Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

debje18

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:47

Ik rijdt altijd met omdat ik ervaring heb met wat er kan gebeuren als je zonder cap op je hoofd valt en bij ons is het ook verplicht, maar ik rijdt altijd met ook al was het niet verplicht.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:51

Ik rijd met cap voor mijn eigen veiligheid, en omdat mij dat zo geleerd is, en dat is maar goed ook. Ik ben laatst gevallen, niet eens hard maar wel op mijn hoofd en toen had ik al een hersenschudding, kun je nagaan wat er was gebeurd en ik had geen cap op gehad enwas op de bakrand gevallen (nu net op een stuk waar die twee meter een inhammetje had).. Ik voel me trouwens ook erg kaal zonder cap Clown

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:54

nee ik rijd met cap omdat ik bang ben dat als ik er wel af val zonder cap ik iets ergs heb wat ik had kunnen vermijden als ik mijn cap op had

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:55

Ik moet met cap rijden op de manege en thuis moet ik er van me ouders mee rijden omdat me vaders broer door het dragen van geen helm op zijn brommer overleden is ik vind het begrijpelijk dus ik hou me eraan

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:58

Ik rij zelf ook altijd met cap. Omdat het moet, maar toch. Paardrijden is een gevaarlijke sport. Waarom zou je het dan voor jezelf niet minder gevaarlijk maken door een cap te dragen? Met hockey heb je (de meeste mensen dan) ook scheenbeschermers en een gebitsbeschermer. Ik vind het eerlijk gezegt een beetje raar voor de mensen die geen cap dragen. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die goed kunnen paard rijden maar toch, paarden blijven vlucht dieren en kunnen altijd iets onverwazchts doen. En dan denken ze heus niet: laat ik voorzichtig doen, mijn ruiter heeft geen cap op.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:06

Nou Moeder's wil is wet dus dat is de voornaamste reden en het is gewoon veel veiliger om met Cap te rijden. Verder vind ik het niet vervelend zitten dus waarom niet?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:08

Ik weet het, het is slecht, Bloos maar ik rij dus alleen in de les met cap omdat dit verplicht is. Als ik vrij rij zet ik ze niet op. Vertrouwen in je eigen paard hebben speelt dan wel mee. En ja, een ongeluk zit in een klein hoekje, dat weet ik ook wel. Hulde aan alle mensen die hem altijd opzetten, heel goed!

sarahke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:11

Ik rijd altijd met cap voor de veiligheid. Ik ken een paar mensen wiens cap gewoon doormidden is gebroken na een val. Stel je voor dat ze geen cap droegen ... Ook rijd ik buiten vaak tegen laaghangende takken en dan is een cap wel handig Knipoog . Ben ook al een aantal keer gevallen met paard en was altijd blij dat ik een cap droeg! Ik vind zo'n ding trouwens niet in de weg zitten en ik heb nog nooit zonder gereden dus ik weet niet wat ik mis Knipoog

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:11

Toen ik begon met rijden was het voor mij verplicht op de manege.. ik weet nu eigenlijk gewoon niet beter dan dat ik met cap rij.. ik ben nu 18 en bij ons is het vanaf je 18e eigen risico..
Maar ik rij gewoon nog met cap.. omdat het een gewoonte is..
en geen slechte dacht ik maar zo.. Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:23

Zoals ik in het andere topic aangegeven heb, rij ik altijd met cap, ondanks dat mijn haffie op leeftijd en redelijk bomproof is. Ik moest het in het begin van mijn ouders, toen ik ouder werd mocht ik in de bak zonder rijden, heerlijk. Vervolgens dacht ik lekker buiten op mijn paardje (zadel was stuk) zonder zadel en zonder cap, ik heb geluk gehad, dit ging 3 maanden goed, totdat ik met mijn hoofd op de stoeprand landde, zonder cap. Ik kan je vertellen dat de mensen om me heen dachten dat het met me gebeurt was, door het bloedverlies zakte ik ook bijna weg, maar uiteindelijk heb ik er alleen een litteken aan overgehouden van ongeveer 8 cm. De artsen wilde me in het ziekenhuis houden ivm de mogelijkheid van inwendige hoofdbloedingen en dergelijke en het gevaar van coma, hierna heb ik nooit meer zonder gereden, behalve toen ik hem vorig jaar 1 keer vergeten was, halverwege dacht ik he wat is mijn hoofd koel, en toen ben ik niet harder dan stap geweest en bij de weg afgestapt.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:24

rij alleen met cap op terrein waar het verplicht is. dus tijdens prive les(heb ik op een manege), en op wedstrijden. verder in het bos en in de bak rij ik altijd zonder cap.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 03:20

Voor mijn eigen veiligheid, en als het niet te warm is of ik aan het springen ben trek ik ook nog mijn body protector aan.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 06:50

op de manege MOET ik met cap rijden, maar het is ook echt voor m'n eigen veiligheid (al zou ik er op de manege minder moeite mee hebben zonder te rijden denk ik)

op mijn verzorgpony echter, die staat aan huis, heb ik hem vrijwel altijd op, echt voor m'n eigen veiligheid, ik heb een keer bijna een ongeluk gehad en dat is maar nét goed afgelopen, had toen geen cap op, maar sindsdien dus wel áltijd als ik naar buiten ga. Als ik in het land rij zet ik hem ook wel op, maar net als vorige week, ik ging even foto's maken met een vriendin, ben ik er toch opgestapt zonder cap, maar dat is dan voor 5 tot 10 minuutjes (en ja, dan kán ik ook wel vallen, I know, maar na ruim een jaar ken ik haar gangen toch wel, ik spring ook zonder zadel met d'r) en dan heb ik hem niet op nee..

Maar ik heb - bij haar - zeker het besef dat het voor mijn eigen hoofd is!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 07:18

om de veiligheid

liss20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:48

ik rijd sinds ik een ongeluk heb gehad en mijn cap mijn leven heeft gered altijd waar dan ook met cap.
buiten reed ik al met cap maar nu rijd ik ook in de bak met cap, het is gewoon veel veiliger en ik heb nog geen zin om afscheid te nemen Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:50

ik heb sinds vorig jaar januari een nieuwe cap (eindelijk eentje die goed zit) en sindsdien draag ik hem altijd
niet omdat het verplicht is dus, maar gewoon omdat het me een beter/veiliger gevoel geeft (en hij zit ook echt goed Haha!)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:51

Ik rij altijd met cap. Veel veiliger en zoals hierboven ook al gezegd werd : Moeder's wil is wet!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:52

Nee ik rij zonder .
vanaf 16 mag je bij ons op stal zonder rijden .
maar buiten wel met cap ..

veer_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:02

ik rijd altijd met cap, eigelijk omdat eht verplicht is
maar ookw el een beetje voor inderdaad de vijligheid Lachen

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:08

Op de manege waar ik ben begonnen met rijden, was het dragen van een cap gewoon verplicht
Ik weet niet beter, het is echt een gewoonte geworden
Ik heb nu een stel verzorgpaarden en rijd ook nog altijd met cap
Gewoon omdat ik me er zelf prettiger en veiliger bij voel
en dat terwijl het paard absoluut wel te vertrouwen is hoor *LOL*

culasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:19

Ik ben net begonnen met paardrijden, ben een absolute beginner en kreeg van een ander een cap. Maar die paste voor geen meter en ik deed hem maar af. Tegenwoordig doe ik een petje op tegen het stof en zand en blijkbaar mag dat. Ik hoor er nooit iemand over dat je een cap moet dragen bij het rijden. Is het dragen van een cap verplicht?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:21

Op de manege waar ik 7 jaar heb gereden was het verplicht, en dus niet meer dan normaal. Dacht er toen nooit bijna, mijn moeder wel, mocht nooit op een paard zonder cap. Toen kreeg ik mijn eigen paard, onder een voorwaarde: Altijd een cap op. Omdat ik dit paard ook zelf moest gaan inrijden, was ik het daar ook gelijk mee eens. Op de stal waar ik nu sta rijd bijna niemand met cap. Voel me soms wel buitenstaandertje, maar als ik dan weer hoor hoeveel ongelukken er gebeuren door mensen die geen cap dragen, weet ik weer waar ik het voor doe. Ik vind zelf ook dat het belangrijk is, doe het ook voor mijn eigen veiligheid. Als mijn ouders niets meer over mij te zeggen hebben, zou ik het blijven doen. Je vergeeft het jezelf nooit als je een smak maakt en letsel eraan overhoud omdat je geen cap ophad!

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:13

Ik rij altijd met cap, en omdat ik dat zelf wil! Is namelijk wel zo veilig en ik voel me ook echt niet fijn als ik er zonder cap op zou zitten.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 01:42

Ik ben echt blij te horen dat iedereen zo betrokken is bij zijn eigen veiligheid! Denk idd maar eens wat je kan gebeuren en dan weet je weer waar je het voor doet!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 02:00

Als het verplicht is en soms voor de veiligheid. Draag alleen vrijwillig een cap als ik denk dat het weleens het geval zou kunnen zijn dat ik eraf klap. En tot op heden gaat dat prima. De laatste 15 jaar niet meer zonder cap gevallen. Clown De enige keer dat ik echt wat aan de cap heb gehad ivm hoofdletsel was toen ik proppen stond te draaien op een concoursterrein en het paard me de cap doormidden sloeg. Toen was ik blij dat ik hem op had...