hoe lang wachten voor je die KLIK krijgt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Re: hoe lang wachten voor je die KLIK krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:31

ik vind dat je meteen een klik moet hebben het klikt of het klikt niet.
Samen een TEAM vorme is iets anders dat kan wel een tijdje zijn tijd
nodig hebben altans dit is mijn menig,

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:18

principal schreef:
Als je een paard net rijd (voor mij nu 4 x pas). Na hoelang krijg je echt het gevoel van: ja dit is het, klikt goed met het paard, ook tijdens rijden maar ook met poetsen, zadelen?

Kan dat na de eerste x erop gereden te hebben, of komt dit eigenlijk pas later?

Je kan het gelijk hebben maar het kan ook later komen, ik zlef heb er bijvoorbeeld een half jaar over gedaan voor ik echt een klik had met mijn pony.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:30

Soms is hij 'het' meteen helemaal, een andere keer duurt het wat langer.

Met rijden was bij mij de klik met mijn eigen pony's d'r meestal niet echt meteen. Heb ze allemaal groen, en dus nog niet zadelmak gekocht Knipoog. Met Dennis heeft het zelfs bijna een jaar geduurt (maar hij is nu mijn beste maatje), Trendy heb ik het eerste half jaar een paar keer bijna op internet gezet maar vind het nu ook een super pony.
Roosje vond ik wel direct geweldig, zelfs de eerste keer dat ik er op zat al (2 rondjes het land door stappen zonder zadel met een halstertje). Uk vond ik ook geweldig om voor de eerste keer op te zitten (op de poetsplaats een paar weekjes geleden nadat ik haar als veulentje gekregen heb, heb er nog niet vaker op gezeten).
Angel vond ik dood eng in het begin, en het is een hele brave, super lieve pony, maar de klik is er nog niet (na 2,5 jaar).

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:31

Ja bij mij was de klik er ook meteen, had zoiets van wauw dit is hem. Maar ik kan me voorstellen dat je ook paarden hebt waar het wat langer bij duurt, dat het moet groeien.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 09:17

Opzich de klik is er wel meteen. Want anders kies je hem ook niet uit.
Alleen een 'echte' band had ik pas na een half jaar.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:46

Is verschillend natuurlijk.......mijn eerste pony kreeg ik 15 jr geleden bij tussen ons was die klik er gelijk vanaf de eerste minuut..boem geen twijfel meermogelijk ik wou haar en zij mij. Lovers
M'n 2e paard een kwpn-er kocht ik meer op capaciteiten ik zocht een wedtr paard, de klik was er niet gelijk, helaas pas na een paar jaar en toch hoe gek we ook op elkaar zijn het zal nooit zo worden als bij mn vorige pony, wij konden haast elkaars gedachten lezen heel bizar eigenlijk.

2 Jr geleden heb ik weer een pony (haflinger) gekocht, mezelf stellig voorgenomen dat de klik er weer moest zijn gelijk vanaf het eerste moment anders kocht ik deze niet.
De klik was er en vanaf dag 1 zit het goed tussen ons, ze is mn maatje.

Ik koop nooit geen paard of pony meer zonder de zogenaamde 'klik' als die er niet gelijk is dan komt die ook niet meer, ja ik ga me aan een paard hechten en de kwpn-er is me alles dat wel, maar heel diep van binnen is het anders dan met de andere 2 ponys, misschien ben ik stiemum ook wel een ponyfreak!!! Bloos

Paaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:57

bij mij heeft het ook een tijd geduurd na 3x pas d8 ik

Vvaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:12

Ik ben het eens met Zilva, de echte band komt pas naar een halfjaar

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:31

Bij ons was er niet meteen een klik. Hij was erg afwachtend. Het is ook absoluut geen allemansvriendje.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:48

Een klik die is er meteen of niet denk ik.
Als je van een paard niet onder de indruk bent zal je nooit héél erg onder de indruk raken denk ik..
Máár, ik denk dan ook weer dat het bij iedereen verschillend is, ik heb zoiets van die moet er bij mij meteen zijn, iedere keer met een nieuw paardje weet ik gewoon of het klikt of niet!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:50

Bij mijn jonge paard was de klik er vanaf het moment dat ik erop stapte! Het voelde meteen goed. Met zijn moeder duurde het ietsjes langer.. maar dat is nu ook helemaal goed!