B staat voor beginners of voor de beste

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: B staat voor beginners of voor de beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:06

Ik denk dat het erom gaat dat de pony wel goed nageeflijk liep, maar nog niet perfect rond. En dát is in de B inderdaad geen vereiste, en daar mag je dan niet op afgerekend worden. Snap ik, ben ik het mee eens.

Maar als andere ruiters meer punten hadden, hebben die vast beter gereden. Bij een jurysport moeten we dat accepteren ben ik bang..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:50

lizza6 schreef:
jeetje wat is dit nu ?
laten we mekaar een beetje in ons waarde laten. Niet iedereen is perfect of rijdt perfect.
je kunt het toch ook gezellig houden, maar jullie boren die moeder wel de grond in. En daar vraagt ze toch niet om.
en dat ze zelf ook jurreert kan je ook een beetje positief opvatten en niet negatief zoals jullie schrijven. ik denk dat ze haar verhaal even kwijt wilde en evt lotgenoten zocht die een klein beetje met haar kan meedenken. maar integendeel is de meerderheid het niet met haar eens. omdat ze zelf ook jurylid is wordt er op deze manier op afgerekent. iedereen vindt het fijn als hun kind leuk kan rijden en af en toe een prijsje mee naar huis neemt. ik heb zelf een dochter en rijdt ook B dressuur met haar pony. heb ook zoiets meegemaakt ik begrijp die moeder wel.

Maar haar kind rijdt leuk en neemt meestal prijzen mee naar huis!

jotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:57

whahah anky en lief lachen een paardenmond lach als dat alles is en dat noem jij lief lachen ik niet hoor

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:02

Nagelbijten / Gniffelen pffffft

ROFL

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:21

Moderatoropmerking:
Ik vraag het nog één keer: graag on-topic blijven en niet terzake doende berichten achterwege laten.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:39

Oke Haha!

Maarre waar is de TS dan? Blond

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:59

Wij mods weten hoe het zit, dat lijkt me meer dan voldoende op dit moment. Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:04

Jammer zeg..
want bokt zeg dat de TS niet bestaat..

dus dan kan er toch gewoon een slotje op?
Blond

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:07

Geloof me, wij weten er het fijne van. Het komt goed.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:20

Pling De hacker van de ts weer he.. Ach gut

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:22

Heeft de TS nu een Friese Hengst die erg Mooi is Haha! Tong uitsteken

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:24

sjorsie schreef:
Heeft de TS nu een Friese Hengst die erg Mooi is Haha! Tong uitsteken

niet hier..hier moet het ontopic..dat moet je toch weten na 2 groene balken Blond

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:24

Moderatoropmerking:
En nou is het genoeg! On topic blijven graag. De eerstvolgende die over de schreef gaat kan sancties verwachten.

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:09

volgens mij is het the hot item van de week is het zo erg dat er online er ruzie overgemaakt wordt

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:13

vraagje aan Simmie wat bedoelen ze eigelijk met de afkorting TS ben nog niet zo bekend met dit forum

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:17

Ik zie steeds vaker dat jonge ruiters in de B rijden en de ouders en zij ook het vreemd vinden dat ze geen super punten rijden. Bij m'n laatste wedstrijd in de B was mijn concurrentie ook een jong meisje op een kleine pony, dat meisje werd constant begeleid behalve tijdens de proef. Haar moeder hield zelfs op de weg naar de ring haar paard vast en ze moest eerst aan de longeerlijn. Dan vraag ik me hard af wat je nou wilt en of je niet beter thuis kan gaan oefenen op los rijden op vreemd terrein. Overigens waren zowel het meisje en haar moeder wel aardig Lachen
Dressuur is gewoon een jurysport, de ene jury let meer op het ene punt en de andere juty vind andere dingen weer belangrijk.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:21

lizza6: TS staat voor topic starter, dus degene die dit topic heeft geopend

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 05:54

Draai het eens om, je bent 12 en je rijdt met je C pony een keurige proef.... Zelfs laat je op sommige stukken al nageeflijkheid zien! Dat kan omdat je les hebt van een goede instructeur en je hebt de lengte en de kracht om je pony met je benen te kunnen sturen.

En dan komt er een uk met 2 vlechtjes binnen, die stuurt met haar handen, pony loopt tijdens het halsstrekken met een verse pluk gras in de snuit.... Jury heeft een glimlach van oor tot oor en geeft telkens hogere punten omdat ze in een euforie fase komt..........iedereen is tenslotte een Penny geweest.

Leg dan maar eens aan een 12 jarige uit waarom die Uk 20 punten meer heeft dan hij of zij

Nee, ik vind dat je de schattigheids factor heel zwaar mag meewegen in de Bixie! Maar als ze B starten moeten ze ook een B africhting laten zien. Jong of oud, Kampioenswelsh of Shetlander.... maakt niet uit, het skala moet voor iedereen eenduidig zijn!

Als je met voetballen geen doelpunt scoort krijg je toch ook de winst niet toegeworpen omdat de scheids je zo aardig vind? De regel is duidelijk: je moet meer/beter scoren dan de tegenpartij anders win je niet! En zo is het met wedstrijden op je pony ook!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:04

amen! Afgod

En als ze dan direct afhaken na 1 wedstrijdje zijn het ook geen 'echten'..
Of de ouders pushen teveel..dat zie je toch ook nog best vaak, helaas..

Imo leren ze hiervan doorzetten...zichzelf (en de pony) te verbeteren, zodat je volgende x, wél die winstpunt halen..en moet je dan zien, hoe blij ze zijn!
Hoe oud ze dan zijn, maakt geen donder uit!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:05

@amondi: Idd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:29

amondi: helemaal gelijk!

Natuurlijk zijn er best jury's die wel eens andere punten geven dan verwacht en iemand bovenaan zetten die dat mss wel niet helemaal niet verdient heeft. Maar over het algemeen kan je er toch vanuit gaan dat de meeste die zitten te jureren er wel degelijk verstand van hebben. Dat dit niet helemaal voor iedereen goed uitkomt, helaas.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:30

tis en zeker bij jonge kinderen toch wel echt de bedoeling om dingen die minder goed gaan op een positieve manier te benadrukken! of roep ze desnoods even bij je om dingen uit te leggen!!

wordt eigenlijk altijd door de kinderen (en ouders) gewaardeert! en ze luisterden allemaal super braaf naar wat ik te zeggen had en ook al hadden ze geen winstpunt (ben best streng) dan nog gingen ze met een glimlach bij me vandaan Knipoog zelfs de kinderen op een D/E pony vinden dit ook fijn om te horen.

want ik hoor ze nog tegen moeders/vaders zeggen! nou mam als we dat gaan oefenen dan hebben blacky/stippel etc en ik volgende x wel misschien een winstpunt Haha! en neej ik geef de kinderen niets cadeau zeker niet! maar ik houd het iig wel positief.

Heb ook nog nooit boze ouders bij me gehad gelukkig maar! ik zit daar voor me plezier Cool en laten we dat ook vooral zo houden

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:19

Gisteren een voorbeeldje meegemaakt van een kind als jury keihard afbranden....... , daar lusten de honden echt geen brood van. We waren op een groot concours op gras, je kunt je dus voorstellen hoe de ringen er bijjlagen na al die regen: wij moesten zelf om drie uur starten, de pony liep op de 'hoefslag' tot over zijn kogels in de blub en er mocht met beenbescherming gestart worden. Dit even ter illustratie.

Een smurfje met een AB pony heeft voor haar L1 proefje 147 punten gekregen! Onder deze omstandigheden! Dat slaat toch werkelijk nergens op! Ok ze zal niet best gereden hebben, maar ja het was ook geen rijden meer, de voltes moest je of te groot of te klein rijden om het glibberspoor te ontwijken. En zo'n klein ABtje liep waarschijnlijk zowat tot aan zijn knieën in de blub. Onder dit soort omstandigheden ga je zo'n kind toch geen verlies geven?

Mijn dochter had haar tweede proef ook geen winst. Das niet erg, mijn dochter koos ervoor om niet meer in de glibberige sporen te rijden, ze was bang om zijn pezen te overbelasten. (heeft ernsige blessure gehad) en dus waren haar voltes niet rond, te groot of te klein. En in de galop durfde ze hem niet meer door te rijden.