wat zouden jullie doen... pure dierenmishandeling!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pedro_

Re: wat zouden jullie doen... pure dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:29

god ik schrok toch wel even van het verhaal, ik zou ze zeker weten aanklagen

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:09

snap echt niet dat zulke mensen er leven op deze aardbodem
maar hoop dat het al weer beter gaat met je paardje

had je het geld nu ook terug of niet?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:24

En dit alles is gebeurd in 1 1/2 maand op nog geen 2 min afstand van je eigen huis??? Sorrie maar als je zo gek bent van je paard ga je in mijn ogen ook af en toe stiekum kijken hoe hij er aan toe is. Dan zou ik persoonlijk nooit een paard verkopen, maar nog eerder weggeven ( wat al meerdere keren is gebeurd )onder een goed contract. In dit geval...eigen schuld dikke bult...en wees blij dat je hem terug hebt kunnen kopen, want het was haar goed recht geweest om hem voor meer geld dan wat jij er voor hebt gekregen,te koop aan te bieden.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:52

Krijg even de koude rillingen over mijn rug door je verhaal..
Ik heb net mijn pony in Januari verkocht, Al heb ik goed contact met het meisje die haar nu heeft en heb ik foto's van haar gezien en die waren niet schrikwekkend alleen dat ze een stukje dikker was (maar goed het gras groeit ook al weer lekker, en het is ene haflinger).

Maar zou het vreselijk vinden als mijn pony dat was overkomen.

Ik vind het sowieso al een goed idee het te laten weten op het forum en ik zou zeker mensen waarschuwen over haar.
Het is jou paardje overkomen en helaas je kunt het niet terug draaien maar door deze (wel zeer onprettige) ervaring kun jij anderen behoeden voor het verkopen aan deze mensen.

Ik denk dat je misschien met een rechtzaak sterk staat als je zeer goede bewijzen hebt, bijv. foto's van toen hij daar stond (in slechte conditie), verklaring van hoefsmit en dierenarts. Misschien een contract (maar denk dat jullie dat niet hebben gedaan bij de verkoop).

Ik weet niet of het helpt, misshcien breng ik je op ideeën en heb je er wat aan (roep ook maar wat). Maar vind het wel echt vreselijk want hij ziet er inderdaad niet echt toppie uit.

Zou haar zeker de kosten laten betalen, als ze zo veel van dat dier hield dan zal ze nu ook wel willen betalen voor de schade die hem is aangedaan!

Succes!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 18:34

aerdenhout1 schreef:
En dit alles is gebeurd in 1 1/2 maand op nog geen 2 min afstand van je eigen huis??? Sorrie maar als je zo gek bent van je paard ga je in mijn ogen ook af en toe stiekum kijken hoe hij er aan toe is. Dan zou ik persoonlijk nooit een paard verkopen, maar nog eerder weggeven ( wat al meerdere keren is gebeurd )onder een goed contract. In dit geval...eigen schuld dikke bult...en wees blij dat je hem terug hebt kunnen kopen, want het was haar goed recht geweest om hem voor meer geld dan wat jij er voor hebt gekregen,te koop aan te bieden.

Ja je hebt helemaal gelijk, wat stom van me.... ben jij ff gillend gek gestoord ook nog eens.
Eigen schuld???
geluk hebben???
Ga op zoek naar een cursus begrijpend lezen en trek dan je muil pas open!!!
Stiekem kijken??? WAAROM STIEKEM??? zegt veel over degene die dat zegt overigens. Ik ben 3 x langs geweest, maar ik heb het fatsoen om als iemand niet thuis is niet in te breken... dus jij zou dan gewoon de deur in beuken? ik snap wel waarom jij paarden weg moet geven trouwens, fijn dat die mensen stiekem bezoek krijgen van je... prettig idee voor hun

Ach ja ik krijg mijn recht toch wel, of liever, snooske krijgt zijn recht nog wel, daar word voor gezorgd, de "dierenvrienden" kunnen zomaar opduiken....

Ik kan nog veel meer dingen zeggen, maar je bent het niet waard helaas! Extreme duivel

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:06

Nou nou....iets minder mag ook wel. Voel je je schuldig dat je zo tekeer gaat. En inderdaad GOED lezen is een kunst.
Ik ben blij voor jou dat je hem terug hebt maar als mijn paarden zo dicht in de buurt zouden staan zou ik wel vaker zijn wezen kijken. Het paardenwereldje is een heel klein wereldje en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dan ook niet via de tamtam kan achterhalen hoe het met het paardje gaat. Daarbij staan de paarden die ik heb weggegeven nog altijd bij mij op stal omdat dat een voorwaarde is, dus stiekem kijken hoeft in dit geval niet. Dan nogmaals...als je een paard verkoopt, heb je er geen enkele zeggeschap meer over. Mits je het voor een symbolisch bedrag doet EN er een contract bij maakt.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:11

Afbeeldingik heb vandaag foto's gemaakt, is het zo misschien duidelijker?

AfbeeldingHij is dus hier al onder behandeling, en iets meer dan een week terug...

@aerdenhout1 als je het verhaal [u]leest[u], dan snap ik je domme reactie niet!! Iemand die mishandeling, eigen schuld, noemt... er zijn zieke mensen op deze wereld!
ik ben langs geweest, en nee, ik ga niet als ik in goed vertrouwen een paard verkoop, aan iemand die 3 weken mooi weer speelt, dagelijks kijken nee, voel ik me daar schuldig om NEE, ik heb het paard alleen maar goed behandeld, en in goeder trouw gehandeld... Ik zal wel laten voelen hoe snooske zich voelt!!!!! dat zeker ja!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:26

Goeie god meid...denk aan je hart! En je moet mijn woorden niet verdraaien! Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat! Daarbij ( o jee wat ga ik nu weer zeggen) denk ik dat hij eerder door pijn zo mager is geworden dan door te slecht eten. Hij ziet er n.l uit alsof hij zwaar bevangen is. Nou ja overvoeren is natuurlijk ook slecht eten geven. Misschien heeft het meisje het wel helemaal niet verkeerd bedoeld, maar had ze totaal geen verstand van voeren.
En als je nu reageerd doe dat dan op een beetje beschaafde manier! En misschien handig om eens in mijn profiel te kijken en vooral te lezen??????

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:55

aerdenhout1 schreef:
Goeie god meid...denk aan je hart! En je moet mijn woorden niet verdraaien! Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat! Daarbij ( o jee wat ga ik nu weer zeggen) denk ik dat hij eerder door pijn zo mager is geworden dan door te slecht eten. Hij ziet er n.l uit alsof hij zwaar bevangen is. Nou ja overvoeren is natuurlijk ook slecht eten geven. Misschien heeft het meisje het wel helemaal niet verkeerd bedoeld, maar had ze totaal geen verstand van voeren.
En als je nu reageerd doe dat dan op een beetje beschaafde manier! En misschien handig om eens in mijn profiel te kijken en vooral te lezen??????

Ik heb je profiel gekeken net en gelezen, en ik vind dat je goed werk doet! Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat deze domme gans, en ik heb het opgenomen terwijl ze het ook nog, (ik voelde aan dat het niet pluis was dus memo funktie aangezet, tegen een persoon zei letterlijk " die bok eens flink met een stuk hout bewerkt, levensgevaarlijk dat paard", kijk en dan vind ik het idd iets om een hart kwaal van te krijgen. Haar man Ad P had hem de dag ervoor (de terug komst) nog even "bewerkt" .

Als je dus weet nu dat het dier met opzet en zonder enige aanleiding (er is overigens nooit een aanleiding die dit rechtvaardigd!) voor rot geslagen is, een splinter bij zijn oogkas heeft, slijmbeurs ontstekingen aan zijn knieen, en spierbevangen is...
Dan nog de opmerking net voor dat hij terug kwam " ik kan hem niet missen hoor, daarom rijd ik gelijk weg" en zo was het (heel slim van haar, want anders had ze denk ik lange tijd niet meer kunnen rijden, en nogmaals daar word aan gewerkt!)
kun je mijn reaktie dan ook begrijpen, dat ik en ik citeer je letterlijk, "eigen schuld, dikke bult" even niet trek?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:06

Ik begrijp je reactie helemaal, maar misschien toch handig als je dit er meteen had bijgezet? Toch blijf ik erbij dat je waarschijnlijk geen poot hebt om op te staan! Verkocht is verkocht en zeker in Nederland heeft een dier nog steeds geen recht, hoe kl*te dat ook is! Als je er een advokaat bij haalt gaat het je denk ik een hoop geld kosten en dat heb je waarschijnlijk hard nodig voor je paardje! En nog sorrie voor het ...eigen schuld dikke bult. Dat had ik inderdaad wel iets anders kunnen zeggen.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 21:28

@ aerdenhout1,
allebei even niet de "juiste" termen neer gezet, het is gewoon zo triest dat je tegenwoordig met contracten wel moet gaan werken om dit soort praktijken tegen te gaan, maar gelukkig (staat hierboven ergens) heb ik toch nog een hoop kunnen doen, in ieder geval hoop ik dat geen enkel dier meer slachtoffer word van zo iets vreselijks! Het raakt je in je ziel, en dit is ook nog eens een dier dat werkelijk nog nooit een stap verkeerd heeft gezet, al zeker niet levens gevaarlijk!
Ik heb nu al veel gehad aan de reakties van (bijna) iedereen, ik wil alles doen wat ik kan doen, dus vandaar dat ik het topic nog niet wil afsluiten... vandaar Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:39

Ik wens je in elk geval veel sterkte met je arme paard! Ik hoop dat hij er overheen komt, zo te zien heeft hij nu nog veel pijn.
En af en toe ook eens lekker kunnen schelden lucht best op he??

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 22:02

aerdenhout1 schreef:
Ik wens je in elk geval veel sterkte met je arme paard! Ik hoop dat hij er overheen komt, zo te zien heeft hij nu nog veel pijn.
En af en toe ook eens lekker kunnen schelden lucht best op he??

Knipoog uhmmm ahum.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:15

haha leuk even dat gebek vecht te lezen.. Niet dat het leuk is.. maar jullie zijn er goed uit gekomen.. gelukkig..

Ik ben nu zelf erg benieuwd naar mijn pony, hoe het daar mee gaat. Heb er een super goed gevoel bij hoor, maar je krijgt van zulksoort verhalen toch een beetje argwaan.

Ik hoop echt dat je paardje er geen trouwma aan over houd en dat alles goed met hem komt!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 22:47

ehhh ja sorry, ik schoot een beetje uit mijn slof, kort lontje als het om dit verhaal draait! hi hi.
super lief van je!!! Hij is nu elf, en is vanaf zijn 2,5 bij mij al, hij is een vechter, en zo'n lieverd, het moet gewoon goed komen, uiteraard gebeurd dit me zeker niet nog eens met hem, of met een ander!
Ik wil hier mee dus ook mensen attent maken dat mooie verhalen en acteer talenten, dus geen enkele garantie zijn, gelukkig heb ik een ander paard van mij een jaar terug ong verkocht, en die mensen zijn super blij en goed voor die ruin!!
Dit soort debiele praktijken zullen echt bij de uitzondering horen! Anders hoop ik dat hiermee te bereiken, dat dat zo word!
Bedankt voor je medeleven!!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:48

Trouwens ik vind het een prachtig paardje.. Toch een Quater Horse?? (o geweldig ras hoop er zelf later nog 1 te hebben, maar heb nu mijn o zo leuke hannoveraan).

Vooral de mooie palomino kleur.. maar aan zijn verdere (nog wel te zien) bespiering is het toch een Quater?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 01:07

Erg jammer dat het zo moest lopen..

Mijn eerste idee toen ik dat las van je symbolische prijs: als ik zou willen dat mijn paard het zeker erg goed krijgt, dan zou ik er mss wel net meer voor vragen, ben ik tenminste zeker dat de mensen die hem kopen er ook wat voor over hebben. Paarden met een lage prijs komen vaak uit bij mensen die er niet zoveel van weten.

Op de foto zie ik dat hij magerder geworden is, verder kan ik niet goed oordelen, wegens te weinig te zien aan de foto's en wegens dat ik zelf zo'n dingen allemaal niet zo gauw zie (en zeker niet vanaf foto's).

Als ze hem echt zo hard geslagen hebben (want die botsplinter kan ook van andere zaken zijn neem ik aan, maar het wijst wel in de richting dat ze hem geslagen hebben), dan is dat echt te erg voor woorden. Wrs had het meisje niet genoeg ervaring, had het paard dat rap door, en is ze naar grove middelen moeten gaan.

Ik kan je maar één ding zeggen: het belangrijkste is nu dat je hem terug hebt!

mistery30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:02

hey allemaal!!!!! ik ken snoozy al lang, en zo'n lief paard als hij, bestaan er maar weinig.
ik snap niet dat mensen zo doen tegen dieren! En nu hij weer terug bij smarty is komt het weer helemaal goed met hem dat weet ik heel zeker, want zulke goede dierenvrienden als smarty zijn er ook weinig....(of ja weinig ,hier op bokt zullen de meeste wel dierenvrienden zijnhihi)

groetjes oceana

Promis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:19

wat een verhaal, wat een k*t wijf. als ik jou was zou ik naar een rechter stappen.
in iedergeval veel sterkte ermee en heel veel succes!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 22:19

@ poes...? jij ziet geen verschil op de foto's? ok... Nou geloof me dan maar op wat ik schrijf, want het letsel wat hij heeft opgelopen is niet mis! kijk maar even naar zijn foto's van voor , en dan de laatste 4 geloof ik zijn van nu, nog niet eens van toen hij uit de trailer kwam, daar is ook een foto van waarop je ook nog de afdruk van een stuk hout oid kan zien dwars over zijn koppie...( ik vraag wel of die DIEREN VRIEND die plaatst hier!)
De link http://pets.webshots.com/album/558123069OvTbOB als je het dan nog niet kan zien dan weet ik het echt niet meer!

Uit onwetendheid? Die beul die heeft haar eigen paard een Kwpn-er denk ik, verkocht aan een belgische, terwijl ze schijnbaar geweten heeft dat het paard een of andere ziekte in zijn bloed had... dit uit zeer betrouwbare bron...
Ook hebben ze nog een paint merrie waarvan ik dus weet dat ze die proberen te verkopen zonder dat de eigenaresse (familie) daar van weet, drachtig met een ongeregistreerd veulen.
Degene die daar in trapt hoop ik via deze weg te behoeden, aangezien het illegaal is om andermans paard te verkopen/kopen, en wat ze ook beweren er GEEN dekbewijs van het veulen is noch komt!!
Deze paint is bang, heeft een zeer slechte achterhand, verwaarloosd... dit hoorde ik van dezelfde persoon die mij hen destijds had aangeraden voor snooske (hij stond echt helemaal paf, en was woest!!! blijkbaar is die vent van die K@T helemaal veranderd sinds die haar heeft!, Hij zet het ook nog wel even recht overigens!)
Van mijn vee arts weet ik dat ze paarden gefokt hebben, dus niet weten wat ze deed???? Dan nog, dan ga je niet op een beest lopen rammen, en hem maar uithongeren, of wel dan?
Het zou me zelfs niet verbazen als het voor op gezet is geweest... Daar kom ik binnenkort wel achter, als dat zo is, dan is de politie te laat denk ik!!!!!!!!!!

Morgen hoor ik wat de dierenbescherming gaat doen, ze nemen het heel erg hoog op!!

(@xXstellaXx idd hij is een quarter horse, dank je, hij was/word weer een super verzorgde glimmende vent!)
@ oceana Bloos
@ Promis Gelukkig ben ik niet de enige die het verschil ziet!!!! oh zekers ik haal mijn recht!!!!!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:23

Hey ik bedoelde het niet zo aanvallend hoor Knipoog
Ik zeg maar: die tweede foto is heel onduidelijk, en die andere zijn door het uploaden echt bagger kwaliteit. Dus neen, als je niet van tevoren zegt dat er iets op zijn hoofd is, zie ik het niet. Ik zeg niet dat hij er top uit ziet op die na-foto's hoor. Ik geloof best dat hij er slechter aan toe is dan hij bij jou was, en dat dit voor jou een hele klap is. Ik zeg toch ook, dat als ze hem zo gemarteld hebben zoals je zegt, dat gewoon afgrijselijk is?

Enne, het is niet omdat mensen veel met paarden bezig zijn dat ze er veel vanaf weten Knipoog

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 22:35

@ poes Ik ook niet, ik dacht ik update het een beetje, wat er zo speelt... En wat je zegt is een waarheid als een koe!!! Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:44

Ik hoop dat hij snel opknapt iig. Ga je hem houden nu? Voorlopig?

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:13

oliebol he wat een k*twijf, misschien kun je de dierenbescherming waarschuwen dat ze hun in de gaten houden ofzo? Straks mishandelen ze al hun paarden zo dit zijn echt mensen die het niet verdienen om een paard te hebben!!! Maar denk niet dat je zelf er nog iets aan doen kunt wat betreft je eigen paard..

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:04

ik zit hier flippent achter de comp!!!
echt aanklagen die handel!