rijbroeken shoppen frustrerend

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vonk

Re: rijbroeken shoppen frustrerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:53

Ik ben 1.83 meter lang= lange benen. Met een maat 38 maar ik heb eurostar Klarissa maat 84 (geloof ook een lengte maat) en een comfort line ( dacht dat dit een eigen merk is van ruitersport zaak Ooteman) deze zitten allebei prima!

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:40

Dan hebben jullie dames nog de mazzel dat je keuze hebt in een ruitersportzaak, heb je de gemiddelde herenafdeling al eens bekeken? nou da's echt helemaal een drama, bij de meeste hangen er een stuk of 20, als je maat er dan al bij zit (ben zelf 1,97) is het er zo 1 met van die ribstof of de lelijkste broek die je maar kunt indenken... en je hebt de keuze tussen wit, zwart of bruin... echt leuk Verdrietig ik ben laatst van armoede naar een goede ruitersportzaak gegaan en kon daar een Pikeurbroek op maat en in een beetje fatsoenlijke kleur (eigenlijk zo'n beetje alle kleuren die je maar wilt) laten maken, probleem opgelost...

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:49

ik heb een 36, maar ik pas ook gewoon een 40,
Ik zou gewoon voor een maat groter gaan Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:27

een maat groter helpt niet, die slobberen om je benen en dan krijg je wonden van de plooien.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:44

Ik ben 1.70, heb dunne benen maar wel een behoorlijke taille/buik (tja, de leeftijd) en niet veel geld. Ik koop altijd de Mondoni Sahara van Divoza (Equicomfort). Die zit goed om mijn taille, is precies goed van lengte en slobbert niet om de benen, ik moet hem dan wel na een paar keer wassen want dan gaat hij een beetje ruimer om de benen zitten wat ook niet heel erg is. Ik heb er 4 van maat 44 terwijl mijn normale broekenmaat 38/40 is; ik denk dat een 42 ook zou kunnen maar deze zit dus lekker in de taille en daar gaat het om. Je kan via internet bestellen en ruilen dus je hoeft geen pashokjes in, dat is wel fijn.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:47

Goh wat een bekend probleem, ik heb nu een maat 40 gekocht terwijl ik normaal 2 maten kleiner draag bij mijn dagelijkse kleding, maar zoals je al misschien raad dit zit uiteraard weer te los om mjn benen heen Verdrietig

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:49

heajj,,,
ik ben ongeveer 1.75 en heb ook geen dikke benen(wel lange )of taille(als ik een "nette" broek koop heb ik 36 voor taille en 40 voor lengte nodig) zelf heb ik nog nooit last van gehad dat een rijbroek te strak heb zitten ik heb altijd een kindermaat van euro star Bloos zit mij perfect maat 182 misschien is dit een optie

Jeanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:26

Ik heb het zelfde probleem, alleen dan ook bij normale broeken. Chagrijnig weer de meeste winkels uit omdat (die mooie broek) niets fatsoenlijk past. Ik ben 1.60 maar heb mt. 36 (gewoon een wat dikkere pens). Eurostar past mij het beste en met name die met ribstof, de band in deze broek is wat flexibeler en stof sluit mooi aan.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:31

Urielle schreef:
een maat groter helpt niet, die slobberen om je benen en dan krijg je wonden van de plooien.

Ik niet Knipoog