paardrijden met lenzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fiandor

Re: paardrijden met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:26

ik heb zachte lenzen, en nog nooit er last van gehad. Ook niet bij stofige bakken.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:47

ik heb geen lenzen, ik denk ook dat je daar gewoon mee kan rijden.. misschien dat je er iets meer last van hebt met een stoffige bak maar dat zal dan erger zijn bij harde lenzen..
Een bril tijdens het paardrijden zit ook gewoon goed hoor Knipoog je voelt hem niet omdat je het gewoon gewend ben.. En tjaah kapot gaat hij niet.. Tenzijn je er afvalt dan kan die natuurlijk breken..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:51

Ik heb zachte lenzen en heb er bij de paarden geen last van (naja, niet meer dan normaal...).

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:29

Citaat:
0oSannuho0
Ik had bij mijn vorige lenzen ook steeds tegen de avond last van mn lenzen. Dit moet je melden aan je opticien/oogarts, hij of zij kan er iets aan doen. Je lenzen laten dan waarschijnlijk te weinig zuurtstof door en daar ben je waarschijnlijk gevoelig voor

Bedankt voor de tip. Denk dat ik het toch nog eens meld bij mijn opticiën. Deze klacht werd eerder niet erg serieus genomen, dus ik dacht dat het wel normaal zou zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:33

Ik heb zachte lenzen en ik rij daar probleemloos mee. Stof? Tja, ik denk dat ik als ik geen bril zou dragen (en dus geen lenzen) daar ook last van zou hebben.
Met een bril sporten heb ik altijd een drama gevonden omdat ik altijd het gevoel heb dat die van mijn neus zakt. En bovendien weten paarden (en ook honden) altijd mij een kopstoot tegen die bril te geven zodat die dus niet bepaald recht meer is.
Nee, geef mij maar mijn lenzen!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:35

Ik heb zachte lenzen, maar heb er nooit last van verder.
Ook niet met rijden Lachen

Horses__xD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:01

ik heb zachte lenzen en daar kan ik prima mee paardrijden Pling als er stof in je blote oog komt heb je daar ook last van, dus dat maakt niks uit.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:55

Ik heb daglenzen dus ik gooi ze elke avond weg, maar toen ik nog maandlenzen had waren ze vooral de volgende dag erg pijnlijk
maar verder heb ik er alleen met stoffig weer last van

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:28

Ik heb harde lenzen en o wee als het een week niet geregent heeft.

Voel ieder ieniemienie zandkorreltje tussen mijn oog en lens.

Maar ik denk dat ik gewoon een beetje overgevoelig ben.

Dus heb ik een aparte oplossing (alleen in de droge weken): ik rijd met een stofbril, het ziet er niet uit, maar ach, waar ik rij, ziet toch niemand me.

Soms rijd ik ook met een bril, maar dat vind ik altijd oppassen geblazen, je weet maar nooit of je paard een onverwachte beweging maakt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:40

Ik heb zachte lenzen, maar heb die nu al zo'n 4 maanden niet meer ingehad. Tegenwoordig zet ik wel een bril op, zelfs met springen. Geen gezicht, maar ik had altijd last van m'n ogen. En als er dan nog stof bijkwam was het helemaal mis. Ik voelde altijd alles.
Ik heb overigens geen sportbril, gewoon eentje van 139 euro per 2 van de specsavers. Ik denk dat als ik van het paard zou vallen dat de bril er ook af ligt, maar met springen gaat het toch goed. Geen koordjes of niets. Zit ook niet strak, als ik buk dan ligt 'ie af, maar ik kan ook geen strakkere dingen om m'n hoofd verdragen. Valt me overigens mee dat de bril met rijden blijft zitten, want als ik hardloop gaat het niet. Maar gelukkig heb ik nog niet zulke hele slechte ogen, zonder gaat het ook nog wel (-2 en -2.5), dus 90% van de tijd doe ik zonder.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:45

ik heb zachte lenzen en ik heb blaasjes ofzo onder mijn oog en nu heb ik speciale die minder gaan irriteren en beter voor de ogen en zacht! en ik heb er nog nooit last van gehad zelf niet toen ik de gewone had, ik had die weggedaan omdat ze voor mijn ogen niet zo goed waren. Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:51

Ik heb dus zelfs die optix hydrogel lenzen geprobeerd, maar nog blijven mijn ogen gevoelig.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:54

ik heb zachte daglenzen maar heb nergens last van of het moet erg stoffig buiten zijn dan mischien een beetje maar niet erg

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:57

Ik heb harde lenzen. Rijden ermee is geen probleem. Maar gisteren ondervond ik alweer dat ik met poetsen toch echt een bril op moet doen Clown .

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 02:20

Ik heb zachte lenzen en heb er eigenlijk nooit last van bij de paarden...soms als de binnenbak heel stoffig is verder niet...

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:19

Zo veel mensen die een kopstoot krijgen van hun paard als ze hun bril ophebben? Heb heel lang bril gedragen, ook voor het rijden. Nooit bril kapot gehad en ook niet dat hij af viel. Mijn bril zat gewoon goed. (enige keer dat bril kapot was op kamp was door een kussengevecht Clown )

Nu draag ik harde lenzen en mijn ogen zijn gevoelig voor stof. Met zachte lenzen zou ik dat niet hebben, voel de lenzen ni eens zitten dan (maar dan zie ik ook niet voldoende). Harde lenzen zijn kleiner, dus als er een stofje in mijn oog zit en ik wrijf, dan kan hij verkeerd komen te zitten. Heel vervelend als je handen helemaal in aarde, haar en stof is bij de paarden. Maar je leert er mee leven. Als het heel stoffig is, dan probeer ik veel meer te knipperen.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:13

Ik rijd altijd met lenzen en heb nergens last van!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:22

Ik heb vrioeger jaren met bril gereden en dat ging best wel goed (behalve toen ik een keer met een buitenrit van mijn paard viel, bril kwijt, iedereen overal zoeken, bleek 'ie onder mijn cap geschoven....). Bloos
Sinds mijn 15e rijd ik met lenzen, gewoonlijk geen probleem maar met stoffig weer zet ik een brede zonnebril op, werkt prima. Cool Bij een buitenrit heb ik vaak een heuptasje om voor een hoevenkrabber en mobieltje, daar past een zonnebril ook best in dus ik kan kiezen of ik die wel of niet opzet.

Carolientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:59

Ik rijd altijd met zachte lenzen in, heb meestal nergens last van behalve als ik zand in mijn ogen krijg Tong uitsteken

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:01

Zelf zou ik het niet doen, je weet maar nooit met stof enzo.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:03

Mijn vriendin rijdt ook gewoon met lenzen. Eerst had ze harde lenzen, nu zachte. Ik weet alleen haar ervaringen er niet mee.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:05

Ik heb zachte (maand)lenzen, en geen problemen hoor! Enkel had ik op wedstrijd eens per ongeluk een lens uit gewreven, dus moest ik met een half oog rijden Clown Maar goed, dat heeft niets specifiek met het rijden te maken, kan altijd gebeuren Knipoog

karlijn_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:05

ik rij eigenlijk altijd met lenzen, ik merk er niets van en ik vind het niet anders dan gewoonlijk Knipoog

Lien15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:11

Ik draag zachte lenzen, en heb er nooit problemen mee gehad tijdens het paardrijden.
Ook niet als het erg stoffig is Lachen
Daarvoor heb ik enkele keren met een bril gereden, maar dat ging dus echt niet..
Kan mij niet meer concentreren als er iets op mijn neus staat Nagelbijten / Gniffelen , dus lenzen was een goede optie.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:13

ik rijd ook met lenzen Ja
ik het zachte lenzen en ik zou nooit meer terug willen naar een bril. IDEAAL! Ja