Welke paardenverzekering hebben jullie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:58

Waratje schreef:
IKbenEllen schreef:
Ik zit bij een onderlinge verzekering en ben daar zeer tevreden over. Hij is alleen vezekerd tegen de dood (dus als ie afgekeurd wordt of dood in stal ligt of verongelukt), niet voor ziektenkosten. Maar daarom is de premie ook laag (ca. 80,- per jaar).

Even puur uit nieuwsgierigheid, zitten daar ook leeftijdsdingen bij zoals dat bij ziektekostenverzekeringen nogal eens voorkomt? Er zijn diverse maatschappijen die een paard van 20 uit de verzekering zetten, is dat bij zo'n "voor de dood" verzekering ook aan de orde?

Nee bij mijn verzekering niet. Sterker nog, die worden even hoog uitgekeerd als jonge paarden (allemaal 90% van de geschatte waarde). Geschatte waarde is echter wel laag, max. 2500,-
Maar ik zie dit als een soort spaarpotje, mocht er iets gebeuren dan heb ik in ieder geval weer startkapitaal voor een andere.
Mijn bejaardje is vorig jaar uitgekeerd, afgekeurd voor artrose. Ik heb haar teruggekocht, en ze heeft nu pensioen. Kom daar maar eens om bij een commerciele verzekering, die betalen niet hoor.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:58

Waratje schreef:
IKbenEllen schreef:
Ik zit bij een onderlinge verzekering en ben daar zeer tevreden over. Hij is alleen vezekerd tegen de dood (dus als ie afgekeurd wordt of dood in stal ligt of verongelukt), niet voor ziektenkosten. Maar daarom is de premie ook laag (ca. 80,- per jaar).

Even puur uit nieuwsgierigheid, zitten daar ook leeftijdsdingen bij zoals dat bij ziektekostenverzekeringen nogal eens voorkomt? Er zijn diverse maatschappijen die een paard van 20 uit de verzekering zetten, is dat bij zo'n "voor de dood" verzekering ook aan de orde?

Ben ik ook benieuwd naar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:00

Hierboven al op geantwoord Haha!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:06

Ja zag het, heb het ook even nagekeken bij mijn verzekering. Daar wordt de verzekering aangepast wanneer het paard 22 jaar wordt, hiervoor krijg je dan een aanbod om het dier te verzekeren voor een lager bedrag met een lagere premie wat je wel of niet kunt accepteren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:10

Ik ken diverse gevallen waarbij bij artrose zowiezo niet uitgekeerd wordt. Of alleen bij "schade van buitenaf". Dus niet bij koliek oid.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:14

Jeskoo schreef:
Ja zag het, heb het ook even nagekeken bij mijn verzekering. Daar wordt de verzekering aangepast wanneer het paard 22 jaar wordt, hiervoor krijg je dan een aanbod om het dier te verzekeren voor een lager bedrag met een lagere premie wat je wel of niet kunt accepteren.

Vind ik eerlijk gezegd een nogal misselijke praktijk, je betaald al die jaren dat je goed voor je paard zorgt braaf premie en als het dan lang duurt voordat het paard doodgaat (cru gezegd) krijg je er minder voor terug terwijl ze wel langer premie ontvangen. Als je paard van 25 komt te overlijden dan koop je meestal een jonger paard terug, niet weer een oudje. Ik vind dat je de vervangwaarde moet krijgen van het paard zoals het aan het begin van de verzekering was, want daar is de premie oorspronkelijk toch op gebaseerd?
Dit zijn dus van die dingen waardoor ik een afkeer krijg van verzekeren..... Het risico dat ze moeten gaan uitkeren wordt ze te groot Verdrietig

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:19

Waratje schreef:
Het risico dat ze moeten gaan uitkeren wordt ze te groot Verdrietig

Dat is het dus ja. Maar daar heb ik dus geen last van, die van mij wordt alleen niet uitgekeerd als ik hem verkoop of uit de verzekering haal.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:41

Waratje schreef:
Jeskoo schreef:

Vind ik eerlijk gezegd een nogal misselijke praktijk, je betaald al die jaren dat je goed voor je paard zorgt braaf premie en als het dan lang duurt voordat het paard doodgaat (cru gezegd) krijg je er minder voor terug terwijl ze wel langer premie ontvangen. Als je paard van 25 komt te overlijden dan koop je meestal een jonger paard terug, niet weer een oudje. Ik vind dat je de vervangwaarde moet krijgen van het paard zoals het aan het begin van de verzekering was, want daar is de premie oorspronkelijk toch op gebaseerd?
Dit zijn dus van die dingen waardoor ik een afkeer krijg van verzekeren..... Het risico dat ze moeten gaan uitkeren wordt ze te groot Verdrietig

Ben het met je eens, betaal je al die jaren premie en dan krijg je ineens minder als de kans groter wordt dat hij overlijdt Bloos Dat is inderdaad minder. Vraag me ook af of er verzekeringen zijn die dat niet doen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:53

Die van mij dus Haha! , maar ik hoor verder nooit iets over onderlinge (boeren)verzekeringen, is daar verder niemand bekend mee?

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:35

Waratje schreef:
Jeskoo schreef:

zijn we het tenminste met 1 ding eens..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:08

Maar dat is toch met (bijna) alle verzekerde producten zo: hoe ouder ze worden, hoe minder waarde ze hebben.