SPOED: wat is een goede waterdichte jas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: SPOED: wat is een goede waterdichte jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:21

Sokkebok schreef:
Is die equitheme jas een lange jas zodat je zadel en benen ook droog blijven?

Nee, daarvoor moet je een Driza-Bone hebben.
De site van Driza-Bone: http://www.drizabone.com.au/

Luxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:21

Zon Driza-Bone is dus een wax jas. Deze zijn inderdaad super, heb er ook een gehad, maar als het buiten boven de 18 graden is, zweet je er behoorlijk in is mijn ervaring. Juist voor een regenbui in de zomerperiode zoek ik een goede, ademende jas.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:03

Weet iemand hoe duur die jas is en of ze die ook in kindermaat hebben?
En waar kan je die halen?
Ik zoek namelijk een regenjas voor mijn dochter voor op de ponyclub, want die oefenen het hele jaar door buiten en het moet een lange zijn zodat haar benen en het zadel niet nat worden.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:24

Lange regenjas van Equitheme valt ruim over je bovenbenen. Is 100% waterdicht en ook verkrijgbaar in kindermaten.
Bij ons kost de jas € 64,95 en vanaf deze week op de site en volgende week leverbaar in de kleur oranje en army. Andere kleuren op bestelling. De jas schijnt wel wat ruim te vallen. Wij hebben ze nog niet binnen dus kan niet met zekerheid zeggen.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:43

Hierbij de product foto
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:09

Luxlover schreef:
Zon Driza-Bone is dus een wax jas. Deze zijn inderdaad super, heb er ook een gehad, maar als het buiten boven de 18 graden is, zweet je er behoorlijk in is mijn ervaring. Juist voor een regenbui in de zomerperiode zoek ik een goede, ademende jas.

Oh? Goh, nooit gemerkt. Ik draag hem zomer en winter, weer of geen weer, maar niet meer zweet dan in willekeurig welke jas.
Het geheim? De light-coat! Driza-Bone heeft naast de heavy-coat (waxjas zoals ook door tig anderen wordt geleverd) ook een volledig ongevoerde versie, waarbij ook de bovenstof dunner is. Kijk maar op de site die ik eerder doorgaf.

Luxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:22

ikke schreef:
Luxlover schreef:

Oh? Goh, nooit gemerkt. Ik draag hem zomer en winter, weer of geen weer, maar niet meer zweet dan in willekeurig welke jas.
Het geheim? De light-coat! Driza-Bone heeft naast de heavy-coat (waxjas zoals ook door tig anderen wordt geleverd) ook een volledig ongevoerde versie, waarbij ook de bovenstof dunner is. Kijk maar op de site die ik eerder doorgaf.

Bedankt voor de tip, zal eens gaan kijken!

Knudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:30

Kingsland , heerlijke (dure) Jassen

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:20

ikke schreef:
Sokkebok schreef:
Is die equitheme jas een lange jas zodat je zadel en benen ook droog blijven?

Nee, daarvoor moet je een Driza-Bone hebben.
De site van Driza-Bone: http://www.drizabone.com.au/

Even voor alle duidelijkheid, ik weet niet hoe je aan deze ervaring met de Equitheme jas komt, maar de jas is 100% waterdicht en de aparte beenriemen kunnen tijdens het rijden om je been worden vastgemaakt zodat de jas optimale bescherming bied tegen de regen en je gegarandeerd droge benen houd. Waarom antwoord je zo stellig 'NEE,daarvoor moet een Driza-Bone hebben?' Er zijn echt wel meer jassen die ook waterdicht zijn.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:33

jolanda10 schreef:
Lange regenjas van Equitheme valt ruim over je bovenbenen. Is 100% waterdicht en ook verkrijgbaar in kindermaten.
Bij ons kost de jas € 64,95 en vanaf deze week op de site en volgende week leverbaar in de kleur oranje en army. Andere kleuren op bestelling. De jas schijnt wel wat ruim te vallen. Wij hebben ze nog niet binnen dus kan niet met zekerheid zeggen.

Dit is wel een jas wat ik zoek voor mijn dochter, want ik wil geen waxjas.
Ik vind alleen het verzenden niet handig, want als hij tegenvalt of niet past, dan betaal ik dus 2 x verzendkosten en heb dan nog niets.
Ik zal eerst eens in de buurt kijken. Mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd nog bestellen.

BelleLoveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:05

Van EquiThéme Haha! ' Ik heb hem zelf ook en hij is super fijn!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:36

Welk model hebben jullie van de oxer?
De winter of de zomer versie Verward

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:22

Misschien een waxjas?
Deze zijn warm en waterdicht.
Onderaan kan de rits open zodat je met het rijden bewegingsvrijheid hebt

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:54

BelleLoveu schreef:
Van EquiThéme Haha! ' Ik heb hem zelf ook en hij is super fijn!

Heb jij een lange jas of een korte?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:59

De oxer jas van equi theme is absoluut waterdicht, maar ook totaal niet ademend.
Zweet me een ongeluk in dat ding! Verder wel een fijne jas.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:06

Is dat de zomer versie Verward

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:13

jolanda10 schreef:
[Even voor alle duidelijkheid, ik weet niet hoe je aan deze ervaring met de Equitheme jas komt, maar de jas is 100% waterdicht en de aparte beenriemen kunnen tijdens het rijden om je been worden vastgemaakt zodat de jas optimale bescherming bied tegen de regen en je gegarandeerd droge benen houd. Waarom antwoord je zo stellig 'NEE,daarvoor moet een Driza-Bone hebben?' Er zijn echt wel meer jassen die ook waterdicht zijn.

Dan wil ik wel eens testen of die Equitheme jas echt waterdicht is, wil ik zelfs wel een keer voor door een hevige hoosbui voor rijden (bepaald niet mijn gewoonte, je wordt daar namelijk normaal gesproken drijfnat van Tong uitsteken ) Als hij me inderdaad droog houdt in die omstandigheden, dan wil ik hem wel kopen Knipoog
Die Driza-bone jassen ken ik wel, maar ik hou niet zo van die stuggere jassen, ik zoek eigenlijk een lange echt waterdichte jas van een nog wat lichter en vooral soepeler stofje.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:29

Deze jas is van hetzelfde materiaal als de bomberjack Oxer. Er is geen extra voering in geplaatst, alleen een leuk ruitje aan de bovenkant en een heel gladde onderkant zodat je tijdens het rijden geen hinder van de jas hebt als deze vastgemaakt over je benen zit. Door de gladde stof 'glijd' deze fijn over de stof van je (rij)broek.

Dat de jas Oxer niet ademend klopt idd. De prijs is er ook na Knipoog
Deze jas is ook zo populair omdat deze echt 100% water- en winddicht is. Zou de stof ook 'ademend' gemaakt moeten worden dan gaat de prijs ook fors omhoog. Er is een ademende regenjas van Equitheme, dit is de antibes, dit is geen bomberjack en ook niet zo'n lange regenjas als we hier boven over praten.
De bomberjack Oxer is dus van hetzelfde materiaal als deze lange regenjas en over het jack is iedereen het eens dat je hierin ook tijdens een enorme plensbui echt wel droog blijft. Ik denk dat hiermee de stof al genoeg getest is Knipoog

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:38

Puera schreef:
Het model Oxer van Equi Theme, wat zo populair is, is een bomberjack-model.
Afbeelding

Is dat het zomer of wintermodel?

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:45

Zelf rijd ik met slecht weer met een regenjas. Volgens mij een van Harry's Horse, een doorzichtige die NIET KRAAKT Tong uitsteken . En volgens mij hebben ze ook beenstukken ofzo, maar daar heb ik me niet in verdiept Tong uitsteken .

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:40

@ mariekie, de jas van het plaatje is de winterjas, maar als 'leek' zie je geen verschil. De zomeruitvoering is nagenoeg identiek aan deze jas, alleen heeft de winteruitvoering een polyfill vulling tussen de jas en de voering zitten. De zomeruitvoering niet. Prijsverschil is er wel tussen de zomer- en winteruitvoering.