Dat is mijn mening.
Greetz
Angela

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:Liever iemand van 90 kilo die met de beweging van het paard mee gaat. Dus het paard niet zal hinderen in het bewegen. Dan iemand van 60 kilo die op de rug loopt te bonken van heb ik jou daar
RiandeV schreef:Natuurlijk ligt het aan het paard; type, bouw en bespiering. Maar om te stellen dat 70 kg al te zwaar is? Dan heeft mening volwassen man al een probleem!
Skippy01 schreef:dus hoeveel paarden zijn daadwerkelijk in staat om echt zware ruiters te dragen?
een vierkant paard kan meer dragen dan een rechthoek, een compact paard (korte stevige benen en veel massa) meer dan een grootramig paard. een zware ruiter komt dus altijd uit op type koudbloed/barok...
MISTRAL94 schreef:Dan zou een (lange) volwassen man ook al niet op kunnen stappen, die zitten vaak toch al rond de 90 kilo en dan hoeven ze niet eens dik voor te zijn
nina62 schreef:Is hier nog niet genoeg over gedicussieerd?
viewtopic.php?f=75&t=698795&st=0&sk=t&sd=a&hilit=overgewicht
viewtopic.php?f=105&t=656950&hilit=overgewicht
Cassidy schreef:Een wat zwaardere ruiter die goed kan zitten, is minder belastend voor een paard dan een lichtgewicht ruiter die in het zadel zit te bonken en niet met de beweging meegaat.
suzana schreef:Ik vind dat als je een gewicht hebt vanaf 100 kilo je eigenlijk niet meer zou kunnen rijden, tenzij het echt een shire horse of een hele dikke tinker is. Bij mij op stal rijd er een meisje van iets van 80 kilo op een hele iele KWPNer ik vind dit dus echt gewoon niet kunnen... tuurlijk is het banketstaaf als je overgewicht hebt maar er bestaat altijd nog zoiets als afvallen!
polly2 schreef:Cassidy schreef:Een wat zwaardere ruiter die goed kan zitten, is minder belastend voor een paard dan een lichtgewicht ruiter die in het zadel zit te bonken en niet met de beweging meegaat.
Precies, zo is het maar net.
MISTRAL94 schreef:Flicka: Sarcasme komt in jou woordenboek ook niet voor
en weer zo'n reactie die kort door de bocht is![]()
wat een geluk dat er toch nog perfecte mensen bestaan he![]()