Hallo allemaal,
Triest nieuws: Het is niet gelukt.
Ik heb een medestalgenootje (tevens parttime handelaar) in mijn plaats naar de manege laten gaan. Op deze wijze kwam ik niet in de problemen door mijn minder goede contact met de eigenaresse. Zij heeft een mooi verhaal opgehangen (was echt trots op haar) en beweerde dat het een gezelschapspony zou worden voor haar paard, en dat ik hem af en toe zou rijden.
De eigenaresse liet daarop weten dat ze hem te betrouwbaar vond binnen de lessen (nooit kreupel en makkelijk vijf uur op een dag in te zetten) en wilde hem alleen weg doen voor het bedrag van 3500 euro.
Na even dubben (tja, het was dit of niets), wist ik zelf ook wel dat dit onhaalbaar was. Het geld heb ik wel, maar hij is het gewoon absoluut niet waard. Stel dat ik straks nog te maken zou krijgen met eventuele ziektekosten, dan wordt het totaalbedrag onrealistisch.
Ik ben er gewoonweg kapot van. Had er echt zin in, en was zelfs nog wel bereid om iets boven mijn max van 1500 uit te gaan. Dat was eigenlijk al te veel, maar ik had het er (emotioneel gezien) voor over.
Mijn stalgenootje heeft alles uit de kast gehaald, maar kon er geen cent vanaf krijgen. Ik ben haar heel dankbaar, maar ik baal wel even flink. Ik had mijzelf nu eindelijk echt voorbereid op een eigen paardje, en nu gaat het niet door.
Jullie allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken, en hopelijk kan ik over een paar jaar melden dat hij alsnog van mij is (al was het maar als weidepony).
Liefs Mariette