Pony heeft geen respect voor mij, wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

louanagirl

Re: Pony heeft geen respect voor mij, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:38

oke Tong uitsteken Ik zal haar idd. ook laten staan...
Maar wat doet ze met haar achterbenen??
Bokt ze de hele tijd?
Is het op die foto trouwens de lichtbruine?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:45

@TS:
Heel erg consequent zijn: op een beet volgt een tik , op een trap een schop.
Maar: als hij braaf is ook kunnen belonen, alleen afstraffen als dat nodig is.

Ik verzorg een veulen dat ook in de puberteitsfase kwam: die joeg me door de hele wei als je bv. geen snoepje had.
Nou heb ik gewoon iedere keer als ze weer kwam om een snoepje af te dwingen met het halster zwaaiend en gillend als een viswijf er achter aan gerend, 1 klein maandje, toen was het over. Nu is het een schat van een pony en heb er nooit meer last van gehad.

Je moet ook even kunnen doorbijten, maar tussen paarden gaat het ook zo, diegenen die opdringen die worden gewoon gestraft door de leider, in dit geval jij!
En ja als niet helpt er een prof. bij halen.
Veel succes nog.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:21

louanagirl die pony staat niet in mijn profiel, die shetlandvos is echt heel erg lief, en alle andere paarden in mijn profiel ook daar staat deze dus niet bij!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:26

oh ja met haar achterbenen trapt ze naar de longeerzweep
( zucht ) weet niet of ik hier een foto mag plaatsen? dit is haar dan! Afbeelding

Jamila_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:29

Hmm, ik wou dat ik je kon helpen, maar ik heb echt geen idee hoe je er moet tegen beginnen.. Anders kan je eens naar een soort gedragstherapeut gaan voor dieren ofzo?

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:42

Lara_Silver schreef:
@TS:

Ik verzorg een veulen dat ook in de puberteitsfase kwam: die joeg me door de hele wei als je bv. geen snoepje had.
Nou heb ik gewoon iedere keer als ze weer kwam om een snoepje af te dwingen met het halster zwaaiend en gillend als een viswijf er achter aan gerend, 1 klein maandje, toen was het over. Nu is het een schat van een pony en heb er nooit meer last van gehad.

Je moet ook even kunnen doorbijten, maar tussen paarden gaat het ook zo, diegenen die opdringen die worden gewoon gestraft door de leider, in dit geval jij!
Veel succes nog.

Zou ik zeker proberen Tong uitsteken
Gewoon er iets bij pakken waarmee je haar ook een leer bang krijgt...
Mis toch een zweep?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:05

louanagirl schreef:
anneliesdj schreef:
Ik ben tegen slaan met je handen omdat het paard dan bang wordt voor je handen en hij wordt kopschuw als je hem tegen zijn hoofd slaat.
Als je steeds met je handen slaat denkt het paard op den duur ook dat je wilt slaan als je alleen wilt aaien of wat ook, ben daar erg op tegen en daarom gebruik ik een zweepje.

En waarom zou je wel met je handen mogen slaan maar niet met een zweep?

Jij bent wel een mooie Tong uitsteken
Ik heb nooit gezecht slaan tegen het hoofd!
Ben ik ook totaal op tegen...
Nou spreek je jezelf tegen hoor!
Je zegt dat hij bang wordt van je handen als je hem saat??
Dan wordt hij zeker niet bang van de zweep?
Sowieso Die tik gaat zo snel dat hij er niet op voorberijd is
en ik sla meestal op z'n schouder... Niet echt de plek waar je begint
met aaien
Reken maar dat ze echt niet bang van je hand worden als je een paar
tikken uitdeelt
Nou houd je jezelf voor de gek!

Ik ben er niet zo'n voorstander van, mijn eigen paarden zijn niet bang voor de zweep, heb er ooit wel een gehad die het wel was omdat hij af en toe een tik onder zijn kont kreeg als hij stout was en dan kunnen ze beter bang zijn voor de zweep dan voor je handen. Bovendien kun je met je handen niet zo hard slaan en als je dat wel doet hou je er zelf zere handen aan over.

Ik geef de voorkeur aan een zweepje, of wat dan ook.

louanagirl schreef:
Lara_Silver schreef:
@TS:

Veel succes nog.

Zou ik zeker proberen Tong uitsteken
Gewoon er iets bij pakken waarmee je haar ook een leer bang krijgt...
Mis toch een zweep?

En hier ben je het wel met haar eens en zeg je zelf dat er een zweep bij moet, ik geef hetzelfde advies en dan ben je het er niet mee eens...

joypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:29

Hoi hoi,

ik doe aan heropvoeding van paarden en pony's. Niet onder het zadel, maar wel in de omgang, wandelen en logeren etc. Mocht je er meer over willen weten dan hoor ik het wel.

Groetjes

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:39

Ik ben de afgelopen dagen flink aan het lezen geweest en vol vertrouwen de stal ingestapt Knipoog gelijk duidelijk gemaakt aan de Extreme duivel dat ik ( ja ik! ) degene was die bepalen ging wat er zou gaan gebeuren. Het komt er op neer dat ik haar duidelijk, ja op een paardenmanier, wegstuurde en toen ze daar niet naar luisterde eerst met mijn stem en daarna met het zweepje ( ik heb haar maar één keer hoeven slaan.) Ik heb blijkbaar toch indruk gemaakt want als ik nu mijn stem verhef luisterd ze eigenlijk gelijk! Ook geen gedreig meer van haar kant, ook niet naar mijn dochter toe..Nou maar volhouden Haha!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 13:17

goed zo! ik ben ook bezig, ben heel streng en straf hem nu niet meer 10 keer een klein beetje voor iets maar 1 keer goed. en moet zeggen dat het goed gaat Lachen nu maar volhouden inderdaad, maar dat gaat lukken Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:44

Wat goed anne-bento! Ik ben blij dat we allebei iets aan jouw topic hebben gehad Knipoog
Veel succes verder!