strafpunt of pijn lijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: strafpunt of pijn lijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:02

Ik rijd ook geen wedstrijden omdat mijn paard er niet gelukkiger van word, en bevalt mij nu prima! Lachen Er is meer in het leven dan wedstrijden!
Bovendien, je kan altijd nog je paard omruilen voor een ander als je persé voor wedstrijden wilt gaan.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:08

Iig meot het welzijn van je paard voorop staan. Ik kan neit geloven dat hij niet rent in de wei, ek paard doet dat, al is het maa heel weinig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:06

Welshcobfan schreef:
als je goed leest staat er:geldt alleen als je jury dus NIET oplet en de combinatie vrolijk door laat rijden... maar die kans is dus heel klein, want beenbeschermers vallen op.

Ik heb er al eens een jury op moeten attenderen, hoor Nagelbijten / Gniffelen Witte Peesjes voor én achter bij een vos.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:15

Sammie schreef:
Welshcobfan schreef:
als je goed leest staat er:geldt alleen als je jury dus NIET oplet en de combinatie vrolijk door laat rijden... maar die kans is dus heel klein, want beenbeschermers vallen op.

Ik heb er al eens een jury op moeten attenderen, hoor Nagelbijten / Gniffelen Witte Peesjes voor én achter bij een vos.

dat snap ik nu echt niet hoor, vraag me af wat de jury dan in dat geval mee bezig is, soms denk ik gewoon dat ze de combinatie kennen ofzo Bloos want hoe blind moet je dan zijn

Mirannda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:17

je kan toch dispensatie ofzo iets aan vragen bij de bond..?

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:09

of gewoon lekker thuis blijven...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:59

knolliegirl schreef:
je kan toch dispensatie ofzo iets aan vragen bij de bond..?

Je kan het vragen, maar die krijg je toch niet Knipoog

layla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:05

mischien kun je beter gaan springen Haha! DAar mag et wel mee Tong uitsteken

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:06

Waarom kan je paard nou weer niet zonder beschermers rijden.
Ieder paard kan wel 5 minuten zonder peeskappen of strijklappen.
Kan die niet goed lopen ofzo dat die ook nooit op de wei rent en niet eens normaal lopen zonder beschermers. Dan zou ik niet eens gaan starten.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:07

layla__ schreef:
mischien kun je beter gaan springen Haha! DAar mag et wel mee Tong uitsteken

Als die zijn benen kapot loopt is springen een goed idee Verward Verward Gestoord

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:07

kimmysan schreef:
lekker dan ik vindt het echt nergens op slaan

iedereeen moet het dus je moet niet zo zeuren hoor Boos!
van die 7 minuten kan het echt geen kwaad.
anders start je lekker biet hoor Boos!

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:09

chanora ben het met je eens ik ben ook voorzichtig maar ik durf wel zonder peeskappen te rijden

_Dynamite_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:15

Wat een onzin,echt.
Laat je beschermers nakijken door iemand,en als die constanteert dat er niks verborgen zit,
hou ze dan gewoon om!.
En ja: Liever een strafpunt dan pijn lijden.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:18

Sammie schreef:
Welshcobfan schreef:

Ik heb achter strijklappen om met inrijden. In de ring gaan ze natuurlijk af. Ben het 1x vergeten en de jury werd er door een andere jury op gewezen. Ik had toen al meer dan 3 onderdelen gereden en mocht de proef gewoon afmaken, kreeg toen geen strafpunt oid. Ik was het echt glad vergeten, daarna nooit meer gebeurd. Gelukkig kan mijn paard echt wel 2 proefjes zonder bescherming lopen.

Dynamite Dat mag dus niet. Zeker niet zonder dispensatie van de KNHS en dat verlenen ze echt niet zomaar.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:19

Hallo waarom reageert de TS niet meer? Verward

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:23

_Dynamite_ schreef:
Wat een onzin,echt.
Laat je beschermers nakijken door iemand,en als die constanteert dat er niks verborgen zit,
hou ze dan gewoon om!.
En ja: Liever een strafpunt dan pijn lijden.

Je mag simpelweg niet aan je proef beginnen met beenbeschermers om, dus wat jij zegt kan gewoon niet. Lees de regels van de KNHS maar, daar staat het in.

Mensen die zich niet met die regels kunnen verenigen, hebben niets te zoeken bij een KNHS dressuur wedstrijd. Tenzij ze dispensatie krijgt, zal TS moeten " buigen of barsten".

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:35

JENNx schreef:
Ik denk dat we nu niet zomaar even een oordeel mogen doen. Eigenlijk. Zoals eerder gezegd rent hij alleen met beenbeschermers om. Ik denk dat we het eerst moeten zien hoe hij zich gedraagd in het land zonder beenbeschermers, en hoe met..

Een paard in het land kan zichzelf aantikken, ze zijn dan vaak onstabiel. Een paard dat bereden wordt zou in balans moeten zijn en zal zich dan minder aantikken. Waar tikt jou paard zich aan en hoe komt dat? Is het een probleem met de stand van zijn benen? Of is hij nog jong en uit balans?

Als het een standprobleem is zou ik de hoefsmid even naar zijn stand kijken. Die kan eventueel ook een strijk-ijzer onderleggen waardoor het minder erg is als hij strijkt. Ik zou niet echt iets aan de stand van de benen veranderen, dan kan hij last krijgen van zijn gewrichten.

Als je paard nog jong en uit balans is (of ouder en uit balans) zou ik nog even wachten met starten tot hij beter in balans is en zo zijn benen beter kan neerzetten.