Wie geeft zijn paard vakantie !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tazz2007

Re: Wie geeft zijn paard vakantie !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:53

Ze heeft als ze in de wei staan alleen vakantie als ik op vakantie ben. In de winter regel ik iemand anders, maar zomers niet!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:07

Mijn paardje heeft eigenlijk altijd vakantie omdat hij 24/7 in de wei staat met zijn vriendjes.
Maar als ik zelf op vakantie ben, hoeft hij niet te werken.

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:37

met de krokusvakantie heeft een stalgenoot een weekje mijn paard gereden, maar van de zomer staat hij in het land en heeft hij ook lekker vakantie Haha!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:40

tijdens de vakantie zet ik mijn pony heel vaak een aantal dagen gewoon op de weide , aantal lekkerde verfrissende douches en poetsbeurten zonder te rijden , maar ik verdeel dit meestal over de héle vakantie
als ik naar de zee ga heeft hij een héle week vakantie aan een stuk omdat een weekje zee héél vermoeiend is

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:41

Hij heeft al genoeg vakantie. Haha!
Dus hij gaat gewoon aan het werk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:43

Beetje maffe situatie...

mijne moet altijd hele jaar werken, heeft een lesverplichting..
dus loopt elke dag een manege les... en met mij..

Kan haar dus tussendoor niet laten 'snipperen'. Vandaar dat ie echt
op vakantie gaat.....

Dus in de zomer mag ie van mij 6 wkn de wei in bij een vriendin.
Die er af en toe het bos mee in gaat... staat dan 24/7 in de wei...
Ik neem dan een paard van haar mee om in de vakantie te rijden...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:45

die van mij hebben in de winter als het echt een periode van vies weer en vriesweer is hebben ze een maandje vakantie ze gaan dan wel iedere dag effe op de wei f in de rijbak. Daarna als we de draad weer oppakken gaat het altijd super soms lijkt het wel of het zelfs nog beter gaat.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:50

Die van mij heeft iedere week 2 vrije dagen omdat ze anders tegendraads wordt. Verder regel ik normaal altijd iemand als ik op vakantie ben, maar dit jaar misschien voor het eerst niet, dus wel lekker geknuffeld en gevoert worden, maar niet gereden. Ik twijfel nog, maar mijn verzorgster stopt en ik heb geen nieuwe. Ze staat zowiewo 24/7 buiten zomer en winter, dus beweging genoeg. Ik zie het tegen die tijd wel, maar ik heb haar nog nooit echt vakantie gegeven dus.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:03

Als ik op vakantie ga, dan heeft mijn paard ook vakantie en soms heb ik weleens een weekje ertussen zitten dat ik iets rustiger aan doe met trainen omdat hij ook wel eens een beetje mag bijkomen van het werk...

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:06

Vakantie uhm nou hij gaat na het rijden gewoon nog de wei op of als ze niks met hem gaat doen de wei op en wandelen.
Maar echt een week niet rijden, heb ik me nicht nog niet zien doen.
Ook als zij op vakantie is dan krijgt hij gewoon beweging.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:35

Vakantie niet nee. Maar als ik zelf op vakantie ben staat mijn paard wel stil, wel in de wei, en misschien vraag ik ook wel een bijrijder, maar ik zet mijn paard geen vakantie stil. Word ze veel te stijf van!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:20

Ach, vakantie.. Ze staat zomers 23 uur op de wei, dat ene uurtje kan ze dan nog wel werken en de overige lekker vakantie vieren Clown.
Heb wel regelmatig weken dat ik het wat rustiger aan doe, en let gewoon goed op haar, dan is geen vakantie nodig hoor.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:30

hmm, vakantie niet echt, maar wel eens een keer een week even helemaal stil (wel beetje wandelen) of alleen dressuur, maar we hebben nu bijna alleen 1 jarigen dus die hoeven zoiezo niet veel te doen Lachen

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:12

Als ik op vakantie ben krijgt hij ook vakantie Lachen
Hij staat op pension, dus hij krijgt gewoon eten, en gaat naar buiten etc.
Meestal ga ik in de zomervakantie twee weken weg, en de week erna bouwen we het rustig op met longeren en niet meteen hard aan het werk zetten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:45

Iedere winter krijgen de meeste paarden hier vrij, staan dan 24/7 buiten en worden met hooi bijgevoerd. Ideaal is anders, maar in dit klimaat, en niet te vergeten de duisternis (we zitten hier tenslotte net onder de poolcirkel), is buitenrijden ´s winters een problematische zaak. Dit betekent natuurlijk dat je ieder jaar weer opnieuw rustig moet beginnen met conditie opbouwen. Onze rijpaarden staan nu sinds 2 weken weer op stal, dit weekend ben ik van plan de eerste 2 te beslaan, en kunnen we los! Wordt een interessante zomer, 2 4-jarigen om in te rijden, veulen op komst, enn zondag gaan we een paard in Thistelfjordur bekijken ,en als hij bevalt wellicht kopen....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:48

sowieso heeft noob altijd 1 dag vrij. hij komt er dan alleen uit om lekker de paddock of het land onveilig te maken.
in de zomer ga ik 3 weken op vakantie en dan is hij ook vrij. 2 weken van te voren gaan we al afbouwen en na de vakantie bouwen we in ongeveer 3 weken weer op naar 4x rijden, 2x longeren.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:17

Als ik in de zomer op vakantie ga, dan staat Frits ook 2 weken stil. Maar meestal staat hij dan 24/7 op het land, dus dat vind hij niet erg Knipoog . Er is wel altijd iemand die wel een borstel over hem heen wil halen, dus aandacht krijgt hij nog wel (daar kan hij ook niet zonder Vork ) .
Maar ik rijd/longeer hem nu ook niet elke dag, dus zo'n zwaar leven heeft hij niet Haha! .

*Edit* Hij komt wel elke dag in de paddock op het moment. Van 9u 's ochtends tot 16/17u 's avonds. *

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:00

Ik geef mijn paard geen vakantie. Ik zie haar maar 1/2 keer in de week. En ben er dan dus graag mee bezig. Ik laat ze wel vaker een dagje staan, als ze die week al een keer goed gelopen hebben. En als de bak gewoon niet berijdbaar is. Maar meestal doe ik gewoon mijn werk, en waar ik die dag zin in heb.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 09:12

m'n paarden hebben altijd vakantie :p
nee hoor, maar als ik op vakantie ga, dan zorgt een boer bij ons voor eten en water. Dus dan rij ik er 2 week niet op. Maar dat gaat wel goed.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:51

Mijn peerdjes hebben het hele jaar vakantie ze staan iedere dag buiten te vreten en dat ene uurtje dat ik erop rijd vinden ze nog leuk ook.

Alleen tijdens de inrij periode heb ik mn haflinger een maand met rust gelaten het ging soms wat te snel en ze is snel overvraagd, het liep allemaal niet meer zo lekker, een maand lang gewandeld gekeuveld en gepoetst, daarna weer rustig opgebouwd en meeteen ging het goed, ze had dr koppie leeg en konden er weer tegenaan, nu weet ik dat ze gewoon sneller overvraagd is dan een andere pony en de concentratie nivo ligt ook beduidend laag, dat is soms wel jammer, maargoed met wat creativiteit kom je er ook....daarnaast kan ik met mn kwpn-er die stiekum al met pensioen is zat ritjes maken, het rijden hoef ik dus niet te missen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:53

mijn paard heeft geen vakantie, in de zomer is ons wedstrijd seizoen dus dan word er hard getraind, in de winter doen we wel rustiger aan maar echt vakantie nee

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:46

Ik, alleen niet in de zomer maar in het najaar. na het seizoen geef ik hem 6 weken vrij. Dan kunnen eventuele kleine blessures die niet zichtbaar zijn genezen. Hij staat het hele jaar door dag en nacht buiten. Tijdens die vakantie ga ik wel met hem wandelen enzo, ik kom gewoon elke dag bij hem, alleen wordt er niet getraind

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:33

Als ik op vakantie ga, krijgt mijn paard ook 2 weken vakantie. Gewoon al omdat ik er niemand op vertrouw en omdat er ook eigenlijk niemand op wil. Lachen

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:34

Mijn paard krijgt in de zomer een maandje vakantie. Ze gaat dan lekker een maand het land op 24/7. Ik laat haar daar een maand staan, ze wordt dan ook niet gereden etc.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:34

Wij houden samen vakantie. Hij gaat lekker mee op vakantie en dan genieten we samen van andere omgeving en rijden lekker door de bossen.