je paard verzekeren: ja of nee? en hoe

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: je paard verzekeren: ja of nee? en hoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:27

Mizsz_Kitty schreef:
ik noem dat ook alleen als voorbeeld, bedoel ermee dat het sterkste gezondste paard wat kan gaan mankeren wat grof geld kost....

Of je dan per defenitie ook dat geld moet neertellen is een volgende overweging...........

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:32

Door al jullie verhalen over spaarpotjes en bv. 750 euro per jaar aan ziektekosten wat niet reëel is vraag ik me werkelijk af of ik nu zoveel pech heb gehad met mijn paard?! Mijn paard heeft me in 3,5 jaar tijd toch al zeker 3500 euro aan va kosten gekost! Gelukkig ben ik verzekerd en heb ik het overgrote deel terug gekregen. Ik had de kosten overigens wel zelf kunnen betalen maar achteraf ben ik blij dat ik toch voor een verzekering gekozen heb. Mijn paard heeft overigens echt geen hele vreemde dingen gehad, een keer flink aanhoudende koliek met meerdere huisbezoeken en opname (a 1000 euro in totaal), een peesblessure (nogmaals 1000 euro) en nog wat andere ''kleine'' dingen. Met een potje van 750 euro per jaar zou ik dus echt flink tekort zijn geschoten! Ik betaal ongeveer 450 euro per jaar aan mijn verzekering en ben hier uiteindelijk dus vele malen goedkoper mee uit.

Wat betreft de addertjes onder het gras, als je de polis goed doorleest (incl. kleine lettertjes!) valt dat echt wel mee. Volgens mij lezen heel veel mensen zich ook gewoon totaal niet in....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:34

MarchaL: Het is algemeen bekend dat de ziektekosten verzekeringen voor dieren dat daar addertjes onder het gras zitten hoor Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:41

Mijn paard is bij een onderlinge verzekering verzekerd. Dit is alleen ter overname als hij afgekeurd wordt, dus geen ziektekosten. Mijn oude paard is vorige zomer afgekeurd en heb ik terug gekocht.

Ik verzeker ze voor het geval ze "zomaar" dood in de stal liggen, of benen breken of iets dergelijks. Mijn oudje heeft artrose, en kan nu lekker van d'r pensioen genieten.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:42

MISTRAL94 schreef:
MarchaL: Het is algemeen bekend dat de ziektekosten verzekeringen voor dieren dat daar addertjes onder het gras zitten hoor Knipoog

Ik doelde voornamelijk op de dingen die niet verzekerd zouden zijn zonder dat de verzekerde dit wist. Dit staat bij mijn verzekering toch echt heel duidelijk beschreven hoor! Als je verzekerd, verzeker dan iig uitgebreid en incl. va kosten. Ik weet zeker dat veel mensen de voorwaarden niet eens lezen, althans, in mijn omgeving weet eigenlijk ook nooit iemand hoe het zit terwijl het toch allemaal heel duidelijk beschreven staat.

Ik heb persoonlijk nog geen problemen gehad met mijn verzekeringsmaatschappij. Ik doe alles via het boekje en hun ook.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:44

Nee, onze paardjes (30 en 28) zijn niet verzekerd. Als ze wat overkomt kunnen we het zelf betalen. En gelukkig hebben we de luxe dat onze paardjes ook zonder verzekering van hun pensioen kunnen genieten.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:50

maja met die leeftijd krijg je ze ook nergens verzekerd

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:02

Nee, maar we hebben die van 30 al 21 jaar. Toen kreeg je 'm nog wel verzekerd, maar dat hebben we nooit gedaan.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:30

Die van mij is ook niet verzekerd. Ze is er simpelweg te oud voor.
Gelukkig heb ik zelf wel een potje voor dat soort dingen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:15

Nee, ze is neit verzekerd. Ik wilde haar wel verzekeren voor de grootste DA kosten (koliek operaties en dergeiljke). Helaas is ze afgekeurd, en heb ik ook niet meer geprobeerd haar uberhaupt in de verzekering te krijgen. Dan maar niet. Ik zet geld elke maand opzij voor zulk soort gevallen.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:16

Ik zou als het kan wel verzekeren! Vriendin van mij heeft een pony die al 4x!!! een peesblesure heeft gehad.. En de kosten daarvan waren niet heel grappig om de 6 weken terug weer laten scannen enz enz. Zij was toch wel heeel erg blij dat haar paardje was verzekerd!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:51

wat zou de meest uitgebreide verzekering voor paarden zijn?
ik zou zelf meer verzekeren voor mijn eigen gevoel,dat ik weet dat ik niet ineens opgezadeld word met een kostenpost van zoveel duizend euro omdat het paard bv eens een peesblessure krijgt of een koliekoperatie nodig heeft,
vaak lees je dat je alsnog een bepaald percentage moet bijleggen.

zijn er ook verzekeringen waar dat soort zaken wel bijzitten?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:34

Ja hoor, betaal je meer dan 1.000,- PER JAAR.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:09

ohja,welke verzekering is dat dan,IKbenEllen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:11

Geen idee, maar ik hoor dat van vriendinnen. Volgens mij zijn die zelfs maar beperkt verzekerd. Maar kijk eens bv bij Interpolis.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:11

Ik betaal 500 euro per jaar vcoor een uitgebreide verzekering,als ik die niet had was ik allang falliet geweest.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:13

wat krijg je allemaal vergoed bij jouw verzekering marleen_usar en bij welke maatschappij is dat?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:23

MarchaL schreef:
Door al jullie verhalen over spaarpotjes en bv. 750 euro per jaar aan ziektekosten wat niet reëel is vraag ik me werkelijk af of ik nu zoveel pech heb gehad met mijn paard?!

Je kan natuurlijk altijd een paard hebben waarmee je pech hebt. Maar ik ben nu toe aan mijn derde eigen paard, wij hebben ook al best veel pech gehad. Toch ben ik uiteindelijk goedkoper uitgeweest met een spaarpotje. Ik moet er wel bij zeggen dat wij geen koliekoperaties hebben gehad ofzo. Wel een bijv. paard met een peesblessure en een paard dat een wond van 10x10 cm dwars door de hals. Daar hebben we enorm veel kosten aan gehad, en die uiteindelijk afgemaakt ( overigens niet op medische gronden, beest was knettergek geworden van het trauma). Dat is een schadepost, maar dat weet je als je paarden hebt. Daar hebben wij ( in dit geval mijn vader, maar mijn man en ik doen dat ook ) van te voren rekening mee gehouden. Mijn huidige paard is de laatste maanden ook meer kreupel dan rad geweest, maar ik ben niet iemand die voor elke dwarse stap de da belt. Ik sta bij iemand met meer dan 30 jaar ervaring in de paarden en twee stalgenootjes zijn dierenarts ( of daarvoor in opleiding ). Dat scheelt al heel veel visites Knipoog Als ik hier op stal kijk hoe weinig da-kosten de meeste maken ( en hoeveel geld ze naar de verzekering brengen ), dan ben ik blij dat ik niets verzekerd heb.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:36

ik zou zelf alleen zo bang zijn dat als ik alleen een spaarpotje zou hebben,je paard dan bv een operatie van €5000 nodig heeft,en zo groot is dat spaarpotje dan niet!
voor mijn eigen gevoel zou ik dan toch liever verzekeren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:05

Snoevie schreef:
ik zou zelf alleen zo bang zijn dat als ik alleen een spaarpotje zou hebben,je paard dan bv een operatie van €5000 nodig heeft,en zo groot is dat spaarpotje dan niet!

Een operatie van 5000 euro?? Zelfs de dubbele koliekoperatie van een vriendin d'r paard was goedkoper............
Nadenken over kosten en de reikwijdte van je financiën is goed, maar operaties van 5000 euro zijn toch echt beren op je weg hoor.
Daarbij moet je je afvragen hoe zinvol dergelijke medische kosten zijn. je kunt wel een veelvoud van de waarde van je paard aan kosten maken, maar kunje het paard daarna weer een goed paardwaardig bestaan geven...????

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:40

Ik weet niet of dit voor alle verzekeringen geldt maar ik bij het ene paard wat ik nog verzekerd heb mag je pas voor ziektekosten verzekeren als je hem voor de rest ook verzekerd hebt. Dus je betaalt een basisverzekering (verzekerd voor dood of ondragelijk lijden) en de premie wordt gevormd door een percentage van de verzekerde waarde. Dus naarmate het paard duurder is betaal je meer premie. Daarbovenop komt ook nog de ziektekostenpremie. je moet er ook vanuit gaan dat als je paard de verzekering ingaat je hem ook gekeurd moeten hebben en vanaf een bepaald bedrag met foto's. Dus kassa! Al met al kan het hele verzekeringsverhaal aardig in de papieren lopen zeker als je paard wat duurder is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:33

ikke schreef:
Snoevie schreef:

Een operatie van 5000 euro?? Zelfs de dubbele koliekoperatie van een vriendin d'r paard was goedkoper............
Nadenken over kosten en de reikwijdte van je financiën is goed, maar operaties van 5000 euro zijn toch echt beren op je weg hoor.
Daarbij moet je je afvragen hoe zinvol dergelijke medische kosten zijn. je kunt wel een veelvoud van de waarde van je paard aan kosten maken, maar kunje het paard daarna weer een goed paardwaardig bestaan geven...????

ja dat is ook zo,maar ik ga altijd uit van het ergste.
ik kreeg vandaag een mailtje van een verzekeringsmaatschappij terug,dat als je pony bv €1500 kost,die ook niet meer dan voor €1500 verzekerd kan worden.
en vaak keren ze maar per jaar de maximale verzekerde waarde uit.
volgens mij is €1500 dan niet zo veel!
misschien overdrijf ik,maar in dit soort gevallen ben ik nogal een doemdenker Bloos

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:00

Snoevie schreef:
ja dat is ook zo,maar ik ga altijd uit van het ergste.
ik kreeg vandaag een mailtje van een verzekeringsmaatschappij terug,dat als je pony bv €1500 kost,die ook niet meer dan voor €1500 verzekerd kan worden.
en vaak keren ze maar per jaar de maximale verzekerde waarde uit.
volgens mij is €1500 dan niet zo veel!
misschien overdrijf ik,maar in dit soort gevallen ben ik nogal een doemdenker Bloos

Je ziet het inderdaad nogal zwart Haha!
Maar het klopt dat sommige verzekeringen ook niet meer ziektekosten uitkeren dan de waarde van het paard....... Het is maar een overweging om te verzekeren.........

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:53

Ik heb mijn pony voor €2000 uitgebreid verzekerd bij (voorheen) Interpolis. Ik betaal €350 per jaar aan premie. Vorig jaar heb ik het er ruim uitgehaald, dit jaar zit ik er ook al aan. Ik vind het een heel prettig gevoel dat ik verzekerd ben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:49

Snoevie het was eerst interpolis maar weet even niet de nieuwe naam, ik krijg nagenoeg alles terug.En heb het altijds snel op mijn rekening staan.