tong opbinden op wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

verania

Re: tong opbinden op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:26

xxxfhxxx schreef:
Hallo,

Ik heb het probleem dat mijn paard dr tong uit haar mond laat hangen op het moment dat ze nageeft..... nu wil ik graag wedstrijden starten alleen trekken veel jurys per onderdeel 1 punt af vanwege die tong (dus min. 20 punten minder.). nu vroeg ik mij af of het toegestaan is een kous om dr tong te doen en die dan een keer om het bit te slaan. Ik weet dat dit niet heel diervriendelijk is maar als je bekijkt wat de andere opties zijn is dit nog de beste. Ik wil dus graag weten of het toegstaan is, in de regelementen staat er niets over.

Bedankt,

PS. aan reacties van ohh wat zielig heb ik niets

al geprobeert om je sperriempje iet wat strakker te doen,
bij een paardje die ik ken deden ze dat ook,
het is idd een rijtechnisch probleem maar ja je moet toch wat effe.

gr en s6

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:28

Lielle schreef:
celticpony schreef:
snap jury hier eigenlijk niet in! zij sporen indirect blijkbaar aan tot dit soort ideeen.....

heb je enig idee waarom? Tong uitsteken is in 99% van de gevallen een grove fout in de aanleuning en wordt dus zeer terecht afgestraft. Heb hier werkelijk geen woorden voor Lips are sealed

hier ben ik het mee eens, al vind ik dat en jury nog véle strafpunten meer zou moeten geven aan iemand die zo'n dier z'n tong vast bindt!
daar heb ik helemaal geen goed woord voor over, arme dieren! fout ligt 9/10 bij de mens en wie wordt er weer gestraft?! ...juist! het arme beest wat ondanks de fout zo ontzettend zijn best doet.

de ts begint al met: ik weet dat het niet diervriendelijk is maar......
brr... vreselijk zo iemand, als je het zelf al niet diervriendelijk vind, hoe kun je dan uberhaupt denken aan zoiets doen? om de puntjes..bah!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:36

In de reglementen staat dat het niet is toegestaan om de tong vast te binden. Bij deze dus een slotje.