Starten als je instructeur de jury is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Re: Starten als je instructeur de jury is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:59

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt
Maar wat doe je als je pas op de dag zelf erachter komt dat het je instructrice is die jureert. afmelden?
Tja als de jury's van te voren de lijsten zien dan geeft het niet dan moeten ze het inderdaad weten.
Ik vind het wel logisch dat het niet mag.

Zelf heb ik nu een instructeur waar ik wel bij zou kunnen rijden. die jureert eerlijk dan. Maar die jureert niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:14

Ik heb er niet zoveel moeite mee.
Als je instructeur achter de C zit is dat zeker niet altijd in je voordeel.

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:51

Ik zou het denk ik niet eens willen, ookal zouden ze zeggen dat ze je eerlijk zouden jureren, ze zullen altijd anders kijken, denk ik.

Lees hier dat het ook niet mag, toppie OK dan!

groetjes

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:01

KarinvdM schreef:
Ik heb er niet zoveel moeite mee.
Als je instructeur achter de C zit is dat zeker niet altijd in je voordeel.

Ben ik met je eens, in de meeste gevallen zal ze juist je zwakke punten kennen en daar extra op letten of je die correct uit voert

BellaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:50

Heb er persoonlijk ook niet zo'n moeite mee. Tijdens de voorselecties zie je wel dat sommige juryleden (instructeurs ) er niet zo goed mee om kunnen gaan 15 punten verschil in punten tussen beide juryleden voor dezelfde proef is dan maar een kleintje. Ik denk dat je als organisatie dan af moet gaan vragen of je niet iets fout doet.
Natuurlijk zijn de juryleden zelf verantwoordelijk voor zulke dingen maar je kunt dan naar mijn idee beter juryleden van verder weg nemen tijdens zulke wedstrijden.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:43

Ik heb het ook al 2 keer gehad,maar ik kreeg gewoon mijn punten zoals mijn proef ook ging Lachen
Dat is net als je een jury hebt die alle ruiters lesgeeft van die vereniging en als die dan hier in de kring jureert dan heb je altijd wel eigen ruiters in de ring

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:17

Als ik zie dat ik een lesklant zou moeten beoordelen in de ring, ga ik op zoek naar oplossing, gelukkig nog niet aan de hand gehad. Als ik wordt benaderd om te jureren op wedstrijden waarvan ik weet dat lesklanten van mij hier ook regelmatig starten, geef ik de namen door en vraag of ze rekening mee willen houden dat het lesklanten van me zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld vriendinnen die zeggen joh,gaan we elke wedstrijd rijden waar jij ook zit help je ons wel aan de punten, dat doen we dus mooi niet, mijn idee is, als je vrienden,famillie of lesklanten moet jureren, je het nooit goed doet als jurylid zijnde, nu is een jurylid als vaak de boehond maar in zo'n geval nog een tikkeltje erger. Ik heb zelf aan de hand gehad dat ik een combinatie moest beoordelen van mijn oude vereniging waar ik een beetje onvrede mee had, ik zag tijdens de proef al wel 2 videocamera's die aan het filmen waren, achteraf kreeg ik via via te horen dat zij dit bewust geregeld hadden omdat ze ervan uitgingen dat ik niet objectief zou zijn en extra lage punten zou uitdelen en ze met het filmmateriaal naar de KNHS zouden kunnen gaan om voor elkaar te krijgen dat ik nooit meer mocht jureren, helaas ze hebben me op geen enkele fout kunnen betrappen en vonden dat ik objectief genoeg geweest was, heel erg jammer dat men er vooraf zo over denkt.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:41

Hier in het noorden is het heel normaal dat je je eigen lesklanten jureert, met de nodige wp'en tot gevolg natuurlijk, heel oneerlijk en dat mensen zoveel instructie als lesklant dat wil, dat zegt wel heel veel over hun, natuurlijk.

Ik denk dat de meeste mensen zoiets hebben van lekker makkelijk rijden zo.
Maar ik zou het niet willen iig.

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:56

Ik zou het niet willen, lijkt me nogal oneerlijk.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:59

Ik heb een paar keer gehoord van een jurylid dat hij lesklanten in de ring had en toen om een andere ring heeft gevraagd. Dat vond ik wel netjes.

Ik heb ook wel meegemaakt dat een jurylid wel een lesklant jureerde. Volgens mij was het haar eigen paard ook nog of had ze die via haar gekocht, zoiets. Ik haalde staatjes op en hoorde haar verzuchten "wat kan die bok toch sjouwen he". Dik bovenaan in een selectiewedstrijd...

Dat kan dus echt niet! Kan me voorstellen dat je soms ineens voor een verrassing komt te staan, maar dit lag er wel erg dik bovenop!

xCaitlinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:03

Officieel mag het niet Knipoog .. want je instructuur geeft jou les en alles wat je doet heb je van hem/haar geleerd dus dat doe je goed en zo haal je heel veel punten . bij mij is het voorgekomen met een meisje uit mijn ring haar tante zat in de auto maar we zijn toen naar het secetariat gegaan en toen is ze gediskwalificeerd Lachen

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:28

Wij rijden alleen onderlinge wedstrijden op onze pensionstal..
maar mijn instructrice jureerd af en toe ook wel eens..
aan de ene kant is het juist moeilijker.. omdat ze weet
wat je al kan.. maar ik denk ook dat dat per
instructrice/jury verscheeld hoor.. DENK IK

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:31

Ik ben ook wel eens gejureerd door mijn instructeur en dat werkte niet in mijn voordeel hoor. Kreeg ook als kommentaar paard kan veel meer, durf je paard te rijden. Een goed jurylid kan objectief kijken en de minder goede ach die ene winstpunt.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:55

xCaitlinx schreef:
Officieel mag het niet Knipoog .. want je instructuur geeft jou les en alles wat je doet heb je van hem/haar geleerd dus dat doe je goed en zo haal je heel veel punten . bij mij is het voorgekomen met een meisje uit mijn ring haar tante zat in de auto maar we zijn toen naar het secetariat gegaan en toen is ze gediskwalificeerd Lachen

Dat is dan foute diskwalificatie geweest. Een tante mag haar nichtje namelijk wél jureren. Dit is geen bloed- of aanverwante in de rechte lijn, maar in de zijlijn.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 01:18

uffie schreef:
Hier in het noorden is het heel normaal dat je je eigen lesklanten jureert, met de nodige wp'en tot gevolg natuurlijk, heel oneerlijk en dat mensen zoveel instructie als lesklant dat wil, dat zegt wel heel veel over hun, natuurlijk.

Ik denk dat de meeste mensen zoiets hebben van lekker makkelijk rijden zo.
Maar ik zou het niet willen iig.

Uhm ik woon ook in het Noorden en bij ons is het niet gewoon! Het is namelijk niet toegestaan en iets wat niet is toegestaan toch doen is dus niet gewoon..... duzzzz....
Ik geef erg veel les en jureer daarnaast ook nog eens veel maar als ik een lesser in de ring krijg probeer ik een andere ring te beoordelen. Als dat echt niet lukt dan kan het een enkel keertje voorkomen, maar ik denk dat de lesklant er niet echt blij mee is. Ik ken namelijk alle duistere geheimen haha. Daarnaast is het trouwens wel zo dat als ik bij ons in de buurt jureer ik heel vaak dezelfde mensen tref. Ik ken ze inmiddels bijna net zo goed als hun eigen instructeur!! haha

BellaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:19

Duzzz...............let op alle dingen als je bij oversized rijdt. Zij ziet namelijk alles en hoort ook alles.
Haha!

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:20

Mij lijkt het echt niet eerlijk, tenzij natuurlijk alleen je lesklanten zijn, en als hij/zij niet om te kopen valt. Sommige mensen vragen ook hoe je dat op kan lossen, simpel als je een wedstrijdformulier inlevert moet je erbij zetten van wie je les krijgt..
Groetjes

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:16

Ik tref mijn instructeur eigenlijk nooit omdat ie meestal bij de pony's jureerd (ik rij bij de paarden). Mocht het voorkomen dat belt hij om te vragen of ie een andere ring mag jureren omdat er een leerling bij m in de ring zit (best eerlijk dacht ik zo) en als het bij een indoor wedstrijd gebeurd dan kan er vaak toch niet zo veel aan gedaan worden maar ik ken m lang genoeg om te weten dat ie dan wel objectief jureerd.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:14

juryleden weten dat als ze ook instructie geven , dat zij hun eigen leerlingen niet in de ring mogen hebben en beoordelen. De deelnemers zijn meestal tijdig genoeg bekend, zodat dat jurylid met een ander jurylid kan ruilen om zo een ring te hebben waar géén eigen leerlingen inzitten.

Ik zorg er iig voor dat ik daar tijdig even op let, objectiviteit zou geen probleem mogen zijn, maar het mag gewoonweg niet. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:36

Muffin_ schreef:
juryleden weten dat als ze ook instructie geven , dat zij hun eigen leerlingen niet in de ring mogen hebben en beoordelen. De deelnemers zijn meestal tijdig genoeg bekend, zodat dat jurylid met een ander jurylid kan ruilen om zo een ring te hebben waar géén eigen leerlingen inzitten.

Ik zorg er iig voor dat ik daar tijdig even op let, objectiviteit zou geen probleem mogen zijn, maar het mag gewoonweg niet. Knipoog

dat is war Ja
Maar als ik mijn eigen instructrice as jury zou hebben zou ik het niet zo makkelijk hebben en weet ik ook niet of ik blij moet zijn Haha!

Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:14

Muffin_ schreef:

Ben het helemaal met je eens. Maar je zou ze de kost moeten geven........ Boos!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:45

Als ik bij het melden zie dat mijn instructrice jureert, dan rijd ik wel gewoon hoor. Jammer dan. Ik weet trouwens zeker dat mijn instructrice mij streng zal beoordelen, omdat ze weet wat ik en mijn paard kunnen en omdat ze er niet van houdt om praatjes te krijgen. Natuurlijk mag het officieel niet, maar soms gebeurd het gewoon.

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:58

Apple schreef:
Volgens mij mag je als instructeur je eigen leerlingen niet jureren.

toch gebeurt het Boos!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:39

Soms kan het ook haast niet anders...klein concours, maar één Z-ring. Tja, moet je dan maar niet starten?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 20:40

Kendra schreef:
Soms kan het ook haast niet anders...klein concours, maar één Z-ring. Tja, moet je dan maar niet starten?

Wat dacht je van HC starten dan?? Lijkt me dan de meest voor de hand liggende oplossing.