1.5 paards of 2 paard trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

Re: 1.5 paards of 2 paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:23

Ik heb in November 2006 een nieuwe trailer gekocht.
Ik ga meestal alleen naar de rijvereniging en dus heb ik ervoor gekozen om een 2-paards trailer te kiezen, ik kan haar nu alleen laden en lossen en heb aan de andere kant van de trailer ruimte voor een bezem, poepschep etc.
Met een 1.5 paars-trailer kun je alleen moeilijker laden en lossen, omdat er dan geen tussenschot in zit.
Ik vind het ideaal en zou echt niet meer terug willen naar een 1.5 paards.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:22

Ik heb gekozen voor een 1 1/2 paards trailer. Ik heb maar 1 paard, dus hoef er ook maar 1 te vervoeren. Met de wensen van anderen ga ik geen rekening houden (willen meerijden).
Mijn paard is 1.63 dus voor de hoogte/breedte/ maximale massa hoefde ik geen 2 paards.
Daarbij het cliche verhaal van het B rijbewijs en de kosten van aanschaf.
Omkleden en opzadelen in de trailer hecht ik geen waarde aan.
Bijkomend voordeel vind ik dat als mijn auto ergens doorheen past. Mijn trailer er ook doorheen kan omdat hij niets breder is.

Daarbij stond mijn paard op een 2 paards trailer niet graag naast het schot. Dat hadden we eigenlijk altijd scheef staan.

Toevoeging op de opmerkingen over het 'altijd nog kunnen huren van een andere auto als je met 2 paarden op stap wil'. Je kunt natuurlijk altijd nog een 2 paards traioler huren Knipoog Dat kost bij ons 17.5 - 20 euro.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:37

pol013 schreef:
Toevoeging op de opmerkingen over het 'altijd nog kunnen huren van een andere auto als je met 2 paarden op stap wil'. Je kunt natuurlijk altijd nog een 2 paards traioler huren Knipoog Dat kost bij ons 17.5 - 20 euro.....

Jawel, die trailer is ook wel te huur, maar dan moet je èn trailer èn auto gaan huren, waarbij beiden dan dus ook beschikbaar moeten zijn.

Enne, als mijn auto erdoor kan, past de twee-paards er ook gewoon door, kwestie van weten hoe breed je spullen zijn; ik heb genoeg een twee cm per kant.........

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:54

Ik kan je aanraden om eens bij Titan in Jelsum (vlakbij Leeuwarden) te gaan kijken. Goede service, fijn advies en zeer degelijke trailers.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:07

imposantje schreef:
Ik heb in November 2006 een nieuwe trailer gekocht.
Ik ga meestal alleen naar de rijvereniging en dus heb ik ervoor gekozen om een 2-paards trailer te kiezen, ik kan haar nu alleen laden en lossen en heb aan de andere kant van de trailer ruimte voor een bezem, poepschep etc.
Met een 1.5 paars-trailer kun je alleen moeilijker laden en lossen, omdat er dan geen tussenschot in zit.
Ik vind het ideaal en zou echt niet meer terug willen naar een 1.5 paards.

Dat is echte flauwe kul wat je daar zegt, ik heb ook een 1 1/5 paards trailer en ik laat mijn paard ook alleen op en dat geeft helemaal geen problemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 17:30

Als je een 2 paards zonder schot gebruikt is een paard inderdaad makkelijker te laden. Maar een paard dat laden gewend is zal ook in een 1.5 paards stappen. Mijn paard wil ook wel eens moeilijk doen als ik alleen moet laden, maar ik heb haar tot nu toe altijd in een 1.5 paards gehad.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:48

Mijn paard stapt in een 2 paard moeilijker in als in een 1.5 paards trailer

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:50

ik zou een tweepaards trailer kopen.misschien ga je nog wel een keertje samen met iemand ? met twee paarden dus, en meeste paarden vinden een tweepaards trailer wat fijner omdat er meer licht in schijnt.

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:44

Ik zou gaan voor de tweepaards. Misschien mag jullie volgende auto wel 2 paarden trekken, en komt het een keer van pas. Wat maakt het uit als de prijs toch gelijk is? En in een tweepaards heb je lekker de ruimte.. Mocht je voor de anderhalfpaards gaan raad ik wel aan om er zo'n degelijk neuswiel op te laten zetten. Ik heb slechte ervaringen met die simpele... Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 10:39

Het is toch een 1.5 paards geworden, de Salinero met rubber mat op de vloer, rubber op de klep, trapbescherming, zwaar neuswiel, automatisch oprolzijltje, wegklapbaar trailerslot en een handgreep voorop.
De reden voor de 1.5 paards? toch wat luxer dan de 2-paards, ik heb ook maar 1 paard. En de prijs. Ik kon uiteindelijk de 1.5 paards nog net 225 euro goedkoper krijgen dan de 2-paards. Verder worden er nog 2 ringen aan de buitenkant achter aangezet (zijkant, maar bij de klep) en komt er voor nog een stang voor een voerbak of een hooinet.

Ik heb de grijze met grijze kap besteld:
Afbeelding

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:20

Super, ik denk dat je véél plezier gaat krijgen van die trailer, hij is fijn in gebruik. Ben benieuwd waar je hem uiteindelijk besteld hebt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 11:35

Gewoon bij een aanhangwagenhandelaar hier in de buurt.

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:36

Ik heb sinds een paar weken een Hotra Elegance, de volpolyesther (schrijf je dat zo?) 1,5 paards, met zadelkamer enz. http://www.mijnalbum.nl/Foto=WPCUSVZ6

Anders gebruikte ik altijd m'n vader z'n Mustang Allround 2 paards met zadelkamer, maar hij had 'm dan vaak zelf ook nodig dus vond die het nodig dat ik m'n eigen trailer kreeg Haha! .. Vind 1,5 paards ook nog wel handig, want als t slecht weer is kan je mooi in de trailer opzadelen. En als ik een keer met 2 paarden weg moet, gebruik ik gewoon de Mustang van m'n vader.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:36

germie schreef:
Het is toch een 1.5 paards geworden, de Salinero met rubber mat op de vloer, rubber op de klep, trapbescherming, zwaar neuswiel, automatisch oprolzijltje, wegklapbaar trailerslot en een handgreep voorop.
De reden voor de 1.5 paards? toch wat luxer dan de 2-paards, ik heb ook maar 1 paard. En de prijs. Ik kon uiteindelijk de 1.5 paards nog net 225 euro goedkoper krijgen dan de 2-paards. Verder worden er nog 2 ringen aan de buitenkant achter aangezet (zijkant, maar bij de klep) en komt er voor nog een stang voor een voerbak of een hooinet.

Houdt de wanden even goed in de gaten, zodra die blaasjes gaat vertonen, subiet terug en een nieuwe trailer eisen.
Sommige Hotra's hebben slechte wanden. Ik weet al van minstens drie Salinero's hier uit de buurt die terug gegaan zijn; het is maar een weet......