Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mkvdiest schreef:hmmm hiero een tegenstander, stijl ligt nl ook aan je paard, mijn vorige paard kon super springen, snel, behendig en met goede techniek, alleen mooi.... ehm... tja wat zal ik zeggen nie echt dus...
Springen is springen en dan gaat het dus erom om foutloos te rijden, mooi of niet mooi. voor het uiterlijk hebben we de dressuur al...
mkvdiest schreef:ben het helemaal met ninne eens, meer WP in de dressuur zou dan inderdaad een betere oplossing zijn lijkt me
shan schreef:Aangezien je tegenwoordig maar 1 wp in de B dressuur hoeft te hebben met welk willekeurig paard dan ook, vind ik het een goede zaak dat je in het Bspringen ook op stijl beoordeeld wordt.
shan schreef:mkvdiest schreef:ben het helemaal met ninne eens, meer WP in de dressuur zou dan inderdaad een betere oplossing zijn lijkt me
Maar dan wel met het paard waar je ook mee gaat springen.
Alytje schreef:nee asjeblieft niet meer winstpunten in de dressuur voor je mag springen! Mijn paard is in de dressuur niet te motiveren en daar is hij ook niet echt op gebouwd. Ik vind er zelf ook geen bal aan, dus dressuur is voor ons een hele opgave.
Ik heb net (na 3 wedstrijden) 1 wp gehaald, dus meer winstpunten zou voor mij geen slim plan zijn..
Er zijn vast meer ruiters met paarden die niet heel goed dressuurmatig kunnen lopen maar die wel kunnen springen![]()
Mijn paard gaat pas lopen zodra er een hindernis in de bak staat.
Daarom vind ik de stijlpunten in het springen juist goed, die geven aan hoe je rijstijl bij het springen is. Wanneer je meer winstpunten in de dressuur moet halen laat dat wel zien dat je een nette dressuurproef kunt rijden, maar dat betekent nog niet dat je fatsoenlijk kan springen met een paard, toch?
xx_Irisje schreef:ben t met Alytje eens.
en ook neit dat je met elk paard opnieuw die punten moet halen!
dat word wat voor die profesnionele ruiters!
rebble schreef:Maar gaat het er dan om, dat je ieder paard minimaal een B proefje kunt rijden, of dat jij als ruiter een bepaalde basis beheerst?
Maar vind wel dat je veel van de argumenten hier van meerdere kanten kunt bekijken en naar mijn idee heeft iedereen wel wat gelijk...
? Zel weten?