Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rachaell schreef:nann_CCU schreef:Ik zag ook in je profiel dat je 14 bent, (niks er tegen hoor) Maar is een arabisch volbloed dan wel goed als eerste paard? Niet alle volbloeden zijn hetzelfde hoor. Maar het zijn niet de makelijkste paarden. Kan je dan tog beter een paard nemen dat iets rustiger is qua doen en laten? Maar als jij vind dat je er klaar voor bent, heb ik er niks op tegen hoor. En ik (naja mijn ouders) zijn ook wel ongeveer 600 voor Christy per maand kwijt hoor. Cora denk ik 300. Maar ik heb les, christy moet om de 6 weken nieuwe ijzers, stalgeld, veearts, en dan ook nog elk jaar een nieuwe deken, (dat hoeft niet, maar dat doen we wel. Of hij moet er echt nog goed uitzien) Maar Cora is niet zo moeilijk. Die hoeft geen ijzers, en heb ook bijna geen veearts kosten. Dus, als jij vind dat je er klaar voor bent, kan je dat ook tegen je moeder zeggen ofzo. Naja ik wens je succes!
Als ik jou was zou ik hem niet op een manege stallen. Maneges kosten al wat duurder dan privestallen. Niet alle hoor, maar ik zou dus wel als je een paard mag, even goed met je moeder opzoek gaan naar een stalletje.
hee ja ik ben indd 14 haha, maar ik vind arabische volbloeden echt gewoon helemaal superrrr. k weet niet wat het is maar ze trekken me gewoon. Ik rij nu ook best een pittig beestje en dat gaat heel goed. En de manege waar ik hem dan zou stallen staan heeel veel pensioners.. het is echt gezellig waar ik nu rij.
bedankt voor je advies:P hihi.
KiWiKo schreef:Bonaire schreef:Stalling randstad (den haag) is vaak rond de 300 euro..
ik betaal 370 euries elke maand joh!
Ik woon in friesland, gewoon ergens in een klein dorpje.
Citaat:PfoeIk woon in friesland, gewoon ergens in een klein dorpje.
Maar op mijn pension stal betaal ik voor mijn shet 50€ voor een
pony betaal je 125€ en een paard 150€ En dan is ook nog alles
inclusief; Voeren, stal uitmesten water geven, evt. dekens wisselen etc!
Maar idd zal aan de randstad wel veel duurder zijn.

dan kom je een heel eind 
Kieffer schreef:Rachaell schreef:Jullie hebben allemaal indd wel gelijk met wat jullie zeggen over het inkomen van mijn moeder enzo en de rest..
Nu weet ik in iedergeval wel iets meer..
Kijk, dat is wijsheid!
Als je echt zo graag een paardje wilt, dan komt dat er op een dag echt wel! Geniet nu van de vrijheid die je hebt en van het paardje dat je kan rijden, een bijrijdpaard is ideaal, daar heb je minder lasten van dan als het je eigen paard zou zijn, geloof mij maar!
Neem de tijd voor je school en je evt. vervolgopleiding. Investeer tijd en moeite in je toekomst, op een dag betaald dat zich allemaal terug. Als je later een leuke baan hebt, een huisje, een auto'tje en misschien dus ook wel een paard, dan ben je blij met alle moeite die je er voor gedaan hebt

hyppolyte schreef:Ik heb me redelijk zitten verbazen over sommige opmerkingen die geplaatst zijn, hoe kun je nu serieus ingaan op evt. manieren waarop ze haar moeder zou kunnen overhalen?
ALs je er vanuit gaat dat haar moeder boven modaal zit qua inkomen, dan is het nog niet te doen, als haar vader zo gek is om mee te betalen, dan zal het iets makkelijker worden. Maar dan nog heb je een startkapitaal nodig voor de aanschaf van het paard en het harnachement. Iedereen in dit topic gaat daar echt volledig aan voorbij.
Ja ik reageer wat fel, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ze moet zich realiseren dat het momenteel gewoon niet haalbaar is en dat ze haar doelen voorlopig in ieder geval zal moeten bijstellen. Het is helemaal niet erg om te dromen, maar ze moet zich wel beseffen dat het bij een droom zal blijven (voorlopig).
Qua maandelijkse kosten kom je toch zeker wel aan 300 euro, zelfs met een goedkope stalling, je zult toch steeds iets moeten reserveren voor dingen als de hoefsmid, wormenkuren, DA bezoek. ALs je mazzel hebt dan heb je niet al te vaak DA kosten, maar slechts 1 bezoekje kost al gauw een paar honderd euro, daar moet je wel een potje voor hebben.
Bovendien heeft ze pas sinds maart een verzorgpaard, laat haar dat eerst proberen en kijken hoe dat gaat, er komt toch wel wat meer kijken bij het hebben van het eigen paard, maar een vp is een goed begin. Tevens is het zo dat heel veel meiden die rond deze leeftijd een paard krijgen, er vaak na een paar jaar een beetje klaar mee zijn omdat ze in een andere fase van hun leven komen waarbij andere dingen interessanter zijn. Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar het komt wel heel regelmatig voor, in dat geval heeft moeders dus voor jan met de welbekende korte achternaam een paard gekocht en krom gelegen om het te verzorgen, om het vervolgens weer te moeten verkopen.
Conclusie is dus; wacht tot je een jaartje of 10 ouder bent, ga eerst die opleidingen doen, zoek een knappe baan en koop een paard. Ik neem trouwens aan dat je tegen die tijd ook wel op jezelf wilt en je rijbewijs wilt gaan halen, dat kost ook klauwen met geld.
)