magicrover schreef:In een 2-paards trailer kan je best zonder schot vervoeren. Recht naar binnen lopen en strak vast zetten. Eerst de klep dicht doen, veiliger als 2 mensen dit doen en dan paard vast zetten. Wij vervoeren op deze manier regelmatig jonge beesten. Niet gaan klungelen met scheve schotten of schotten die op een rare manier vast gemaakt worden (dan bedoel ik met strotouwtjes etc). Als de klep dicht is en het paard staat vast, tegelijk gaan rijden en niet blijven hangen. Met kort bedoel ik niet dat hij geen bewegingsvrijheid meer heeft, maar korter dan een ervaren paard.
We hebben een antal keer gehad dat de jonge beesten het schot als leuning zagen. lekker leunen en niet meer op de eigen beentjes staan. Voor 2 paardjes liep dit minder goed af, in de bocht vielen ze dus tussen trailerwand en het schot.
Helemaal een jong paard zoekt steun. Zonder tussenwand in een 2 paardstrailer heeft hij teveel ruimte en kan geen steun zoeken. Niet erg fijn dus. Steun geeft vertrouwen
Dat zei ik dus ook.
) ook vervoerd. Het heeft wel even geduurd maar we hebben hem de trailer in gekregen (zonder geweld hoor) we hebben hem geblinddoekt en toen liep hij erin, het was een anderhalfstrailer. We hebben hem aan twee kanten vastgezet en hij heeft nog aan het hooi geplukt tijdens de reis.
hopen dat hij er niks aan over houdt.