in winter naar buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje4

Re: in winter naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:07

hoi,
die van mij staan 9 maanden van het jaar buiten de 3 mndn op stal zodat het land wat kan herstellen, buiten is altijd beter ongeacht wat voor n paard je hebt hoor, dus als je de keuze hebt laat ze dan lekker buiten hoor!!!

Nicki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:46

Die van mij stat in de winter zo veel mogelijk buiten.
Lekker samen met andere paardjes spelen (ze is nog maar 2).
Vindt ze heerlijk!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:50

Paardjes staan in de winter overdag buiten en zomers 24/7.
Als je je paardje een waterdichte/vaste deken op doet is het geen probleem.Die van mij staan zonder deken en zelfs dan is het nog geen probleem

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:23

Die van mij staan het hele jaar dag en nacht buiten.
Anouar heeft een deken op.

Als je ze in de wei zet moet de wei wel echt groot genoeg zijn, anders is het binnen no time een modderbende.
In het voorjaar gaan ze een maandje naar een andere wei zodat het weiland kan herstellen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:26

Zo veel mogelijk naar buiten. Helaas niet in de wei ´s-winters maar wel een paar uur per dag in de paddock. En ook bij ons worden een aantal paarden geschoren, maar met een dikke deken kunnen ze prima een paar uur buiten staan. En rijden als het koud is, nou hoe kouder hoe beter (voor mijn merrie dan) dan loopt ze tenminste lekker door. Haha!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:12

Mijne staat in de winter ook lekker buiten! Alleen gaan ze s'nachts wel lekker op stal en s'ochtends zet ik ze weer lekker buiten!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:18

mijnes hebben het hele jaar buiten gestaan, en echt bij hoge nood in stal.. Over de gehele winter hebben ze 5 nachtjes in de stal geslapen. Waarbij mn merrie van 23 alleen dus een deken op had, en men jaarling niet. De nrps van een vriendin van mij staat er ook bij, en ze hadden een berenvacht van hier tot tokyo..

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:05

ik zou m gewoon in een binnenbak zetten maar echt niet de hele winter op stal!!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:08

Hier gaan ze gewoon in de winter naar buiten Ja
In de winter gaan ze vaak niet in de wei maar de buitenbak in, ze krijgen dan wel eens wat hooi erbij buiten. (de wei is dan heel snel leeg namelijk) Het is ook niet te doen om de paarden dag en nacht binnen te houden hoor, worden ze niet vrolijk van. En een overdosis energie krijgen ze er ook van. Lekker uitleven en bewegen in de kou vinden ze heerlijk hoor Ja Te koud hebben ze het niet snel, paarden kunnen nog wel ergens tegen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:14

Koud, winters in Nederland vind ik verre van koud.

Moet mijn paard eens proberen een hele dag binnen te houden, kruipt hij zelf de box wel uit. Ze gaan zo veel en lang mogelijk naar buiten, vanaf november/december staan ze in de bak ipv de wei overdag. Ze krijgen ook hooi dan. Met vreselijk slecht weer is het maar een uurtje of twee omdat de paarden het dan zelf ook niet prettig vinden. Vorige jaar is dat maar een keer gebeurd.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:52

Ik probeer nicky zoveel mogelijk buiten te hebben.
Staat zij op het winterweitje laat ik haar staan en wacht ik dat ze eraf moet om te gaan rijden.
Dit omdat ze niet de hele dag naar buiten kan doordat er gewisseld moet worden op de wei.