rijbroeken met lederen zitvlak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rmy

Re: rijbroeken met lederen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:25

ikheb der zelf ook een en vindt hem hardstikke fijn!.. het enige wat ik vind is dat de broek bij mij ''omhoog'' kruipt haha! , maar dat zou wel komen omdat ik niet zo iemand ben die m'n broeken tot me oksels optrek:P
ik heb trouwns ook geen last als je daarna een gladde broek aan doet, het heeft natuurlijk wel wat minder steun en je zit iets minder ''stroef'':P maar die met leren zitvlak zijn echt super!!
suc6 nog!

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 17:26

wow wat veel reacties! Hartstikke bedankt! Ik denk er nog even over na voor ik er 1 ga kopen. Zoals er al door iemand is gezegd in dit topic, is het een goed idee om eerst een 2dehandse te kopen, zodat ik niet gelijk veel geld uitgeef aan iets waarvan ik niet zeker weet of ik het wel fijn vind. Echt hartstikke bedankt!
groetjes!

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:37

Ze rijden heerlijk!
Enne, als je dan met een normale rijbroek niet meer kan zitten dan heb je niet bepaald een goede zit
Dat vind ik onzin..
Ik heb een rijbroek met leren zitvlak voor op wedstrijd en een voor de normale training, en verder nog zonder leren zitvlak.
Het zit erg lekker, je zit stevig en comfortabel Cool
Maar ik zie dat de meningen goed verdeeld zijn Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:39

Ik vind het prima zitten *LOL* Geen problemen, mee Knipoog

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:39

het zit super lekker Haha!

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 16:47

Bedankt voor de reacties!
groetjes

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:20

Ik heb hem niet, maar het is toch wel een nadeel met wassen enzo? Lachen

Ik rij zonder leren zitvlak, en vlieg niet alle kanten op. Is denk ik gewoon kwestie van wennen is. Party!!

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:32

voor mij is het een nee ik kan niet tegen het 'vastzitten' daar krijg ik blaren van Bloos Boos!

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:58

Ik merk met rijden niet echt veel verschil. Ik heb een witte met (nep)lerenzitvlak voor op concours. Verder rijd ik altijd zonder lerenzitvlak. Als je erop stapt dan voel je even het 'stevigere' zitten, maar met rijden merk ik er eerlijk gezegd niets meer van. Omdat het een witte is, is het echt verschrikkelijk lastig om hem schoon te krijgen. Mijn zadel geeft nogal af en je krijgt de vlekken haast niet meer van het leer af.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:14

Heb er één gehad, maar het sneed gewoon in me benen en zelfs een maat groter geprobeert .. Lastig die broeken bah.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:10

In het begin als je ze aandoet zit het voor geen meter. Ik had het gevoel dat het kruis op m'n knie terecht kwam. Met poetsen e.d. vond ik er ook nog niet veel aan, het is niet zo beweegelijk. Maar als je eenmaal te paard zit, dan is het superfijn! Ik heb wel gemerkt dat er veel verschil in kwaliteit is. Ik heb ondertussen 3 Cavallo's die aardig aan de prijs waren, die zijn goed afgewerkt en blijven goed. Ook met wassen. Jaar geleden heb ik ook een Horka (goedkope uitvoering) gekocht. Die zijn aan de binnenkant niet zo super afgewerkt en dat gaat dan schuren.... Plus dat die broek zó stroef is dat ik mijn auto niet meer goed in en uitkom. Wel handig als je paard vervelend is, paard bokte een keer en ik voelde mezelf verschuiven, maar mijn broek bleef zitten Clown O ja, de stiksels van die goedkopere Horka zijn ook niet erg super. Met wassen is hij een stuk valer geworden. In de winkel heb ik ook nog een Nedhorse aangehad, goedkoper, die zat nét niet zo lekker als de Cavallo maar is een goed alternatief. De Harry's horse zit prima als je niet beter gewend bent. Heb ook nog een Kentucky aangehad waarvan ik vooraf niet op het prijskaartje gekeken had. Zat heerlijk, maar heb ik toch maar teruggehangen Bloos

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:35

Ik vind het heel erg fijn rijden!
Als ik zonderzadel rijd vind ik het iets minder fijn.
Maar in een andere broek beweeg ik makkelijker eigenlijk..

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:06

Ik vind ze ook heel fijn! Maar je moet wel net de goede maat hebben Clown Want als 'ie rond je benen slobbert zit het echt niet lekker Knipoog
En je moet nieuwe eerst een paar keer wassen en dragen voordat ze echt lekker zitten. Heb er een van Platinum, die is echt geweldig! Haha!
Ik had er een van Kentucky, maar die was toch te groot.. En dan zit het dus echt niet lekker Clown
Heb er laatst een gekocht van Comfort Line (bij Ooteman)
Alleen die zit lang niet zo lekker als die Platinum Tong uitsteken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:07

kaatje_91 schreef:
Zitten deze fijn? Of zit het echt vervelend stroef in je zadel?
Ik heb wel een nadeel gehoord: als je een tijd met een lederen zitvlak gereden hebt,
en je doet na een tijdje een broek aan zonder leren zitvlak, dan vlieg je alle kanten op Boos! ??

Onzin, als jij een goede zit hebt dan kun je ook na een lange periode met kunststofzit prima
blijven zitten met een normale rijbroek. Ik rij met beiden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:07

Het zijn tegenwoordig trouwens vrijwel nooit meer lederen zitvlakken, het is voornamelijk kunststof.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:15

Ik heb ook een broek met kunstlereninzet echt ik wil niets anders meer!
Zit erg fijn!

Voor wedstrijden heb ik een gewone rijbroek, en dan vlieg ik echt niet alle kanten op hoor Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:15

Ik rij alleen nog maar met leren zitvlak Lachen
Zit veel steviger in mn zadel, ook als ze een keer flink opzij of naar voren springen. Bij mezelf merkte ik vooral verschil in draf, dat ik veel stiller en rustiger kon lichtrijden en doorzitten.

Moet wel zeggen dat als ik nu met een gewone broek op zou stappen, dat het toch zeker niet zo lekker gaat als met zitvlak. Vooral in het begin zit je als een gek te schuiven en met draven weet je niet wat je ineens meemaakt. Zeker op de friezen die nogal hoog opgooien voel ik me toch veiliger in mn leren zitvlak broek Nagelbijten / Gniffelen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:18

Ik vind het heel fijn rijden, ook zonder zadel.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:35

Het zit erg fijn.In het begin moest ik wel aan wennen aan maar hij zit erg lekker.Ik heb dan ook het gevoel dat ik steviger in het zadel zit.Als ik dan een andere rijbroek aan doe, glibber ik niet weg in het zadel.

Qitanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:11

Het zit idd geweldig fijn, het is bij mij niet het geval dat ik na een tijd met een andere rijbroek wegschuif, ik wissel om de week een beetje af Knipoog

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:14

Ik heb de pikeur mondega en die zit echt super. Zelfs na het rijden is het leer gewoon soepel en stijg je zo op.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:15

Nu noem je ook wat he Knipoog Pikeur is altijd perfect

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:18

Ja dat is waar, je betaald dan wel iets meer, maar je merkt het direct aan de kwaliteit!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:13

Ik heb er zelf ook 1. Hij is alleen helaas te klein. Het enige nadeel vond ik dat als ze uit de wasmachine kwamen ik amper op het paard kwam *LOL*

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:17

echt.. met de pikeur?? Daar heb ik totaal geen last van!