Buitenrit Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Buitenrit Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:19

Natural_K schreef:
Je begrijpt wat ik bedoel... maar ze staan er niet meer is mij verteld door een zeer betrouwbare bron Haha! de ezels staan er nog wel maar die staan niet bij de paarden in. Knipoog

haha jah, ik weet niet waarom die dieren weg zijn, vond ze wel grappig,
vind oowk vet jammer dat muis dood is maar das weer offtopic Knipoog

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:52

Wij stonden ± 10 jaar terug altijd op camping het ronostrand en huurde vaak een paard om een rondje te doen, heerlijk daar! En idd allerlei verschillende paarden!
Volgend jaar willen we een eigen fjord voor de kar en voor de recreatie, maar denk er zelfs overna om te kijken of ze niet een makke aan ons willen verkopen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:06

ze verkopen wel, ik weet nog dat flink wat jaar terug mister X verkocht werd.
we wouden destijds (voor asra om de hoek kwam kijken)
muis of kinky(platvoet) wel overkopen, ik ken hun wel redelijk en ze mailden me ook vrij direct terug
muis was toen ff denken 16 ofzo?
en kinky was 14jaar
en ze wouden voor muis of kinky 1500 euro .. dat vond ik aardig veel
daarbij dacht ik na: jaren lang staan ze in een enorme kudde,
als ik 1 van die 2 koop, komen ze s'avonds op stal wat ze totaal niet gewend zijn,
ze vormen niet echt een "kudde" en ze gaan in de bak, terwijl ze echt buiten lopen

en ik vond ze wel oud voor de prijs die ze vroegen..

tijd later is muis overleden helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:12

Ik ben er ook een paar keer geweest. Nou die paarden zien er echt niet slecht uit hoor.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:47

Lise81 schreef:
Goh, apart...ze hebben al bijna 2 jaar geen muilezels meer! Ze hebben wel een aantal ezels, die staan nooit tussen de paarden. Blijkbaar verkeerd gezien idd!

In de winter staan ze allemaal bij huis, bijna allemaal in 1 stuk land, zo kunnen ze goed bijgevoerd worden. Op dit moment staan ze weer allemaal in verschillende weilanden, rond het fjordenpaard zelf en in de omgeving. Hoe de verzorging is kan verschillend tegen aan gekeken worden. Ze staan in een kudde 24 uur per dag buiten worden niet dagelijks gepoetst, dus ze zien er idd niet uit als een sport-paard. Op dit moment zijn ze iets aan de dikke kant (op een enkeling na). Het zijn erg leuke vrolijke dieren om mee te hebben op buitenritjes!

dat klinkt erg goed zeg!!!
had al wel contact gehad met het fjordenpaard, vandaar dat ik op bokt ben gaan zoeken

ik wil binnenkort eens met mijn moeder op stap gaan. gewoon samen, beiden ervaring, alleen is het van mijn moeder zo'n 10 jaar geleden dat ze voor het laatst gereden heeft, dus willen we lekker rustig door het bos stappen. en als wij het willen een versnelling hoger, vooral ook niet in een grote groep dus.

dit klinkt perfect, lekker buiten in een kudde en niet in en hokkie!:)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:15

suusiejj schreef:
ze verkopen wel, ik weet nog dat flink wat jaar terug mister X verkocht werd.
we wouden destijds (voor asra om de hoek kwam kijken)
muis of kinky(platvoet) wel overkopen, ik ken hun wel redelijk en ze mailden me ook vrij direct terug
muis was toen ff denken 16 ofzo?
en kinky was 14jaar
en ze wouden voor muis of kinky 1500 euro .. dat vond ik aardig veel
daarbij dacht ik na: jaren lang staan ze in een enorme kudde,
als ik 1 van die 2 koop, komen ze s'avonds op stal wat ze totaal niet gewend zijn,
ze vormen niet echt een "kudde" en ze gaan in de bak, terwijl ze echt buiten lopen

en ik vond ze wel oud voor de prijs die ze vroegen..

tijd later is muis overleden helaas..

Voordat er allemaal weer meiden geschrokken op het gastenboek van het Fjordenpaard berichtjes gaan plaatsen: Mister X staat nog gewoon bij het Fjordenpaard! Haha!
Zal wel een ander paard zijn geweest wat toen verkocht is want ze verkopen idd wel regelmatig paarden/pony's, als je perse dát paard wil kopen betaal je er gewoon meer voor, ze hoeven ze niet persé kwijt. Maar wel slim dat je destijds er overna gedacht hebt dat ze idd niet gewend zijn in een stal te staan en echt in de bak te lopen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:34

Lise81 schreef:
Voordat er allemaal weer meiden geschrokken op het gastenboek van het Fjordenpaard berichtjes gaan plaatsen: Mister X staat nog gewoon bij het Fjordenpaard! Haha!
Zal wel een ander paard zijn geweest wat toen verkocht is want ze verkopen idd wel regelmatig paarden/pony's, als je perse dát paard wil kopen betaal je er gewoon meer voor, ze hoeven ze niet persé kwijt. Maar wel slim dat je destijds er overna gedacht hebt dat ze idd niet gewend zijn in een stal te staan en echt in de bak te lopen.

dan zou um wel terug gebracht hebben ofzo ik weet het nog wel heel goed,
toen was hester nog geen leiding en debby ook niet, zolang geleden is dat al, zij waren mede kampgenoten toen Knipoog

het klopt dat ze ze niet persee kwijt hoeven,
en ach misschien kom ik nog eens langs met asje een dagje Knipoog daar lekker rijden ,

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:17

Wat voel ik me ineens al oud dan Nagelbijten / Gniffelen
Heb je mij dan toevallig ook als leiding gehad dan Nors opkijken heb debbie, hester etc. nog wel eens in de week gehad. Kan best dat ie weer terug is gebracht, gelukkig is een leuke, mooie knol! Haha!
Gaan lekker off-topic Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:47

Lise81 schreef:
Wat voel ik me ineens al oud dan Nagelbijten / Gniffelen
Heb je mij dan toevallig ook als leiding gehad dan Nors opkijken heb debbie, hester etc. nog wel eens in de week gehad. Kan best dat ie weer terug is gebracht, gelukkig is een leuke, mooie knol! Haha!
Gaan lekker off-topic Knipoog

dat zou best eens kunnen dat jij mijn leiding bent geweest meende 1x
met ingrid en,eh goh ben namen kwijt Verward

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:52

joy en marlous toevallig?

op wie reed je toen dan?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:22

Lise81 schreef:
joy en marlous toevallig?

op wie reed je toen dan?

ken ik ook Ja
enneh heb 3x op muis gereden (1x was een week dat ik eerst op ushi reed en later met joy ruilde en ik op muis ging)

eerste jaarhad ik jullie niet maar reed ik vera..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:36

wel raar dat ze daar paarden zomaar weggeven aan mensen..doen ze bij de meeste maneges niet...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:04

Maar daarom juist ook heel erg leuk om een keer te doen.
Je kan je eigen tempo en route bepalen (tot op zekere hoogte, je dient wel rekening te houden met het paard en de paarden kennen vaak ook de route wel).

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:00

me vriendin heeft t vandaag ook voor t eerst gedaan;) ze vond t idd wel leuk maja. t blijven wel dieren, hun dieren die ze wel zo met je meegeven... vragen ze helemaal niet van ruiterbewijs of iets??

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:05

nee, maar eerlijk gezegd zegt een ruiterbewijs ook niet altijd evenveel over hoe mensen met je paard om zullen gaan!!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:25

Een ruiterbewijs zegt helemaal niks, eigenlijk.

Ik ben vandaag weer met een ploegje wezen rijden in Een, en wederom weer een fantastische rit gehad!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:34

uhm dat zegt t wel..als je een ruiterrijbewijs heb weet je hoe je met een paard hoort om te gaan. Of ze dit ook werkelijk doen weet je nooit met mensen;)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:28

dorienkee schreef:
uhm dat zegt t wel..als je een ruiterrijbewijs heb weet je hoe je met een paard hoort om te gaan. Of ze dit ook werkelijk doen weet je nooit met mensen;)

Knipoog juist! En er zijn heeeel veel mensen zonder ruiterbewijs die super met paarden om gaan!