) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
Cassidy schreef:Paarden mogen overigens ook bij mij gerust aangeven dat ze dingen niet leuk vinden, maar de voeten moeten daarbij op de grond blijven staan. Dreigen met trappen omdat ik te hardhandig ben met poetsen wordt daarom hard gecorrigeerd.

Nijnteee schreef:het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'
JoviBan schreef:Mijn paarden dreigen nooit met slaan.
Stel dat dit wel een keer mocht gebeuren, dan mag ik mezelf afvragen waaròm ze dat doen.
Je bereikt meer met je in je paard te verdiepen en je relatie te verbeteren, dan bij voorbaat meteen maar die schop uit te delen.

Dudette_ schreef:Als hij alleen al gaat dreigen is 't vaak 'Flik 't niet hè lûl'
JoviBan schreef:Nijnteee schreef:het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'
Vorige pagina:JoviBan schreef:Mijn paarden dreigen nooit met slaan.
Stel dat dit wel een keer mocht gebeuren, dan mag ik mezelf afvragen waaròm ze dat doen.
Je bereikt meer met je in je paard te verdiepen en je relatie te verbeteren, dan bij voorbaat meteen maar die schop uit te delen.
Verder dit topic lezend ben ik hoogst verbaasd over de relatie die velen hier met hun paard/pony hebben.
Wat is de reden dat je paard/pony je dreigt te slaan?! Kijk daar eens naar.
pharagirlke schreef:wat dacht je van een testperiode waar elk paard doorheen gaat? Net als elke kleuter?
JoviBan schreef:pharagirlke schreef:wat dacht je van een testperiode waar elk paard doorheen gaat? Net als elke kleuter?
Goh. Zitten alle paarden van de mensen in dit topic in een 'testperiode'?
Hoe oud zijn ze dan allemaal? En hoe lang duurt zo'n periode?

Pret heeft nog nooit gedreigt. Maar de kleine beslist wel. Dus dan weet je wel hoe je zou reageren moest er eentje het doen.
. Het is nog nooit gebeurt gelukkig, maargoed je weet maar nooit. JoviBan schreef:Nijnteee schreef:het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'
Vorige pagina:JoviBan schreef:Mijn paarden dreigen nooit met slaan.
Verder dit topic lezend ben ik hoogst verbaasd over de relatie die velen hier met hun paard/pony hebben.
Wat is de reden dat je paard/pony je dreigt te slaan?! Kijk daar eens naar.

khirshanta schreef:Kom niet aan met grondwerk, dat is geen heilig middel, en mijn paard denkt echt niet 'oh, ik heb gedreigd, en nu word ik terug gezet. Nou nou, dat zal ik volgende keer wel laten'. Das in de natuur ook zo. Jij mij trappen lagere in rang? Ik jou trappen, en jij luisteren.
, hoewel je dit niet wist, was een beetje misplaatst. JoviBan schreef:khirshanta schreef:Kom niet aan met grondwerk, dat is geen heilig middel, en mijn paard denkt echt niet 'oh, ik heb gedreigd, en nu word ik terug gezet. Nou nou, dat zal ik volgende keer wel laten'. Das in de natuur ook zo. Jij mij trappen lagere in rang? Ik jou trappen, en jij luisteren.
Grondwerk is niet iets wat je doet nadat je een aanvaring met je paard hebt gehad.![]()
Ik blijf erbij dat wanneer je relatie met je paard goed en hecht is en er diep wederzijds vertrouwen is, het paard geen pijn heeft of verwacht, dat je paard geen enkele reden heeft om naar z'n mens uit te halen. Doet ie dat wel, dan mag je jezelf achter de oren krabben waarom hij dat doet (en waarom hij jou niet zo'n leuk of veilig mens vindt).