Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:26

Als ze dreigt ga ik ook dreigen. Als ik het idee heb dat ie echt gaat uithalen krijgt ie echt een rot schop van me. Kom zeg. Laat me toch echt niet schoppen door me eigen paard. Gelukkig heb ik geen paarden die schoppen dus hoef ik ook nooit terug te schoppen (eigenlijk mag je nooit nooit zeggen he Haha! )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:52

Ik zou met paarden die dreigen te trappen grondwerk gaan doen. Op het moment dat een paard genoeg respect voor je opbrengt en je met twee ogen aankijkt, kan zijn achterhand niet bij je komen om je een trap te verkopen.

Dat neemt niet weg dat je een antwoord in je portfolio moet hebben zitten mocht je er wel een keer mee geconfronteerd worden dat een paard trapt. Mijn zelfgefokte veulen had op leeftijd van drie weken een schop van mij onder haar waarde derriere te pakken omdat ze gericht met twee benen naar me uithaalde. En die correctie kwam aan....ze heeft het nooit meer gedaan.

Paarden mogen overigens ook bij mij gerust aangeven dat ze dingen niet leuk vinden, maar de voeten moeten daarbij op de grond blijven staan. Dreigen met trappen omdat ik te hardhandig ben met poetsen wordt daarom hard gecorrigeerd.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:00

Cassidy schreef:
Paarden mogen overigens ook bij mij gerust aangeven dat ze dingen niet leuk vinden, maar de voeten moeten daarbij op de grond blijven staan. Dreigen met trappen omdat ik te hardhandig ben met poetsen wordt daarom hard gecorrigeerd.

Helemaal mee eens!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:04

M'n verzorgpony kende ik goed,hij kende mij goed.toen ik 3 weken op vakantie was geweest,was hij beledigd(ja echt) en met poetsen wilde ik hem omduwen en tilde hij z'n been op van, nee ik ben boos op je ik luister niet.Toen kreeg hijwel ook gewoon een klap.Dat 'ie wel ff weet dat ik de baas ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:10

Nijnteee schreef:
het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'

Vorige pagina:
JoviBan schreef:
Mijn paarden dreigen nooit met slaan.
Stel dat dit wel een keer mocht gebeuren, dan mag ik mezelf afvragen waaròm ze dat doen.
Je bereikt meer met je in je paard te verdiepen en je relatie te verbeteren, dan bij voorbaat meteen maar die schop uit te delen.

Verder dit topic lezend ben ik hoogst verbaasd over de relatie die velen hier met hun paard/pony hebben.
Wat is de reden dat je paard/pony je dreigt te slaan?! Kijk daar eens naar.

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:41

onze pony's en paard reageren heel goed op vermanend toespreken. Wat betreft het gedoe op de wei. Het wegrennen ken ik wel (trappen gelukkig niet) maar inderdaad doe ik dan zelf altijd een join up. Zodat het duidelijk is hoe de rangen weer behoren te zijn. Normaal is het dan wel weer een tijd rustig

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:45

Ja ,maar als de pony bij andere wel normaal doet en bij mij zo,ga ik niet denken'waarom doetie dat nou?want dan kan ik i die tijd al een trap gehad hebben of ik kan nog een hele tijd blijven staan om alsjeblieft geen trap te krijgen.Het is natuurlijk niet in alle gevallen nee.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:47

Ik dreig eerst terug en als hij er niet op terug reageert ga ik met mijn kont richting het paard dus nog meer dreigen en als die dan niet weg is krijg die dus ook een trap. Gelullukig hoef ik dat nooit zo ver te gaan, bij terug dreigen is al genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:49

Miss_DJS: ik bedoel natuurlijk niet op het moment zelf.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:22

Ik ben net terug.
Heb haar te pakken gekregen met heel veel geduld.
Ik ben geen voorstander van trappen/slaan etc maar geef wel degelijk mijn grenzen aan.
Ik ben niet bang voor dr derriere, ze heeft me nu 1 maal proberen te trappen en ik heb haar daarop gecorrigeerd.
Uiteindelijk heb ik haar te pakken gekregen, heb op stal ook verder geoefend met haar.Heb ontdekt dat als je haar blijft opdrijven dat ze maar blijft lopen dan kan ik haar de richting opsturen die ik wil.Uiteindelijk gaf ze het op, hopenlijk gaat het volgende keer ook zo.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:25

Dudette_ schreef:
Als hij alleen al gaat dreigen is 't vaak 'Flik 't niet hè lûl'

Ge-wel-dig!!! ROFL

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:26

JoviBan schreef:
Nijnteee schreef:
het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'

Vorige pagina:
JoviBan schreef:
Stel dat dit wel een keer mocht gebeuren, dan mag ik mezelf afvragen waaròm ze dat doen.
Je bereikt meer met je in je paard te verdiepen en je relatie te verbeteren, dan bij voorbaat meteen maar die schop uit te delen.

Verder dit topic lezend ben ik hoogst verbaasd over de relatie die velen hier met hun paard/pony hebben.

wat dacht je van een testperiode waar elk paard doorheen gaat? Net als elke kleuter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:37

pharagirlke schreef:
wat dacht je van een testperiode waar elk paard doorheen gaat? Net als elke kleuter?

Goh. Zitten alle paarden van de mensen in dit topic in een 'testperiode'?
Hoe oud zijn ze dan allemaal? En hoe lang duurt zo'n periode?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:39

JoviBan schreef:
pharagirlke schreef:

Goh. Zitten alle paarden van de mensen in dit topic in een 'testperiode'?
Hoe oud zijn ze dan allemaal? En hoe lang duurt zo'n periode?

er staat hoe reageer jij ALS je paard dreigt te slaan.
Dus hoogstwaarschijnlijk heeft iedereen wel eens ometen reageren op zo'n puber! Knipoog
Wie zegt dat zijn paard daat nog steeds doet. Mijn paarden dreigen niet meer Pret heeft nog nooit gedreigt. Maar de kleine beslist wel. Dus dan weet je wel hoe je zou reageren moest er eentje het doen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:02

Schoppen na mij? Dat word gestraft met een goeie schop/klap met dagene wat ik dan in me handen heb Haha! . Het is nog nooit gebeurt gelukkig, maargoed je weet maar nooit.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:12

bij dreigen stemverheffing..
Bij echt doen een stamp terug. Zonder medelijden.. Hij mij slaan, dan ik hem..
Vaak snappen ze na stemverheffing echter alwel dat ik er niet van gediend ben..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:49

JoviBan schreef:
Nijnteee schreef:

Vorige pagina:
JoviBan schreef:

Helemaal mee eens. Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:47

nou, hoeven niet allemaal jonge paarden te zijn hoor. mijne is 9 en die is hele tijd baas kunnen zijn over mensen, die probeerde je dus echt wel uit. Ook voor me omhoog komen ja, fijn hoor, laat ik me geen 2e keer gebeuren
Laat me niet trappen of raken door een hoef van mn eigen paard. maar meestal helpt dreigen wel hoor

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:49

Ik dreigde altijd met mijn vinger, dat werkte altijd heel goed, of ik gaf 'm een tik tegen z'n kont. Maar bij m'n verzorgpony nu hoeft dat niet Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:05

Mijne slaat gelukkig niet. En mocht ze het wel ooit gaan doen dan krijg ze meteen een flinke tik terug. Ik ga echt niet beginnen aan grondwerk oid, meteen de kop indrukken, dat gedrag. Zijn ze helemaal belazerd.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:19

Dreigen is terug zetten, dreigen met mogelijk directe klap erna: trap onder de kont.

Voor de mensen die zich afvragen wat voor relatie ik met mijn paard heb: een waar duidelijk is dat ik de baas ben en zij niet.
Kom niet aan met grondwerk, dat is geen heilig middel, en mijn paard denkt echt niet 'oh, ik heb gedreigd, en nu word ik terug gezet. Nou nou, dat zal ik volgende keer wel laten'. Das in de natuur ook zo. Jij mij trappen lagere in rang? Ik jou trappen, en jij luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:45

khirshanta schreef:
Kom niet aan met grondwerk, dat is geen heilig middel, en mijn paard denkt echt niet 'oh, ik heb gedreigd, en nu word ik terug gezet. Nou nou, dat zal ik volgende keer wel laten'. Das in de natuur ook zo. Jij mij trappen lagere in rang? Ik jou trappen, en jij luisteren.

Grondwerk is niet iets wat je doet nadat je een aanvaring met je paard hebt gehad. Rolleyes

Ik blijf erbij dat wanneer je relatie met je paard goed en hecht is en er diep wederzijds vertrouwen is, het paard geen pijn heeft of verwacht, dat je paard geen enkele reden heeft om naar z'n mens uit te halen. Doet ie dat wel, dan mag je jezelf achter de oren krabben waarom hij dat doet (en waarom hij jou niet zo'n leuk of veilig mens vindt).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:14

Ben ik het mee eens. Maar daar gaat het niet om in dit topic. De vraag is, wat doe je ALS een paard dreigt?

Stel dat je even het paard van een ander hebt? Of een nieuwe? Of een veulen? Allemaal situaties waar je nog helemaal geen tijd hebt gehad om die band en verhoudingen op te bouwen/vast te leggen.

Mijne zouden het niet in hun hoofd halen ook maar te denken aan dreigen. Maar mocht ik in de situatie komen dat EEN paard (kan dus een willekeurig paard zijn waar ik op dat moment bij in de buurt sta) begint te dreigen.... nou ja, ik kan alleen zeggen dat ie dan een flink zere reet heeft en een week niet kan lopen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:22

Ik heb sinds dag 1 grondwerk met haar gedaan, ik heb er meerdere boeken over, en heb sinds het begin theorieen die werken eruit gehaald dus je Rolleyes, hoewel je dit niet wist, was een beetje misplaatst.

Het hebben van een band helpt. Grondwerk is voor mij op een zo paardse manier duidelijk maken wie wat waar en hoe. Mijn paard zal mij zeker vertrouwen, en ik zal haar nooit verder leiden dan de grens van haar kunnen. Dat weet ze, en daar vertrouwt ze op. Soms is het echter wel zo, dat ik dingen met haar zal MOETEN doen, die ze niet fijn vind. Ik probeer haar zoveel mogelijk te ondersteunen, maar als ze gaat protesteren, hoort daar bij mijn paard niet alleen het huppen en steigeren bij, maar ook het nodige beenwerk. Dat hoeft niet eens persé gericht op mij te zijn (dat is nog nooit zo geweest, behalve tijdens het spelen, waarbij ze me niet raakt, en ik haar terug 'trap' waarbij ik haar ook niet raak) maar ze moet wel oppassen wat ze doet.

Bobby weet wat ze aan me heeft, als er iets is waarbij het echt noodzaak is dat ze iets doet, verwacht ik dat ze nog altijd snapt dat ze dat van me moet doen omdat ik de leider ben, en ik weet wat het beste is. Dan trappen is voor mij zoals altijd ongehoorzaamheid, en ongehoorzaamheid wordt op gelijke voet terugbetaald.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:26

JoviBan schreef:
khirshanta schreef:

Grondwerk is niet iets wat je doet nadat je een aanvaring met je paard hebt gehad. Rolleyes

Ik blijf erbij dat wanneer je relatie met je paard goed en hecht is en er diep wederzijds vertrouwen is, het paard geen pijn heeft of verwacht, dat je paard geen enkele reden heeft om naar z'n mens uit te halen. Doet ie dat wel, dan mag je jezelf achter de oren krabben waarom hij dat doet (en waarom hij jou niet zo'n leuk of veilig mens vindt).

Mag je eens komen kijken naar mijn kleinste en ik, hoe we samen zijn en hoeveel vertrouwen er is tussen ons. Maar tis een ondeugd en een ''rotzak'' die geintjes uit haalt. Alleen vind ik die geintjes niet echt grappig.