"Vriendin" rijdt 4 uur lang op 2 jarige pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Vriendin" rijdt 4 uur lang op 2 jarige pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:27

Dudette_ schreef:
Ierland schreef:
Daarom. omdat je haar niet kent is het ook niet bepaald genuanceerd om haar voor pleuriskind uit et maken. Misschien begrijpt ze zelf niet eens waar ze mee bezig is. En daar heeft haar "vriendin"dan weer een mooie pedagogische rol in.f.

Ik bedoelde niet dat de TS een pleuris kind is. maar dat kind zelf, die dat doet. Als het haar duidelijk is gemaakt, van wat ik heb opgemaakt uit dit topic, is het haar verteld. ja, sorry hoor, daar heb ik geen begrip voor. Ze is dan duidelijk te koppig en weet 't zelf wss 'beter'. Rolleyes

Volgens mij heeft Ierland het juist over dat meisje die die pony rijd, dat het niet netjes is om díe voor pleuriskind uit te schelden.. Of niet, Ierland ?

(ik geef jou gelijk hoor Dudette *LOL*)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:31

Wat een dom mens is dat dan zeg

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:32

Tinky12 schreef:
laartjuh schreef:
Wat zijnde gevaren voor deze pony als ze doorgaat? Ik weet dat het slecht kan zijn voor de botten maar is dit ook bewezen enz.

Dit is wel degelijk bewezen...ik heb al eerder de x-beentjes genoemd en ernstige slijtage en artrose op zeer jonge leeftijd.Voordat dit paardje volwassen is(rond het 7e levensjaar),is het al compleet versleten op de gewrichten..
Bovendien is de wervelkolom nog niet sterk genoeg en haar rug zal doorzakken...
De grootste schade zal dus plaatsvinden aan de rug en de benen...als die op zijn kun je het paard ook wel wegdoen,een leven met pijn is ook niets waard...

Mijn merrie was met anderhalf al bereden, nu is ze aan het doorgroeien en heeft ze constants iets aan haar benen, ook beginnen haar achterbenen steeds meer x-vorm aan te nemen en als klap op de vuurpijl omdat nu haar bekken aan de beurt zijn blijkt dat deze ook schreef aan het groeien is.
Altijd heb ik mij afgevraagt of ze misschien last van haar rug heeft en evt pijn. Op het moment heeft ze een zware antibiotica behandeling achter de rug. Tijdens deze kuur is haar karakter enorm verandert en denk nu dat ze altijd pijn heeft gehad. Kijken of haar karakter nu zo blijft (nu de kuur is afgelopen) anders denk ik dat ze toch pijn in haar ledematen heeft.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of het komt doordat ze al zo vroeg bereden is. De toekomst zal het zeggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:50

MSQuincyTE schreef:

Pleuriskind, dom mens, wat zijn we lekker kort door de bocht. Misschien is dat meisje van die jonge pony nogal naief en ik erger me aan de verbale agressie op dit forum. Dat maakt me dus een dom mens..

Goh. WAt ben jij dan? laten wehet gezellig houden. We hebben tenslotte onze eigen mening.. Boos!

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:59

Ja sorry hoor ierland wat wil je dan? Dit hoort volgens mij nou niet een leuk gezellig topic te zijn. ook geen rel topic, maar goed. Als je zo'n topic start zoals deze TS heeft gedaan, is 't natuurlijk om het van zich af te schrijven, maar volgens mij kan ze dan ook geen leuke reacties verwachten. Knipoog
En we hebben inderdaad ons eigen mening, als ik 't nou een pleuris kind vind, en MSQuincyTE; een dom mens, mogen we dat 'officieel' zeggen. Verbale Agressie vind ik nou weer wat ver gaan. Rolleyes

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:05

Dudette_ schreef:
Ja sorry hoor ierland wat wil je dan?

Als je mijn antwoord leest dan weet je welke kant ik op wil. Ik keur het af dat een jong dier wordt gereden op die leeftijd, maar vind het niet fair hoe er op deze topic mee om wordt gegaan en. dat is ook de reden dat ik geen mensen voor "dom"uitmaak, als ze een andere mening hebben.

Verder heb ik veel ervaring door te werken bij de dierenbescherming en zit de dierenbescherming hier niet echt op te wachten, ze willen naam, spreken liever met volwassenen dan "pennymeisjes"; er komt nl heel veel emotionele info binnen, en de telefoon moet gewoon vrij zijn als er ECHT accute nood aan deman is. Misschien begrijp je het dan wat beter.. Haha!

Dit hoort volgens mij nou niet een leuk gezellig topic te zijn. ook geen rel topic, maar goed. Als je zo'n topic start zoals deze TS heeft gedaan, is 't natuurlijk om het van zich af te schrijven, maar volgens mij kan ze dan ook geen leuke reacties verwachten. Knipoog

Ik denk dat de schrijfster het heel goed bedoelt maar zoals anderen ook melden- bespreek het met haarzelf, ga neit sneaky instanties bellen achter haar rug om.

Stel je voor dat jij (goed bedoeld) met je paardje bezig bent en je vriendin lapt je er op deze manier bij, hoe zou jij je dan voelen? Niet best denk ik.

Als ze het dier bewust kapot wil rijden, tja, dan mag ze zeker kwaad aangesproken worden. maar dan wel op de man af!

En we hebben inderdaad ons eigen mening, als ik 't nou een pleuris kind vind, en MSQuincyTE; een dom mens, mogen we dat 'officieel' zeggen. Verbale Agressie vind ik nou weer wat ver gaan. Rolleyes

Ik denk dat het weinig toegevoegde waarde heeft om elkaar "officieel" persoonlijk op de man af aan te vallen.

daar heeft de schrijfster van deze topic niks aan.

MrikkieJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:14

Wat "dom" dat ze ene pony van 2 jaar al rijd!
oke, longeren met zadel dat kan, dat is volgens mij niet zo zwaar voor hem / haar, maar echt rijden? dat vind ik gewoon zielig..
ik zou er eerst zelf wat van zeggen en als ze er niets op doet, de dierenbescherming bellen.
En trouwens,
Ik vind 4 uur echt veel te veel om zo'n jonge pony te rijden!! Knipoog

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:28

Ierland schreef:
Dudette_ schreef:
Als je mijn antwoord leest dan weet je welke kant ik op wil. Ik keur het af dat een jong dier wordt gereden op die leeftijd, maar vind het niet fair hoe er op deze topic mee om wordt gegaan en. dat is ook de reden dat ik geen mensen voor "dom"uitmaak, als ze een andere mening hebben.

mee eens, maar als MSQuincyTE haar dom vind, is het volgens mij legaal dat te zeggen.

Verder heb ik veel ervaring door te werken bij de dierenbescherming en zit de dierenbescherming hier niet echt op te wachten, ze willen naam, spreken liever met volwassenen dan "pennymeisjes"; er komt nl heel veel emotionele info binnen, en de telefoon moet gewoon vrij zijn als er ECHT accute nood aan deman is. Misschien begrijp je het dan wat beter.. Haha!

Ze kan haar ouders vertellen hoe het zit, als die DB haar niet gelooft, desnoods vragen of haar ouders willen bellen. Want dit meisje kan zo absoluut die hele pony verklooten. En ik zie het dan ook al weer gebeuren, dat als de pony afgekeurd wordt, ze weer niet kan rijden, en dus een andere pony wil, en deze wil verkopen. oftewel naar de slacht. en dat willen we ook niet. Rolleyes

Ik denk dat de schrijfster het heel goed bedoelt maar zoals anderen ook melden- bespreek het met haarzelf, ga neit sneaky instanties bellen achter haar rug om.

Mee eens, zij moet zelf met het meisje van die pony gaan praten, het haar serieus sterk duidelijk maken, en als zij niet wil luisteren, vind ik dat zij of haar ouders toch iemand proffesioneels in moeten lichten. zoals de DB.

Stel je voor dat jij (goed bedoeld) met je paardje bezig bent en je vriendin lapt je er op deze manier bij, hoe zou jij je dan voelen? Niet best denk ik.

Ik zou me inderdaad niet fijn erbij voelen, maar ik zou er geheid meteen mee stoppen! Als ik zou weten dat ze serieus gelijk had, had ik meteen gevraagd hoe het wel moet, etc. Ik zou het namelijk afschuwelijk vinden om opzettelijk m'n pony pijn te doen.

Ik denk dat het weinig toegevoegde waarde heeft om elkaar "officieel" persoonlijk op de man af aan te vallen.

daar heeft de schrijfster van deze topic niks aan.

Nee klopt, maar dat van mij was een bijzaakje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:33

Kunnen we misschien on topic blijven Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:35

eingelijk moet je haar met een ouder ervaren persoon proberen te betrappen
dat zel de enige remedie zijn

zo loop je haar hier niet zwart te maken oid en kun je haar recht op de man haar van haar fouten laten inzien

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:58

Ierland schreef:
MSQuincyTE schreef:

Pleuriskind, dom mens, wat zijn we lekker kort door de bocht. Misschien is dat meisje van die jonge pony nogal naief en ik erger me aan de verbale agressie op dit forum. Dat maakt me dus een dom mens..

Goh. WAt ben jij dan? laten wehet gezellig houden. We hebben tenslotte onze eigen mening.. Boos!

Dan ben jij zeker die gene die op zo'n jonge pony rijdt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:00

Nog simpeler.Sjongejonge. LEES even voordat je zo primair reageert.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:01

Zelfs mijn paint zou ik niet inrijden onder de 3 jaar Dus wat voor ras het is is gewoon onzin.

Ik denk dat je er weinig aan kan doen, hopen dat tot inzicht komt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:01

Tinky12 schreef:
Kunnen we misschien on topic blijven Bloos

Bloos

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:22

VOOR IEDEREEN DIE NIET KAN LEZEN:
DE DIERENBESCHERMING DOET ER WÉL IETS AAN! IK HEB HET ZELF MEEGEMAAKT!
Bart

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:27

BGGBWM schreef:
VOOR IEDEREEN DIE NIET KAN LEZEN:
DE DIERENBESCHERMING DOET ER WÉL IETS AAN! IK HEB HET ZELF MEEGEMAAKT!
Bart

Hoi,

dan zal het ook wel echt nodig zijn geweest.

Ik had ff een off topic vraagje: hebben jullie die mooie kaart van je trekpaard bij Hofma gehangen? 'k Was nl medicatie voor mijnmerrie aan het halen en las de kaart, al wachtende in 't kantoortje. wat jong, balen zeg, gecondoleerd.
Verdrietig

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:02

Ik had de kaart naar Jos en Annemarie gestuurd, hij heeft de behandeling gedaan. Was inderdaad ons paard! Het was idd vreselijk. Waarschijnlijk heeft hij onze kaart opgehangen, en eigenlijk doet dat me wel goed om te horen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:03

Ja hij is een fijne vent- recht door zee en met zijn hart op de goede plek!

(Ik zal maar weer ontopic gaan, sorry)

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:09

Ierland schreef:
Hoi, eigenlijk vind ik het een beetje misselijk wat je doet, door zo over haar op dit topic te schrijven. Begrijp me niet verkeerd, hoor, tuurlijk rijdt ze het dier te vroeg maar om dan maar meteen de dierenbescherming te bellen? Vind je niet dat je haar dan verraad? waarom kun je haar zelf niet vertellen dat het je dwars zit en dat je eigenlijk niet de trail op wil omdat het je in de weg zit?...

Zijn jullie wel zulke goeie vriendinnen eigenlijk?

Zelf zou ik, als ik haar was en ik kwam erachter dat je dit had gedaan, de vriendschap verbreken.

Ehm?? Het gaat hier toch om het belang van het paard, niet om het belang van de reputatie van dat meisje?? Ook al was het mijn vriendin, dan was het ten eerste niet meer mijn vriendin, en ten tweede had ik ook de DB gebeld.

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:42

Ik vind dat je eerst haar met eigen ogen moet zien rijden, en dan haar goed uitleggen wat je ervan vindt. als het dan niet beter word bespreek het dan met een volwassen persoon die er wat van af weet en vraag die om hulp, of ga naar haar ouders. ik zou nu nog niet de DB bellen , tenzij niks helpt.

Ik hoop dat het helpt! Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:45

geef haar even het visitekaartje van een goed slachthuis, dan weet ze waar ze over een jaar of 2 heenmoet. Misschien valt het kwartje dan...

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:46

beantsje schreef:
geef haar even het visitekaartje van een goed slachthuis, dan weet ze waar ze over een jaar of 2 heenmoet. Misschien valt het kwartje dan...

Helemaal mee eens!! Sommige mensen zijn het niet waard een paard te hebben.

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:50

een paard mag pas op zijn 3e beleerd worden en daarna ongeveer één uur per dag rijden!!! dit is gewoon zielig!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:56

MrikkieJ_ schreef:
Wat "dom" dat ze ene pony van 2 jaar al rijd!
oke, longeren met zadel dat kan, dat is volgens mij niet zo zwaar voor hem / haar, maar echt rijden? dat vind ik gewoon zielig..
ik zou er eerst zelf wat van zeggen en als ze er niets op doet, de dierenbescherming bellen.
En trouwens,
Ik vind 4 uur echt veel te veel om zo'n jonge pony te rijden!! Knipoog

100phyllis schreef:
een paard mag pas op zijn 3e beleerd worden en daarna ongeveer één uur per dag rijden!!! dit is gewoon zielig!

Longeren is misschien nog wel schadelijker dan erop zitten, longeren met een jong paard is zeker niet goed.

Ik denk niet dat je in uren kan aangeven wat een paard kan....

Persoonlijk denk ik niet dat de DB hier iets mee te maken heeft, eigen paard= zelf uitmaken wat je er mee doet tenzij het echt acuut levensbedreigend is? Paarden die dag en nacht op stal staan worden toch ook niet door de DB opgehaald.
Als de DB mij zou komen vertellen wat ik wel en niet mag doen met mijn paard pak ik een hooivork Vork Haha!

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:07

Het zou eens tijd worden dat de DB eens wat zou doen aan die dingen die jij opnoemt!! Dan worden veel paardenlevens een stuk beter, je paard zo lang opsluiten is net zo goed mishandeling als op een 2-jarige gaan rijden. Ik word van al die dingen misselijk.