Hoe laat jij weten dat je je pony lief vind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eowyn3003

Re: Hoe laat jij weten dat je je pony lief vind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:37

tOmmieliev schreef:
heel veeel snoepjes geven Kwijl dat werkt echt heel goed Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken en natuurlijk veel knuffelen Bloos Bloos

Is jouw paard dan nog niet heel bijterig geworden? Ik denk dat knuffelen toch een betere optie is dan heel veel snoepjes geven Knipoog

Ik laat het ze merken met kriebels en gewoon de manier hoe ik ermee omga. Een paard is al blij als er duidelijk en vriendelijk met hem wordt omgegaan.

Veel knuffels, snoepjes ed helpen denk ik niet echt als je de ene keer dat hij niet stil wil staan een ruk geeft, en de andere keer begint te lachen en hem laat doen.

Ik beloon haar ook vaak (met paar lieve woordjes). Ik merk echt dat ze steeds meer en meer haar best gaat doen!

Poetsen vind ze ook heerlijk. Vork Speciaal daarvoor rolt ze haar nog eens extra in de modder in de wei Duivel

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:08

Ik moet zeggen dat ik Maris ook best veel snoepjes geef.. Maar hij bijt eigenlijk nooit. Geef hem ook niet altijd wat zodat ie toch leert dat hij het krijgt wanneer ik het wil. Lachen

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:24

Een snoepje (paardensnoepje) moet je alleen geven als beloning, bijvoorbeeld als het paard iets echt goed heeft gedaan, bijvoorbeeld met vrijheidsdressuur of zo of na het werk, tussendoor moet je geen snoepjes geven want op een gegeven moment gaan ze het verwachten en als je een keer dan niets geeft worden ze vervelend en de meeste paarden gaan dan uiteindelijk bijten!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:35

Maar niet als je nooit op het zelfde moment een snoepje geeft.

Soms krijgt hij ze wel tussen door soms niet..
Dan heeft ie gewoon pech, zo simpel vind ik het. Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:35

Alleen met uit de wei halen krijgt ie standaard iets trouwens. Ja

Merel001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:35

Lekkere dingen geven, knuffelen, lang poetsen, tegen hem praten, voor hem zingen (dan gaat ie altijd lekker soezen), hem lekker kriebelen, bij hem staan in de wei, en met zijn verjaardag maak ik altijd een taart voor hem, van appel, peentjes, en een bodem van brokken en brood.

Furore_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:07

Valiente schreef:
;Door ze de nodige, dagelijkse verzorging te geven.
;Door ze eerlijk te behandelen en ervoor te zorgen dat ze zich lekker voelen en gezond zijn.
;Door met haar te praten, zowel zin als onzin. Aan de klank van mijn stem zal ze vanalles kunnen opmaken.
;Door een lekkere, relaxte buitenrit ter afwisseling van de training.

Eigenlijk aan alles wat ik met de paarden onderneem komt liefde te pas. Ik denk dat ze deze liefde op de een of andere manier voelen en daarom wel weten dat ze in mijn hart zijn. Knipoog

Ik ook zoiets.
Zeker eerlijk behandelen is in mijn ogen erg belangrijk.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:04

Van mij krijgen ze helemaal geen snoepjes , hebben ze ook helemaal niet nodig om te weten dat ik ze wel lief vind Knipoog.

Ik zorg gewoon dat ik ze altijd eerlijk behandel, zoals al eerder genoemd, ik wordt ook wel eens driftig natuurlijk, maar dan reageer ik dat níet af op mijn paard. En veel tegen ze praten, veel afwisseling in de training..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:05

Voeren, goed behandelen en beschermen. Paarden kennen maar 3 prikkels:
1. angst -> zoveel mogelijk proberen te voorkomen
2. pijn -> niet aan beginnen
3. eten -> geven

lucky_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:36

poetsen wandelen kroelen

MyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:56

Heerlijk de tijd nemen om in de wei gewapend met een zachte borstel, een krukje en een handje biks lekker te gaan knuffelen, zachtjes tegen hem aan te praten en hem lekker te laten rond lopen. En dan als ie zelf bij je blijft en je helemaal gaat besnuffelen en door je haar gaat, hem lekker zachtjes borstelen en in zn neus blazen . Lovers

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:06

lekker ongedwongen samenzijn, voorspelbaar reageren.

Als ik een aanval van liefde voor mijn paard heb (regelmatig!) kan ik echt in zijn manen verdwijnen en hem lekker kroelen in zijn hals. Ook hang ik graag een beetje tegen hem aan en dan lekker aan zijn schoft krabbelen. Ik praat ook voortdurend tegen hem, maar dat doe ik altijd al.

Ik weet niet of hij het ook echt merkt, maar ik ben heel gek op hem, en ik weet wel dat hij graag bij mij in de buurt is!

edit: mijn paard krijgt nooit snoepjes uit mijn hand of ander voedsel. Als hij wat krijgt, leg ik het in een emmer of op de grond. Hij is eraan gewend en snuffelt nooit in mijn zakken of wordt opdringerig. (dat was eerst wel anders!)

sweetie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:36

Ik wandel met mijn paard, ik knuffel met haar, ik geef haar soms wat lekkers, ik ga bij haar in de stal zitten heb ik een foto van maar heb ff geen idee hoe ik die hierop kan krijgen, ik poets haar en beloon haar altijd als ze iets goed heeft gedaan, verder ben ik wel concequent en geef haar ook een tik als ze niet luisterd.

Yaneska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:49

Als ik echt gericht wil laten weten hoe gek ik op m'n paarden ben dan krabbel ik ze altijd. Een simpele manier die we wederzijds begrijpen en je op dezelfde manier terug kan krijgen. En het blijft grappig hoe ze hetzelfde terug proberen te doen met dat maffe gewiebel van die bovenlip! Knipoog Snoepjes krijgen die van mij zelden, vooral omdat ik een hekel heb aan geschooi en ze dat ook niet aan wil leren. Haha!

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:58

Veel knuffelen en af en toe natuurlijk wat lekkers geven. Maar ook meteen belonen als hij iets goeds heeft gedaan Haha!

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:04

Zoals al eerder gezegd door respect te tonen, haar eerlijk te behandelen en door consequent (proberen, dat vind ik af en toe wat lastig) te zijn. Hoe meer ik dat doe, hoe meer ze op me durft te vertrouwen (en niet meer wegloopt als ik haar uit het land wil halen). Snoepjes geven probeer ik zo min mogelijk te doen, want daar wordt ze al snel vervelend van. Knuffelen sla ik ook over, want dat vind ze maar zelden leuk en dan alleen als zij zelf aangeeft dat het vandaag wel mag.

Ohja, en ik lees veel op bokt om meer te leren en haar zo steeds beter te verzorgen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:31

Ik probeerde paarden altijd ''op zijn paards'' te laten weten dat ik ze leuk vond. Sommige mensen schijnen ertegen te zijn... maar ik stond vaak samen met mijn favoriete manege paard ''in elkaars neus te ademen''. Hij leek het leuk te vinden. Ook krauwelde ik vaak zijn schoft een beetje, en meestal deed hij dan zijn hoofd over mijn schouder en begon mijn rug een beetje te ''krauwelen''.

duikertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:21

Door een extraatje te geven, lekker bij haar in de stal keuvelen, zachtjes tegen haar praten, aanhalen etc, etc. dat vind ik al een beloning, voor haar en ook voor mij. Lekker met een borstel haar borstelen, onder haar manen strelen. Je ziet aan haar dat ze dat geteut lekker vind.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:52

veel knuffelen en doen wat hij lekker vind..en af en toe een snoepje-worteltje of iets anders is altijd goed

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:29

Door lekker lang te poetsen en lekker te knuffelen.
Als hij weer eens lelijk gaat kijken ga ik altijd lief tegen hem praten en dan is het meestal zo over.
soms ga ik ook gewoon bij de stal staan en tegen hem praten of wachten tot hij bij me komt.
Tijdens het rijden houdt hij wel van hard werken, dus vooral veel figuren rijden en wijken enzo, dus dat doe ik ook veel Knipoog Oja, ook overgangen rijden Tong uitsteken
Meestal doe ik na het rijden hem heel goed belonen en hij krijgt een snoepje (meestal, niet altijd Tong uitsteken) en dan is ie weer tevreden Tong uitsteken

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:06

Knuffelen, Poetsen, Wandelen, en af en toe krijgt ze wat extra's (wortel, appel, koekje)

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:04

Af en toe een snoepje, en verder heeeeel veeeeel knuffelen!! Pling

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:56

FuryMnKnol schreef:
Ja, je ziet het aan de titel al he Lachen
Ik verwen mijn pony altijd met leuke ritjes, lekkers, wandelingetjes, knuffels en poetsen.
En lekker kriebelen, en elkaar lief aan kijken Haha!
Whaha, jij?

belonen met iets lekkers is niet altijd een goed idee, hij gaat er dan aan wennen. ze moeten het ook zonder belonen doen. een aai is altijd goed

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:12

heel veel belonen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:59

Lekker kroelen, door zijn manen en knuffelen en kusjes op zijn neus, als ik dat doe gaan zijn oortjes naar voren, echt schattig. Haha!
En ik stap ook met hem op het erf en even aan het halster naar het weiland aangezien hij daar niet vaak opstaat.