HC gestart: Zweep te lang....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: HC gestart: Zweep te lang....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:20

Het is ondertussen al gezegd; gewoon starten met een zweep die incl touwtje, max 1.10 is. Maar wat ik ook las is dat de jury zei dat je zowel met losrijden als in de ring niet met zweep mocht rijden? Dat is echt de grootste onzin... Je mag de zweep vasthouden om de ring, en voor je de ring in gaat moet je hem laten vallen. Of heb ik dat nou helemaal verkeerd?

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:36

Rowo: dat mag ook, je ziet het zelfs nog in het Z met losrijden, voor het binnenkomen ergens de zweep neergooien.

hoelang mag een zweep zijn? 1.10?

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:46

Ik heb eigenlijk nooit mijn zweep opgemeten, maar ben bang dat hij wel langer is dan 1.10... Nagelbijten / Gniffelen Ben nog nooit de ring uitgestuurd, maar ga hem thuis toch maar eens nameten...

Ontopic: Ik vind het eigenlijk een beetje flauw dat de jury nog even je zweep gaat opmeten, helemaal als je toch HC start... Maarja, regels zijn regels... Misschien kun je een stukje van het touwtje afknippen Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:12

Idd regels zijn regels. Het mag gewoon niet, staat in de reglementen en de jury staat volledig in zijn recht je te diskwalificeren als je zweep te lang is. Ik moet zeggen dat ik ook wel eens gestart ben met een zweep langer dan 1.10m.

Ik heb ooit eens een meisje een L proefje zien rijden met een Passao bit en nee dat was geen HC! Dat vind ik toch wel ff wat ernstiger.