander paardje waar ik op kamp nog met gereden heb maar het diertje was ondertussen al 16 jaar oud en het klikte niet echt meer tussen ons dus heb ik besloten het maar niet te doen.
Ik ben dan uiteindelijk op een 3 1/2 jarige D pony gevallen en ik ben heel blij met haar, het klikt echt en ze heeft een superkarakter!
Ondertussen heb ik er nu twee lopen, ze bleek drachtig te zijn zonder dat ik het wist en in April mochten we dochter Angie verwelkomen!
Als ik jou was zou ik het dus doen, volg je hart.
Goede tip is wel om er eerst een dierenarts bij te halen en het paardje te laten keuren! Als je een paardje koopt met "mankementen" kan je later nog een hoop miserie en dierenartskosten hebben!
Ik spreek uit ervaring, ik had eens een pracht van een Tinker op proef en hij bleek artrose te hebben, zelfs na een week tijd was ik al enorm aan hem gehecht en ik heb er enorm van in de put gezeten...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:30

Hoi
Niet om een raar berichtje achter te laten ofzo
maar ik heb die pony geloof ik pas geleden nog op marktplaats zien staan....
Kan ook zijn dat ik me vergist heb maar ik zit vrijwel elke dag Clown op marktplaats en kom zoon beetje alles tegen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:36

Euwh, daanxbien, ik denk dat je weet wat je denk Knipoog er stond een pony op marktplaats die er heel erg op leek, maar dat is niet deze Haha! Lachen...

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:39

Ik vind dt je gelijk heb karenski, want stel dat hij bijv. wat aan zijn been heeft, heeft een paard die ik ken ook gehad, ze kochten hem van de mangege, lieten foto's maken, bleek dat dat dier zoveel pijn had dat ze hem in hebben laten slapen.. arm dier..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:41

Oh okay carmenn
Maarja inderdaad laten keuren zeker met een manege paardje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:40

Een advies: ondanks de problemen die hij nu heeft, zou ik hem wel laten keuren. Dat bedrag is te hoog om zomaar over de balk te gooien. Vraag of hij gechipt is, zoniet moeten ze er nog wat meer van afhalen. Heb je er nu nog op gereden of is de reden van aankoop dat je er vroeger zo goed mee overweg kon? Paarden kunnen veranderen, en de voorkeur van de ruiter ook...

Acupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:32

mijn zus en ik hebben 3 jaar geleden ook een pony van de manege gekocht
die echt vervelend was met rijden , steeds bokken rennen
en vooral de rug weg drukken . Ook zat er totaal geen ontspanning in het dier .
Maar mijn zus vond hem helemaal geweldig duz ja ..
nu 3 jaar later hebben we hem nog steeds en is echt super braaf loopt nu L2 met 8 wp
en het gaat heel goed.

ik zou het ckr doen ! het is een leuk paardje om te zien en als er verder niks mee is qua gezondheid..
en als je hem/haar laat wennen aan de omgeving zal zij/hij zich snel thuis voelen
staat hij/zij dan alleen of nog met meerdere paarden ?

alvast veel suc6 er mee

groetjes daphne

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:12

Wat vreselijk spannend... ik volg dit met zeer grote belangstelling... houd ons op de hoogte!!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:28

ik heb het hele topic even gelezen. en ik zou hem ook kopen als hij goed gekeurd wordt. en als het weer klikt met rijden. iig heel erg veel succes. en idd, houd ons op de hoogte.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:18

Zeker laten keuren voor aankoop. Hoe zielig het ook is, als hij niet goed gekeurd wordt heb jij er ook niks aan en valt je hele droom in duigen. Ik was ook helemaal blij toen ik een paard op marktplaats zag staan waar ik op de manege ook op gereden had. Ik vond het toen een super paard. Ondanks dat je eigenlijk niet echt zijn achterhoeven kon krabben. Ik heen te kijken samen met mijn instructrice. Bleek het paard rugproblemen te hebben waarvan hij altijd last zou houden. Hoe spijtig ook voor het paard; ik heb hem niet gekocht. Ik vond het best wel jammer maar heb nu een super paard die gezond is en waar ik ook helemaal verkikkerd op ben!!! Pling

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:18

Ik zou hem denk ik ook kopen. Je krijgt er spijt van als je het niet probeert. Ik heb een heel ander paard mee naar huis genomen als wat ik eigenlijk van plan was. Maar ik was spontaan verliefd. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Knipoog
Ben je al naar de manege geweest?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:09

Ik ben heel benieuwd of er al updates zijn! Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:17

ben benieuwd of er almeer nieuws is. goed van je dat je de pony toch wil kopen.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:43

Hoe is het gegaan ?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:44

Hallo allemaal,

Triest nieuws: Het is niet gelukt.
Ik heb een medestalgenootje (tevens parttime handelaar) in mijn plaats naar de manege laten gaan. Op deze wijze kwam ik niet in de problemen door mijn minder goede contact met de eigenaresse. Zij heeft een mooi verhaal opgehangen (was echt trots op haar) en beweerde dat het een gezelschapspony zou worden voor haar paard, en dat ik hem af en toe zou rijden.
De eigenaresse liet daarop weten dat ze hem te betrouwbaar vond binnen de lessen (nooit kreupel en makkelijk vijf uur op een dag in te zetten) en wilde hem alleen weg doen voor het bedrag van 3500 euro.
Na even dubben (tja, het was dit of niets), wist ik zelf ook wel dat dit onhaalbaar was. Het geld heb ik wel, maar hij is het gewoon absoluut niet waard. Stel dat ik straks nog te maken zou krijgen met eventuele ziektekosten, dan wordt het totaalbedrag onrealistisch.

Ik ben er gewoonweg kapot van. Had er echt zin in, en was zelfs nog wel bereid om iets boven mijn max van 1500 uit te gaan. Dat was eigenlijk al te veel, maar ik had het er (emotioneel gezien) voor over.
Mijn stalgenootje heeft alles uit de kast gehaald, maar kon er geen cent vanaf krijgen. Ik ben haar heel dankbaar, maar ik baal wel even flink. Ik had mijzelf nu eindelijk echt voorbereid op een eigen paardje, en nu gaat het niet door.

Jullie allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken, en hopelijk kan ik over een paar jaar melden dat hij alsnog van mij is (al was het maar als weidepony).

Liefs Mariette

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:48

afgezien van of hij te koop is of gezond enz:

Ik heb mijn paardje nu een maandje, hij is twaalf, en degene van wie ik hem heb gekocht heeft hem zelf gefokt. Hij is altijd alleen maar door haar bereden, en nooit een andere stal gewent.

En hij doet het super!! binnen twee dagen na de verhuizing was hij weer zijn rustige zelf, hij doet alles superbraaf, heeft geen streken gekregen tot nu toe, en heeft het super naar zijn zin hier.

Dus je kan hem best uit zijn vertrouwde omgeving halen hoor! Vingers aflikken

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:48

jeetje. wat erg. heel erg veel sterkte hiermee.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:49

o sorry, laatste post niet gelezen.... jammer joh!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:22

he bah, had het zo voor jou en Elliot gehoopt. Geef de moed niet op!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:38

dat is balen!
maar op zich, de eigenaresse is er dus wel zuinig op, dat zal dan ook wel betekenen dat ze goed voor hem zorgt.
hij staat op een groep op het land nu, dus opzich best een leuk leven.
aangezien je vriendin jou naam wel heeft genoemd zou je lijkt mij wel eerlijk kunnen zijn naar de eigenaresse toe, dat je het paard graag zou willen overnemen als hij niet meer voor lessen kan worden ingezet, dus op het moment dat hij normaal gesproken met de handelaar mee zou gaan.
dan kan je hem een fijne oude dag geven.

ondertussen, probeer wat rond te kijken, op marktplaats etc, wellicht zie je daar een ander paard die je aanspreekt!
sterkte met de domper dat dit paard niet doorging, het is gewoon echt jammer..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:27

Jammer voor je. Nu je je toch ingesteld had op een eigen paard en al een stal e.d. geregeld had, zou ik gewoon verder gaan kijken. Wie weet vind je nog wel een ander droom paard. Succes