is deze beoordeling juist?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orient1

Re: is deze beoordeling juist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:30

ik heb ook wel eens gehad een 3 in de b gehad, maar je krijgt wat je verdiend maar wel raar dat er geen commentaar bij staat!

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 18:13

xxNANDOxx schreef:
mag k vrage hoeveel punten je uiteindelijk had..?
en had je nog meer slechte punten er tussen zitten..?

ik had 161 en 169. maar het punt was mijn instructrice zij ook hij liep keurig op de achtehand, nejtes actief en a/d teugel. gewoon helemaal super. maar jha waarschijnlijk vond hij mij paardje niet zo omdat en voor de gangen alleamaal 5 waren gegeven Verdrietig maar ze liep met goed actieg en op de achterhand. en daar heb ik ook geen cometaar bij gekregen. dus jha ik gellof dat ik in de hele proef 2 of 3 dingejtes comtaar had en voor de rest niks ook niet als het een onvoldoende was.

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 18:15

Harvest_Moon schreef:
Een 3 is naar mijn mening gewoon een 3 Knipoog ook in de B Lachen
Het is wel erg onterecht dat ze niet zeggen waarom je een 3 hebt gekregen, wedstrijden zijn imo om te leren en als je niet weet wat je fout doet kun je het niet verbeteren, het is onterecht als dit volgendekeer gebeurt misschien na de wedstrijd even aan de jury vragen waarom je een 3 hebt gehad Lachen

jha dat was ik ook van plan. maar als de jury hem gelijk peer Schijnheilig

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 18:16

Nikka schreef:
Onvoldoende is onvoldoende. Stel dat je een 5 krijgt voor iets wat zwaar onvoldoende is en daarna nog een 7 zit je toch weer richting winstpunt. Ik vind ook dat een jury een 0 of een 1 moet kunnen geven maar het zou ook leuk zijn dat ze dan zo eerlijk zijn om een 9 of een 10 geven. Jury blijven naar mijn mening te veel om de 5/6/7 hangen.

jha dat is wel zo. ik ken niemand die ooit een 10 hebben gehaalt met hun proef.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:08

Urielle schreef:
Nee, het was ook niet specifiek tegen jou bedoeld. Maar ik vind in het algemeen het idee dat ponyruiters gemotiveerd moeten worden een beetje raar. Een ruiter van 45 die voor het eerst aandurft om te starten tegen de jeugd gun ik ook wel aanmoediging, een ruiter met faalangst ook, een ruiter die voor het eerst een jong paard start ook, net als de ruiter die zijn bijzonder lastige paard eindelijk kan starten na misschien wel een jaar van er bijna niet eens op durven stappen. Iedereen heeft zijn eigen redenen en verdiend bemoediging. Maar de vraag is of je met bemoediging eerder bent gebaat dan met een eerlijk commentaar.

helemaal mee eens!! Iedereen moet gemotiveerd worden, ook al zijn de punten niet hoog, door veel op het protocol te zetten hoop ik dan ook dat dat de stimulans is om het de volgende keer beter te doen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:15

ladyx5 schreef:
maar jha waarschijnlijk vond hij mij paardje niet zo omdat en voor de gangen alleamaal 5 waren gegeven

Dan zat er toch iets in de basis niet goed.
Ze geven geen cijfer voor de kwaliteit van de gangen maar over hoe je paard in die gang loopt afgemeten naar het Skala.
Dus je kunt met jouw geweldig bewegende paard best drieen en vieren krijgen op de gangen als hij bijv. heel gespannen door de ring gaat. Dat zou je instructrice ook moeten zien lijkt me.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:15

mamabird schreef:
helemaal mee eens!! Iedereen moet gemotiveerd worden, ook al zijn de punten niet hoog, door veel op het protocol te zetten hoop ik dan ook dat dat de stimulans is om het de volgende keer beter te doen

Ik neem het in elk geval altijd mee in de training van de week erop. Ja

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:25

Ik neem het in elk geval altijd mee in de training van de week erop. Ja[/quote]

Ik probeer dat ook altijd te doen idd, maar de laatste tijd heb ik iedere keer tegenovergesteld commentaar erbij, das ook lekker handig. De ene proef waren de overgangen te progressief (M1) en de tweede proef was het juist andersom (terwijl het nagenoeg dezelfde proeven waren)!! Dus nu maar de middenweg as zondag en hopen dat het goedkomt.....

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:50

ik vind dat ze wel een 3 mogen geven, maar moet natuurlijk wel commentaar bij dan..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:01

mamabird schreef:
Ik probeer dat ook altijd te doen idd, maar de laatste tijd heb ik iedere keer tegenovergesteld commentaar erbij, das ook lekker handig. De ene proef waren de overgangen te progressief (M1) en de tweede proef was het juist andersom (terwijl het nagenoeg dezelfde proeven waren)!! Dus nu maar de middenweg as zondag en hopen dat het goedkomt.....

Dat is lastig ja. Dan zal het wel een meningskwestie zijn Knipoog

Ik had als laatste commentaar dat ik er in de overgangen meer aan moet blijven rijden zodat hij er achter onder blijft lopen. Dat klopt, hij mist daar af en toe ook de kracht dus daar is nog veel werk aan, ook van mezelf om die overgangen consequent en actief te maken want ik wil zelf nog wel eens te afwachtend rijden. Vandaag bij de les heb ik dus tot uittentreure overgangen gereden om het allemaal nog beter voor elkaar te krijgen. Dat was dus zeker nuttig commentaar.

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 18:42

aleemaal succes met jullie wedstrijden

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:43

ladyx5 schreef:
xxNANDOxx schreef:
mag k vrage hoeveel punten je uiteindelijk had..?
en had je nog meer slechte punten er tussen zitten..?

ik had 161 en 169. maar het punt was mijn instructrice zij ook hij liep keurig op de achtehand, nejtes actief en a/d teugel. gewoon helemaal super. maar jha waarschijnlijk vond hij mij paardje niet zo omdat en voor de gangen alleamaal 5 waren gegeven Verdrietig maar ze liep met goed actieg en op de achterhand. en daar heb ik ook geen cometaar bij gekregen. dus jha ik gellof dat ik in de hele proef 2 of 3 dingejtes comtaar had en voor de rest niks ook niet als het een onvoldoende was.

als je 5en voor de gangen krijgt is het toch echt niet zo'n goede proef geweest, teveel stress of juist net te weinig, dat werkt dan in je hele proef door, dit zou je instructrice dan ook moeten zien.

(kan je volgende keer als je post, je tekst even doorlezen, het barst van de spelfouten, bijna onherkenbaar zo)

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 21:27

ze heeft er best veel moeite mee mijn pony om netjes op de achterhand en actief te lopen. maar toen die keer ging het echt super en dat zij mij instructie zelf. en die heeft er verstand van.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 06:20

ladyx5 schreef:
ze heeft er best veel moeite mee mijn pony om netjes op de achterhand en actief te lopen. maar toen die keer ging het echt super en dat zij mij instructie zelf. en die heeft er verstand van.

Sorry hoor, maar "die heeft er verstand van" zal toch wel een beetje tegenvallen, een jury zit er niet om jou te pesten maar om te beoordelen wat hij of zij ziet. Misschien is je instructrice een beetje bevooroordeeld?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 06:52

de 3 vind ik niet erg maar er moet wel staan waarom

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:01

Een 3 scoor je als er echt iets mis gaat. Daarom vind ik het niet raar dat er niets bij staat. Wat er niet goed ging moet voor de ruiter met deze score, ook in de B, duidelijk zijn. Bij een 5 is commentaar wenselijker, dat is meer zo'n twijfelgeval tussen goed en slecht, dus met commentaar is een 5 vaak wel te verklaren, maar zonder niet. Nou ja, gewoon lekker doorgaan, goed naar je instructeur luisteren, en misschien stond er wel iemand (je instructeur) langs de kant die je proef gezien heeft en kan beoordelen wat er wel en niet goed ging.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:46

Alanta schreef:
Misschien is je instructrice een beetje bevooroordeeld?

Om eerlijk te zijn dacht ik daar ook aan en meiske, daarmee ben je verder niet geholpen.
Mijn instructeurs kijken, hoe goed ik ook reed voor mijn doen, altijd verder naar wat er nog geleerd moet worden. Misschien kun je eens rechtuit vragen aan je instructrice of ze gewoon eens op wil sommen wat er in die proef NIET goed ging wat een leerpunt is. Of neem jezelf voortaan op op video zodat je het zelf kunt nazien achteraf.
Aan een instructrice die achteraf alleen maar meejammert dat je proef zo goed was voor de punten die e kreeg heb je niet zoveel want je wilt tenslotte verbeteren!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:33

Ik heb zelfs wedtrijden gewonnen en met 2wp gereden met een 3 in mijn proef (ik geloof zelfs een keer met twee 3en Bloos )

Als je dan bij de ponys gematst zou worden kom je bij de paarden en dan ga je dan voor de bijl. Das lekker. Bij een van mijn laatste wedstrijden was er iemand met 119 punten! (en nog een paar rond de 130) En het was echt niet zo dat er alleen maar laag gepunt was hoor.

Niet goed is niet goed. Ik vind niet dat je maar meer punten moet gaan geven omdat dat minder zwaar overkomt. Denk je nu echt dat je zomaar gegeven wordt? Kijk het is fijn als er commentaar bij staat, daar kun je wat mee, maar zelfs dan nog...

Meestal kan ik me vinden in het gepunt van de jury, maar ik heb ook wel eens een proef gereden die anders gepunt werd dan mijn gevoel zei. Dat is de jurysport. daar mee om leren gaan lijkt me de beste oplossing.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:45

Een 3 mag overal gegeven worden.
Maar het is inderdaad wel veel handiger als de jury een beetje kommentaar erbij geeft. Met een simpel ik vind de pony niet mooi lopen daar kan je als ruiter trainer niets mee.
Opbouwende kritiek zodat je weet waar je aan moet gaan werken is beter dan dit maar oke klaarblijkelijk is dat soms te veel gevraagd voor de heren en dames juryleden.

Gewoon vergeten meis en verder trainen nieuwe rondes nieuwe kansen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:48

dressuur blijft een jurysport en wie daar niet mee kan leven heeft best wel pech denk ik.... Clown

tuurlijk ken ik de ts en de pony niet, maar een 3 vind ik wel heel erg laag... weet niet meer precies waar alle cijfers voor staan, maar bij een 3 moet er normaal toch echt iets mis gegaan zijn... Ach gut nog erger vind ik dat ze er geen commentaar bij hebben gegeven... bij een onvoldoende hoort dat gewoon vind ik... dat ze zeggen dat ze je pony niet mooi vonden lopen vind ik nog zoiets... in de B ga je uit van een beginnende ruiter en hoe weet die nou of een pony mooi loopt of niet? tussen mooi en mooi zitten ook grote verschillen....

ag gewoon blijven oefenen en gewoon nog een keer starten en kijken hoe dan je punten zijn...succes! Pling

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:48

ladyx5 schreef:
Nikka schreef:
Onvoldoende is onvoldoende. Stel dat je een 5 krijgt voor iets wat zwaar onvoldoende is en daarna nog een 7 zit je toch weer richting winstpunt. Ik vind ook dat een jury een 0 of een 1 moet kunnen geven maar het zou ook leuk zijn dat ze dan zo eerlijk zijn om een 9 of een 10 geven. Jury blijven naar mijn mening te veel om de 5/6/7 hangen.

jha dat is wel zo. ik ken niemand die ooit een 10 hebben gehaalt met hun proef.

Ik heb ooit een 10 gehaald, kan de coupon zo tevoorschijn toveren, ahahah en die was zo niet terecht, gewoon voor een ordinaire volte hahaha.

Overigens had ik afgelopen vrijdag 156 met overal als commentaar paard loopt onregelmatig, nou ik heb geen onregelmatige pas gevoeld en ook niemand heeft t gezien. Daar wordt je veel minder van gestimuleerd. Dus tja ook in mijn ogen een 3 = een 3 en niks geen verschil bij de ponyruiters of paarden. Wel vind ik dat er wel bij ponyruiters op een wat leukere manier commentaar gegeven zou kunnen worden, en dat het verboden moet worden dat er meisjes van 14 een bixie proefje gaan zitten beoordelen (wat ik onlangs een keertje heb meegemaakt) Ach gut

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:03

Tarah5 schreef:
Wel vind ik dat er wel bij ponyruiters op een wat leukere manier commentaar gegeven zou kunnen worden

ben ik het zeker mee eens!
en begrijpelijk commentaar...
bij mijn eerste wedstrijd was ik 7 en je wil niet weten wat er voor commentaar bijstond Ach gut voorwaarts neerwaarts was het makkelijkste begrip, maar ik wist toen niet eens wat dat was Clown

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:19

Alanta schreef:
ladyx5 schreef:

Sorry hoor, maar "die heeft er verstand van" zal toch wel een beetje tegenvallen, een jury zit er niet om jou te pesten maar om te beoordelen wat hij of zij ziet. Misschien is je instructrice een beetje bevooroordeeld?

nee want ze rijd m dus dan zal ze er wel verstand van hebben Bloos

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:22

Kafue schreef:
Een 3 mag overal gegeven worden.
Maar het is inderdaad wel veel handiger als de jury een beetje kommentaar erbij geeft. Met een simpel ik vind de pony niet mooi lopen daar kan je als ruiter trainer niets mee.
Opbouwende kritiek zodat je weet waar je aan moet gaan werken is beter dan dit maar oke klaarblijkelijk is dat soms te veel gevraagd voor de heren en dames juryleden.

Gewoon vergeten meis en verder trainen nieuwe rondes nieuwe kansen.

ja ik heb inmiddels een nieuwe wedstrijd gereden en met dat comtaar daar kan ik wat mee

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:18

Ik hou van jury's die drieen geven! Vaak zijn dat jury's die DURVEN te punten, en die dus ook achten durven te geven en zij laten dus over t algemeen DUIDELIJK zien of je iets goed of slecht gedaan hebt.

@ TS: Als je instructrice M rijd zou ik me toch eens afvragen of zij de goede instructrice is, als zij in een B proefje de punten van een jury al niet begrijpt.. En wat als je verder komt, dan zal ze je misschien les moeten gaan geven op een nivo dat haar niveau te boven gaat?!?