bokken en steigeren bij longeren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: bokken en steigeren bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:57

klaroen schreef:
Hallo mensen,

Mischien is het een optie om eerst naast je paard te lopen zodat hij vertrouwen in je krijgt. Iedere dag ook al is het maar 5 min. Dit uitbreiden en dan het paard steeds iets verder van je af laten lopen. Hiervoor belonen. Hij moet jou zien als leider en ontzag hebben voor jou. Pas dan zal je paard/pony voor je kunnen werken.

ik denk dat je het anders bedoelt, maar dat je interpretatie van de stof niet helemaal juist was. ontzag vind ik een vies woord, dat zowiezo. mijn dieren doen álles voor me, voor zover het in hun macht ligt. maar ontzag? daar is geen sprake van. wel van wederzijds respect, en daarin niet meer van hun kant dan van de mijne. als je het goed doet, maakt je paard zelf wel de verstandige keuze om te volgen ipv te leiden, aangezien ieder normaal paard (dus niet één of ander traumageval) liever volgt dan leidt van nature. ben je zelf niet bekwaam om leider te zijn, of ziet je paard je zo, dan komt er twijfel en krijg je inderdaad problemen.

sammyvriend

Re: bokken en steigeren bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:22

klaroen,
het is hun verzorgpony dus ze kunnen er echt niet elke dag heen Knipoog We zitten er ook aan te denken om aan het eigenaartje te vragen of we vd met hem kunnen doen. Ze gaan hem ook voor de kar beleren! Lachen