Waarom zonder cap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:41

dat maak ik er van..
slechte redenen mogen ook, maar zie daar de toegevoegde waarde niet van in..
Kan zelf ook wel een slechte smoes verzinnen Clown

(verziek ik nu dit topic?)
Nagelbijten / Gniffelen

@zoetiej: dat is juist de grap Clown
Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit..
Hier de uitgelezen kans om Dé goede reden te plaatsen! Cool

Zeg nou zelf..dat is toch een grote eer Vingers aflikken

(meligheid begint al toe te slaan Vork )

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:21

Nou heb ik toch niet iedereen weggejaagd? Verdrietig

Ik beloof bij deze niemand wordt vermoord, opgegeten, bedreigt of gepest als diegene hier post hoor! Schijnheilig

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:21

Born2BCrazy schreef:

(verziek ik nu dit topic?)
Nagelbijten / Gniffelen

hihi nee hoor dat doe je niet Knipoog
Ik ben ook erg benieuwd naar alle "goede" redenen.. dus barst maar los Knipoog

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:22

Ik vraag me af of we dat kunnen beloven Vork

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:22

haha.. We zijn natuurlijk ook heel eng Knipoog

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:28

Ik heb eigenlijk bijna altijd zonder cap gereden. Ik weet dat paardrijden een risico inhoudt, maar ik vind het gewoon vervelende dingen. Als ik vond dat ik het nodig had deed ik er uiteraard wel eentje op. Nu rijdt ik een paardje bij voor iemand en op die stal is het dus verplicht. Nu weet ik ook weer waarom ik er nooit eentje op had..... op een gegeven moment begin je te zweten, ik krijg er rode plekken van waar de cap gezeten heeft en ik krijg er zelfs af en toe puistjes van.

Maarja, doe hem toch maar op.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:35

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:36

je hebt tegen puistjes altijd cremetjes enz enz Clown

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:41

Heb er geen op uit pure laksigheid en denk (let op 'k weet dat het gelul is!) dat er toch nx gebeurd. Heb wel altijd met springen een cap op, bij laag en hoog springen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:42

Tsja ik rijd met cap omdat het móet....
Anders zou ik er niet mee rijden, waarom niet? Omdat ik een enorme hekel aan dat ding hebt, je hebt totaal geen lekker gevoel en daarna zo'n vies plakhoofd.
Bleh wat heb ik een spuughekel aan dat ding Misselijk

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:44

de zoektocht gaat verder Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:45

de zoektocht naar een goede reden?
ik denk dat je die nooit zult vinden Knipoog
Iedereen heeft zo zijn eigen mening (gelukkig) en iedereen vind zijn eigen mening een goede reden.
Dit zal altijd wel een discussie blijven Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:47

eigen mening is zeker goed..! Haha!

Maar lijkt me als je 'goed' nadenkt, de redenen niet erg sterk zijn..En niet opwegen tegen de (mogelijke) nadelen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:49

Tsja ik weet wat de nadelen zijn als je er goed afkletterd.
Maar ik weet ook dat ik zeer geluk heb gehad tijdens een ongeluk met me paard toen ik géén cap ophad, en dat het bij mij juist in mijn voordeel was dat ik geen cap ophad Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:50

Ik denk ook niet dat je een goede reden zal vinden. Zoals al eerder gezegd werd: ik rij veilig of ik rij niet. Zelfs met alleen stappen zet ik 'm op. Het paard kan zomaar ergens van schrikken. Vorige week heb ik het makste paard van stal nog ergens van zien schrikken met pijnlijke gevolgen voor de ruiter. Dit was echt hét paard waarvan ik gezworen zou hebben dat het nergens van zou schrikken. Maar zo zie je maar weer, elk paard schrikt wel eens ergens van.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:51

dát zou dan een goede reden kunnen zijn Knipoog
vertel?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:53

Omdat ik een cap niet lekker vindt zitten, zeker niet als het warm is. En ik rijd paard voor mijn plezier en dat heb ik meer zonder cap.
Op vreemde/moeilijke/jonge paarden en op buitenrit zet ik wel een cap op. Maar gewoon thuis met trainen op mijn eigen vertrouwde paard niet. Ik ben trouwens ook weleens mét cap op de klep gevallen en toen had ik daardoor een lichte hersenschudding.
Je kunt de hele dag vallen en ongelukken krijgen. Ik ben vaker van een fiets hard afgevallen dan van mijn paard. En ik fiets ook nog steeds zonder helm. Doen de fanatieke capdragers dat ook dan? Fietsen met een helm? Zo nee wat is dan jullie reden om te fietsen zonder helm Vork

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:57

nee, dat doe ik niet (fietsen met helm)
en daar gaat deze discussie niet over..

Maarre mijn reden is iig niet dat ik 'meer plezier' heb als ik fiets zonder helm..(beetje melig Clown )
Ik heb het geld er niet voor over..en bovendien leidt een fiets geen eigen leven zoals een paard! Het risico op een paard is imo groter dan met fietsen..(fietsen heb je meer in de hand..al heb je je mede-weggebruikers niet in de hand)
Maar ja dan kan je wel dag en nacht met een helm op lopen..en wil dus niet dat een helm mijn leven bepaald..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:07

casperrr schreef:
Tsja ik weet wat de nadelen zijn als je er goed afkletterd.
Maar ik weet ook dat ik zeer geluk heb gehad tijdens een ongeluk met me paard toen ik géén cap ophad, en dat het bij mij juist in mijn voordeel was dat ik geen cap ophad Lachen

Wat was er toen gebeurt dan?

Fleurtje100 schreef:
Omdat ik een cap niet lekker vindt zitten, zeker niet als het warm is. En ik rijd paard voor mijn plezier en dat heb ik meer zonder cap.
Op vreemde/moeilijke/jonge paarden en op buitenrit zet ik wel een cap op. Maar gewoon thuis met trainen op mijn eigen vertrouwde paard niet. Ik ben trouwens ook weleens mét cap op de klep gevallen en toen had ik daardoor een lichte hersenschudding.
Je kunt de hele dag vallen en ongelukken krijgen. Ik ben vaker van een fiets hard afgevallen dan van mijn paard. En ik fiets ook nog steeds zonder helm. Doen de fanatieke capdragers dat ook dan? Fietsen met een helm? Zo nee wat is dan jullie reden om te fietsen zonder helm Vork

Hmm maar je was toen op de klep (vooraan dat ding bedoel je?) gevallen.. en toen een lichte hersenschudding.. Maar stel he.. Je had je cap toen niet op gehad.. Dan was je dus met je voorhoofd naar beneden gevallen.. Volgens mij is dat ook wel erg pijnlijk!! Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:13

Daarom dus. Met fietsen heb je meer kans op om het hard te vallen. En ik ben toch weleens van mijn fiets afgereden door een auto. Van mijn huidige paard ben ik nog nooit afgevallen (klop, klop!). Natuurlijk ik weet niet altijd wat hij gaat doen en ik kan er best eens afvallen. Maar dat risico schat ik bij mijn paard (in binnen en buitenbak) kleiner in dan op de fiets in het verkeer (en daar heb ik ookal geen helm op Verward ).
Ik heb trouwens wel een redelijk goede rede bedacht! Er zijn natuurlijk mensen die geloven in het lot (jaaja Haha! ) en die redeneren dan van nou als ik hard moet vallen val ik toch wel wat ik er ook aan doe.
Niet dat ik in het lot geloof, maar soms redeneer ik zo ook wel. Omdat je als je altijd maar "en wat dan als..." denkt, je net zo goed op kunt houden met leven!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:16

Fleurtje100 schreef:
Daarom dus. Met fietsen heb je meer kans op om het hard te vallen. En ik ben toch weleens van mijn fiets afgereden door een auto. Van mijn huidige paard ben ik nog nooit afgevallen (klop, klop!). Natuurlijk ik weet niet altijd wat hij gaat doen en ik kan er best eens afvallen. Maar dat risico schat ik bij mijn paard (in binnen en buitenbak) kleiner in dan op de fiets in het verkeer (en daar heb ik ookal geen helm op Verward ).
Ik heb trouwens wel een redelijk goede rede bedacht! Er zijn natuurlijk mensen die geloven in het lot (jaaja Haha! ) en die redeneren dan van nou als ik hard moet vallen val ik toch wel wat ik er ook aan doe.
Niet dat ik in het lot geloof, maar soms redeneer ik zo ook wel. Omdat je als je altijd maar "en wat dan als..." denkt, je net zo goed op kunt houden met leven!

Um je gelooft zelf niet in het lot..dus geen goede reden Clown
enne ik bedoelde juist dat paardrijden gevaarlijker kán zijn dan in het verkeer!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:16

@ Mloesje: Dat was dus eerst het geval. Ik viel eerst met mijn hoofd in het zand zonder cap. Goed geschrokken mijn cap opgezet en weer opgestapt. Toen viel ik dus weer op mijn hoofd met cap op en werd even later wakker op een bankje (met hersenschudding)!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:19

Hmm okj!! Dat is wel echt poedersuiker, normaal zou je toch zeggen dat het tegenovergesteld was!! Best een goede reden als je het zo bekijkt Knipoog

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:23

Ik rij ook (bijna) altijd zonder cap.
Ik weet dat er risico's aan zitten enz. Maar ik vind het ook veel fijner.
Lekker de wind door je haren & geen zweethoofd Tong uitsteken
Tja.. en ik heb veel vertrouwen in haar. Ik weet dat er altijd iets kan gebeuren maar als dat
zo is.. Heb ik alsnog mijn eigen keuze gemaakt dus moet ik maar op de blaren zitten.
En ik rij pas 10 jaar maar de laatste keer dat ik gevallen ben kan ik me niet meer herinneren maar is zeker meer dan 6 jaar geleden.
Maarja ik maak me er nooit druk om.. het is ieder zijn eigen leven/risico dus moeten ze zelf maar
weten wat ze doen.
x

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:27

Ik rij ook bijna altijd zonder cap, als ik met cap rij ga ik zo zweten en kan ik elke dag mijn haar wassen! niet dat dat een ontzettende ramp is maar ik vindt het gewoon niet zo fijn met een cap!